Gå til innhold

treig oppstart


Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg har tidligere lagt inn et topic med mine problemer med windows Xp oppstart

Nå har jeg gått over til win2k men har fremdeles de samme problemene...

Jeg fikk et svar fra en(husker ikke hvem) om at det kanskje var noe min maskin ikke fant når den startet opp.Han ba meg om å sjkke device mannager for å se om det var noe som lå i feil "gruppe"

 

Noen som har et eksempel på hva noe som ligger i feil gruppe kan være?

 

Eller for all del ...hjelp meg å få fart på oppstarten!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke beskrive mer om hva som skjer når du starter opp osv.?

 

Har du et nettverkskort installert? Vet ikke om jeg husker rett nå da, men tror at dersom Wake on LAN ledningen står i ved oppstart så kan det ta lenger tid å starte opp et eller annet?!? Ikke sikker her da men, lenge siden :)

Lenke til kommentar

ok her er det som skjer:

 

jeg trykker på

 

1.Pc gå gjennom det der bios greiene

 

2.går inn på windows 2000

hører ingen lyd fra hd på 1 min...så begynner den å lage en litt rar lyd høres ut som om den hopper fren og tilbake

 

3.sakte men sikkert kommer den inn på windows

 

:yes:

Lenke til kommentar
hører ingen lyd fra hd på 1 min...så begynner den å lage en litt rar lyd høres ut som om den hopper fren og tilbake

Høres ut som at harddisken ikke er i orden.

 

Dersom du har flere harddisker ville jeg ha prøvd å installere windows på den for å sjekke om oppstarten går raskere da.

Lenke til kommentar

Jeg har noe av det samme problemet... Men min HD er det garanert ikke noe i veien med.. (Det har nemelig skjedd mens jeg har hatt 3 forskjellige HD'er og forskjellig hovedkort mm.) Den starter opp, går gjennom Biosgreine så kommer det svart skjerm, hvor det på bunnen er en søyle som går oppover. (Det går fort nok) så kommer jeg til Windows 2000 bildet, hvor det går opp til 3-4 "prikker" der står den, uten at harddisken lager lyd i kanskje 1 minutt, så fortsetter den NORMALT.. Hva kan det være? Har 2,5 ghtz prosessor og 512 mb minne. Harddisken er på 120 gigs og er halvfull

Lenke til kommentar

det du kan gjøre er dette:

 

gå til kjør-> skriv regedit

 

HKEY_LOCAL_MACHINE-> SYSTEM->CURRENTCONTROLSET->CONTROL->

der skal du se etter WaitToKillServiceTimeout, der står det normalt 20000. senk denne til f. eks 200 eller 2000, da får du øka hastigheten på avsluttinga og startinga på windowsen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...