Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Flere snapchat-kontoer


Andyflaks

Anbefalte innlegg

Hei!

For omtrent 3 år siden lagde jeg 2-3 ekstra snapchat-kontoer med random navn som jeg brukte til å adde de som var på topplista til hun jeg likte. Er dette ulovlig? Altså å lage snapchat-kontoer med navn som sannsynligvis tilhører andre? Var ung og dum på den tiden jeg lagde dem, og tenkte ikke noe videre over det før her forledens... Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ulovlig så lenge du ikke bruker mer detaljer enn navnet. Regner med at "sannsynligvis" betyr at de tilhører andre i din setting. Derimot om det var så lenge siden så kommer det ikke til og slå tilbake på deg, uansett. Snapchat sin policy er veldig strict og det er EKSTREMT mange som gjør det du gjorde. Ta det med ro og glem det, og det er henholdsvis IKKE ulovlig. Derimot og oppføre seg og late som du er noen andre utifra det - er ulovlig, men du blir aldri tatt på noe som f.eks snapchat i den lille skalaen.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Nå skal det sies at det var både fornavn og etternavn på profilene. Er det fortsatt like ulovlig?

 

Det er nok ulovlig til en grad, men hvor mye en vil "etterforske" i dette er lite. Så lenge disse personene ikke går til sak mot deg så skal du være HELT ok. Det er også worth noting at du kan slette Snapchat kontoer, så om du er veldig redd kan du bare gjøre det. Snapchat's policy tilsvarer at de ikke gir ut informasjon om det er på liv og død. Tror mesteparten som er litt yngre her inne har brukt Snapchat eller lagd en facebook konto med navn som ikke er deres for og få informasjon eller "utfordre" en make/kjæreste til og se hvor tilliten står.

 

Du kan ta det helt med ro :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...