Gå til innhold

Heimelaga vannkjøling


Anbefalte innlegg

meiselen eg brukte var veldig smal so det gjekk fint å slå kanalene. det går freitt til vegg tjukkleiker av 1mm. kan ikkje seie at det var unøyaktig viss du ser på gpu blokka.

 

for å ikkje bore for djupt brukte eg å markere boren med vassfast tusj. teipe prøvde eg med i begynnelsen men koparen gjekk inn under teipen og skyvde den gradvis opp so det funka dårleg for meg.

 

fres funker sikkert bra for kanalene. andre har brukt ai lita rund sag som dei festa på dremel eller lign. men det tok visst lang tid...

 

har du noken bilder av testboringen da?

Har ikke fått tatt bilder av det ennå, er egentlig ikke så mye å se. For ikke gjort det før etter helgen, fordi jeg skal hjem. Skal knipse bilder når jeg får gjort litt mer på blokken

 

Såg at du hadde suksess med meisel, men min var så stor at den dekte 4 bore hull samtidig. Tror nok at jeg må gå for en fres, får vel kjøpt det på jernia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jobber med samme prosjekt som ahdrage. har tenkt litt på mål og slik, tenkte å ha topplokket 80 x 50 mm og "bunnblokka" 50 x 50 mm. var vist det han ene fyren hadde brukt på proforumene.

 

men lurer på om disse målene passer på et abit nf7 mobo, har ikke kjøpt kortet enda så er ikke sikker på om det kommer noen transistorer eller slikt i veien rundt sokkelen. noen som har erfaring med størrelser ?

Endret av SiS_6326
Lenke til kommentar

trur ikkje det blir noko i vegen. du får jo plass til store kjøleribber og sånt på dei korta. slik eg klarte å så på bildet so er det ingenting rundt hola på korte so det skal jo gå greitt...trur det var 76mm mellom hola på amd maskiner( lengde so klart...)

Lenke til kommentar

no har eg satt saman utstyret og starta dataen. funker fett... radiatoren eg fann og brukar er frå ein bmw 516. 40x45 cm har den på sida av mitt colorcase kabinett sånn at den dekker sida. er med kork slik at eg slepper slite med å ta lufta ut av systemet :)

 

til dikka som skal lage blokker. etter de har skrudd i nipler so er det lurt å ta silikon rundt. berre teflon teip er ikkje nok til å tette det skikkele... brukte litt tid på å finne alle lekasjer og sånt... bilder kjem snart...

Lenke til kommentar

Har lagt ut bilder av helgens fangst nå. 2 Radiatorer. En til meg, en til SiS_6326..

www.explotionchurch.com/radiator1.jpg

www.explotionchurch.com/radiator2.jpg

www.explotionchurch.com/nippel.jpg

 

 

Radiator2 kan bli vanskelig å få slange på, men det skal vel gå.......

Endret av ahdrage
Lenke til kommentar
Det er jo klart at det største er best.  :)  Men du bør være forsiktig med hvor tunge de skal være; AMD anbefaler maks 500 g kjøleblokker til sine prosessorer.

Helt feil.. det er vannet som er varmebærer, og ikke kobberet. Alså er minst best når det kommer til vannkjøling.

Kremt....jeg troooor han refererte til tyngden, ikke varmeavvikling...det har seg slik at festeføttene tåler ikke så jekli mykje når en flytter rundt på kabbisen. Litt dritt nå feste på HK ryker...værre om den ryker med de 4 festene rundt CPU! :D

Lenke til kommentar

Bla bla bla bla..blokkmekkings projekt bla bla bla...

 

lodding av aluminium er så godt som umulig.

tinnet vil bare renne av blokke, om det så er skjeft eller ikke.

 

bla bla bla..

kanskje i steden for å styre med lodding bruke artic silver limet?

en del bedre det ja.. tåler vann med glans, og MYE bedre varmeoverføring til toppblokka.

 

jeg vet hva jeg snakker om.

en uppdate kommer snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...