Gå til innhold

Trenger en 230V driftet i/o type / rele system som kan programmeres.


Gjest

Anbefalte innlegg

Ønsker å relestyre en elektrisk lås, magnetlås gjerne til garasjedøren. blir jo bare mer og mer kriminalitet og faenskap her til lands, så må holde døra låst. 

 

kan også tenke meg å bruke inngangene/utgangene til annet diverse, alt etter hva jeg finner på, eks lystyring.

 

Dette må vel kunne finnes billig? vet jeg kan bruke en alarmsentral, men finner bare trådløs drit på clas olson og biltema. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billig er jo relativt. Og det går ikke helt klart frem av hvordan eller i hvilken grad du ønsker å automatisere det. Så det er ikke så lett å gi noe særlig tips basert på det.

 

Angående det med lysstyring, hvis du skal styre det med releer i sikringsskapet så er du jo avhengig av å trekke med brutt leder fra hver ønsket styring (rele) til der lyskilden står. Da er det nok bedre å gå for noe trådløst, i hvert fall hvis det er rehabilitering det er snakk om og ikke nytrekking av alt.

 

Det finnes flere systemer for hjemmeautomatisering nå som baserer seg mest på trådløs teknologi, deriblant elektriske dørlåser. Avhengig av hvilket system man har så har man muligheter til å bygge videre på det i det uendelige nærmest.

Lenke til kommentar

Billig er jo relativt. Og det går ikke helt klart frem av hvordan eller i hvilken grad du ønsker å automatisere det. Så det er ikke så lett å gi noe særlig tips basert på det.

 

Angående det med lysstyring, hvis du skal styre det med releer i sikringsskapet så er du jo avhengig av å trekke med brutt leder fra hver ønsket styring (rele) til der lyskilden står. Da er det nok bedre å gå for noe trådløst, i hvert fall hvis det er rehabilitering det er snakk om og ikke nytrekking av alt.

 

Det finnes flere systemer for hjemmeautomatisering nå som baserer seg mest på trådløs teknologi, deriblant elektriske dørlåser. Avhengig av hvilket system man har så har man muligheter til å bygge videre på det i det uendelige nærmest.

innstallasjonen skal være på en garasje

 

skal ha en tastatur dørkontroll.  og en elektromagnetisk dørlås i form av dette:

 

http://www.bfs.as/product/300/bfs-sl-180-r

 

tenker også på å kontrollere gjerne med tidsstyring eller lysføler på ute lyset

 

og bruke bevegelsesføler på lyset inne i garasjen, men dette er bare kanskje.. tror jeg bare har lysbryter der faktisk

 

dette er jo simpel og enkel elektronikk, det må da vel gå ann å få tak i til billig penge, ala 500-1000kr? 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Tja... Det går fortsatt ikke helt klart frem hva du ønsker av muligheter for utbygging. Alle de funksjonene du er ute etter slik jeg kan se det kan løses med konvensjonelle styringer som ikke snakker sammen, og da trenger man jo ingen sentral releboks. Fotocelle på utelyset, bevegelsesføler på lyset innvendig, og en eller annen løsning for elektronisk dørlås. Er det forøvrig noen spesiell grunn til at du vil ha elektromagnetisk dørlås i stedet for vanlig elektrisk sluttstykke/dørinnsats?

Lenke til kommentar

Tja... Det går fortsatt ikke helt klart frem hva du ønsker av muligheter for utbygging. Alle de funksjonene du er ute etter slik jeg kan se det kan løses med konvensjonelle styringer som ikke snakker sammen, og da trenger man jo ingen sentral releboks. Fotocelle på utelyset, bevegelsesføler på lyset innvendig, og en eller annen løsning for elektronisk dørlås. Er det forøvrig noen spesiell grunn til at du vil ha elektromagnetisk dørlås i stedet for vanlig elektrisk sluttstykke/dørinnsats?

Har jobbet som servicetekniker innen elektro. vil ha e.m. dørlås pga døren til garasjen er litt håpløs, men jeg kan jo bruke el. sluttstykke også om jeg ser at det lar seg passe. spiller ikke så stor rolle

 

ser det er pls-er i sverige til 1500 kr, da kan jeg tidsstille lyset ute og styre låsen på døra. låsen er foresten som regel 12-24v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...