Gå til innhold

Spørsmål angående anarkokapitalisme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det motsatte: Dagens samfunn er slik at man er skyldig til det motsatte er bevist, tvister er avgjort før de kommer for retten, og du betaler gladelig for at retten har forhåndsdømt alle?

 

 

Om ikke du vet noe ingen av oss andre vet, så kan jeg avkrefte at man er skyldig inntil det motsatte er bevist i dagens samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det motsatte: Dagens samfunn er slik at man er skyldig til det motsatte er bevist, tvister er avgjort før de kommer for retten, og du betaler gladelig for at retten har forhåndsdømt alle?

 

Om ikke du vet noe ingen av oss andre vet, så kan jeg avkrefte at man er skyldig inntil det motsatte er bevist i dagens samfunn.

Det er Abigor som påstår dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det motsatte: Dagens samfunn er slik at man er skyldig til det motsatte er bevist, tvister er avgjort før de kommer for retten, og du betaler gladelig for at retten har forhåndsdømt alle?

Om ikke du vet noe ingen av oss andre vet, så kan jeg avkrefte at man er skyldig inntil det motsatte er bevist i dagens samfunn.

Det er Abigor som påstår dette.

 

 

Tviler jeg sterkt på, siden det er ikke han som opererer i ett parallell univers her som regel ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det motsatte: Dagens samfunn er slik at man er skyldig til det motsatte er bevist, tvister er avgjort før de kommer for retten, og du betaler gladelig for at retten har forhåndsdømt alle?

Om ikke du vet noe ingen av oss andre vet, så kan jeg avkrefte at man er skyldig inntil det motsatte er bevist i dagens samfunn.
Det er Abigor som påstår dette.

Tviler jeg sterkt på, siden det er ikke han som opererer i ett parallell univers her som regel ;)

Det er ikke verre enn å lese de ti siste postene. han sier det ikke rett ut, men det kommer tydelig frem at han mener det motsatte av det jeg skriver.

Lenke til kommentar

Jeg menere det motsatte av at det skal være tillatt å selge narkotika til barn og at 12-åringer skal fly alene.

Så alt du tidligere skrev teller ikke nå? Ok:

 

Mener du at 18-åringer skal kunne kjøpe narkotika og fly alene? Jeg mistenker at du egentlig ikke er uenig i mitt frislipp i aldersgrense, men at du er uenig i at ukvalifiserte mennesker skal gjøre ditt og datt. Da er vi isåfall enige her, bare at du bruker en dårlig målestokk på kvalifikasjon(alder).

Lenke til kommentar

Mener du at 18-åringer skal kunne kjøpe narkotika og fly alene? Jeg mistenker at du egentlig ikke er uenig i mitt frislipp i aldersgrense, men at du er uenig i at ukvalifiserte mennesker skal gjøre ditt og datt. Da er vi isåfall enige her, bare at du bruker en dårlig målestokk på kvalifikasjon(alder).

Hvilken målestokk ønsker du å erstatte med alder?
Lenke til kommentar

 

Mener du at 18-åringer skal kunne kjøpe narkotika og fly alene? Jeg mistenker at du egentlig ikke er uenig i mitt frislipp i aldersgrense, men at du er uenig i at ukvalifiserte mennesker skal gjøre ditt og datt. Da er vi isåfall enige her, bare at du bruker en dårlig målestokk på kvalifikasjon(alder).

Hvilken målestokk ønsker du å erstatte med alder?

Når man forstår at man er fri til å velge, og forstår at man ikke er fri fra konsekvensene av valget, da burde ingen stå i veien for valget. Hvis man derimot ikke forstår at valg vil ha konsekvenser, så burde man ikke være fri til å velge selv. Det gjelder ofte barn, men også voksne.

 

I tvilstilfeller må retten avgjøre.

 

http://m.side3.no/motor/vil-ha-21-arsgrense-for-frerkort/2669157.html

 

http://www.aftenposten.no/norge/Har-Downs-syndrom---tok-lappen-likevel-344444b.html

Lenke til kommentar

Så hver gang jeg skal på butikken og kjøpe øl må det være lege og kjørelærer i kassa, og kjøpet vil da kreve en times godkjenning?

 

Eller ser du for deg at man må bestå ølprøven og ta med ølkort når man kjøper øl?

Det blir opp til selgeren om de mener du er skikket, eller om du tydelig ikke er skikket og de risikerer en rettssak ved å selge til deg. De fleste butikkeiere vil nok prøve å unngå rettssaken med en sikkerhetsmargin, og vil heller nekte en for mye enn en for lite. Her blir det også selve butikkmedarbeideren som bestemmer i praksis, og vi ser i dag at disse er mer liberale enn loven er.

 

Som du sier kan man gjøre dette en hel del enklere ved å få en legerklæring(istedenfor en dato), som går god for modenhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvordan avgjør retten om en 12-åring kan kjøpe alkohol eller ikke?

Hvor er foreldrene i dette tilfellet? Er foreldrene fritatt fra ansvar? Barnevernet bør vel komme på banen i slike saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...