Gå til innhold

Gi en revidert utgave av CV ved intervju


Anbefalte innlegg

Skal på intervju til Torsdag som bygg.ing, å har klart kunststykket å sende en CV som er mangelfull på enkelte områder. Dette er at jeg har tastet feil dato på en arbeidserfaring for 9år siden, ikke lagt ved alle referansene, lagt til og endret skrivemåter etc. 

 

Jeg har alt av papirer og referanser, å fordi jeg og intervjuer i selskapet har en tidligere felles arbeidsgiver, har han på personlig initiativ ringt tidligere arbeidsgiver uten at denne sto oppført som referanse. Tilbakemelding var utelukkende positiv da jeg senere pratet med personen.

 

Nå sitter jeg å lurer på hvor vidt jeg skal gi den reviderte CV-en til intervjuer under intervjuet på torsdag, eller ikke? Jeg vil gi et godt inntrykk, men kanskje en revidert CV vil gi et veldig annet inntrykk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si det virker mer useriøst å levere fra deg arbeid som ikke er ferdig, og som du må tilbake for å fikse opp i ved en senere anledning. Hvis du klarer å slurve på noe så viktig som et jobbintervju, vil nok intervjueren undres hvor mye du slurver til daglig.

 

Jeg ville i hvertfall printet den ut og hatt den skriftlig med meg i en mappe, gjerne i to eksemplarer. Hvis intervjueren kommenterer dette, kan du heller fremvise den reviderte CV-en og forklare deg. Angående dine referanser ville jeg personlig tatt initiativet når det passer, og informert om at du gjerne gir flere referanser hvis dette er ønskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sen til festen, men i det tilfellet noen andre skulle være i den samme situasjon og lese dette, er jeg veldig enig i det HHAE skriver. Først og fremst, sørg for at dette ikke skjer ved neste anledning... videre, ha den reviderte CVen med i to eksemplarer, og om arbeidsgiver kommenterer CVen på de poengene du vet ikke var tilfredsstillende, forklar deg og vis revidert versjon. 

 

Ikke skyld på noe eller noen som helst, men si at det var en tabbe og at du tar fullt ansvar for at det skjedde. Ved å gjøre det på denne måten, er sjansen stor for at arbeidsgiver vil se på "hendelsen" som noe positivt, ved at du forklarer det på en ryddig måte, sier at det rett og slett var en tabbe, og at du, og bare du, tar fullstendig ansvar for det.

 

Vedr. referansene, ta det opp ved en passende anledning. Gjerne i det du gir den reviderte CVen, skulle det være aktuelt. Håper det ordnet seg for deg, TS.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så bra.

 

Då lå nok litt i korta at dersom du fikk tilbud om jobbintervju med ein mangelfull CV, så var det nok ikkje noke ulempe å etterpå komme med informasjon om at du har enda fleire erfaringar enn fyrst henvist til.

 

Vanligvis er største faren med slike feil at arbeidsgiver ikkje vurderer deg til jobbintervju og at du derfor heller ikkje får muligheit til å korrigere det som er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...