Gå til innhold

Spørsmål angående anarkokapitalisme


Anbefalte innlegg

 

Er idèen den at alle som en har vi integritet og disiplin nok når det kommer til penger derfor vil dette gå bra... ?

Nei, ideen er visst at politikerne har mest integritet og disiplin når det kommer til penger derfor vil dette gå bra

 

<dead horse>

:rofl:

 

 

Is it the old Mongstad yuor beating there again? En enkelthendelse blir vel litt irrelevant når vi pratet om politisk ideologi som i ett større bilde, men du har vel ikke noen tryllestav til å kunne få en Laissez til å fungere fair du heller formoder jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg har trua på regler og retningslinjer i økonomien slik at ikke noen får muligheten til å utnytte seg av andre, om de så noengang ville ha gjort det eller ikke. Det handler om å sikre rettferdighet og hindre svindel, legge føringer for å begrense grådighet. Vi er to om å syntes at det hadde vært helt topp om vi ikke trengte lover og regler, men nå gjør vi nå dessverre det fordi alle går nemlig ikke å surrer rundt i kardemommelover, mange rævkjører deg om de skulle få muligheten til det. Så det er nok heller slik at du skylder sosialdemokratiet og staten en takk for å passe litt på deg tenker jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei jeg har trua på regler og retningslinjer i økonomien slik at ikke noen får muligheten til å utnytte seg av andre, om de så noengang ville ha gjort det eller ikke. Det handler om å sikre rettferdighet og hindre svindel, legge føringer for å begrense grådighet. Vi er to om å syntes at det hadde vært helt topp om vi ikke trengte lover og regler, men nå gjør vi nå dessverre det fordi alle går nemlig ikke å surrer rundt i kardemommelover, mange rævkjører deg om de skulle få muligheten til det. Så det er nok heller slik at du skylder sosialdemokratiet og staten en takk for å passe litt på deg tenker jeg ;)

Og de som skriver reglene har selvsagt ingen mulighet til å skrive disse til egen fordel?

 

Eller er politikerne mer til å stole på enn Ola og Kari, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei jeg har trua på regler og retningslinjer i økonomien slik at ikke noen får muligheten til å utnytte seg av andre, om de så noengang ville ha gjort det eller ikke. Det handler om å sikre rettferdighet og hindre svindel, legge føringer for å begrense grådighet. Vi er to om å syntes at det hadde vært helt topp om vi ikke trengte lover og regler, men nå gjør vi nå dessverre det fordi alle går nemlig ikke å surrer rundt i kardemommelover, mange rævkjører deg om de skulle få muligheten til det. Så det er nok heller slik at du skylder sosialdemokratiet og staten en takk for å passe litt på deg tenker jeg ;)

Og de som skriver reglene har selvsagt ingen mulighet til å skrive disse til egen fordel?

 

Eller er politikerne mer til å stole på enn Ola og Kari, kanskje?

 

 

Politikere er tross alt folkevalgte profesjonelle, så ja jeg tror de har alle forutsetninger til å styre landet på en bedre måte enn deg og meg. Noen ganger er det greit å stikke fingern i jorda :)

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva er det disse politikerne er så profesjonelle i at de kan regnes som bedre myndighet over deg enn deg selv?

 

Jeg har personlig trua på at fulltidspolitikere har satt seg langt bedre inn i parlamentarismen og hva som kreves for å få gjennomslag for en politisk prosess enn Skatteflyktningen her, for å si det veldig pent :p Det hadde jo bare blitt ideologisk tøv og pølsevev og med en så lite smidig og kompromissløs tilnærming hadde det hele bare stått på stedet hvil. Greit å få noe fornuftig gjort også, uansett hva man mener om stat og styre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg har personlig trua på at fulltidspolitikere har satt seg langt bedre inn i parlamentarismen og hva som kreves for å få gjennomslag for en politisk prosess enn Skatteflyktningen her, for å si det veldig pent :p Det hadde jo bare blitt ideologisk tøv og pølsevev og med en så lite smidig og kompromissløs tilnærming hadde det hele bare stått på stedet hvil. Greit å få noe fornuftig gjort også, uansett hva man mener om stat og styre.

At politikerne kjenner det politiske spillet godt er det vel liten tvil om, det er jo det de lever av. Men det betyr overhodet ikke at de vet hva som er best for deg og meg eller Skatteflykting.

Lenke til kommentar

Is it the old Mongstad yuor beating there again? En enkelthendelse blir vel litt irrelevant når vi pratet om politisk ideologi som i ett større bilde ...

To enkelthendelser da? Hvor mange enkelthendelser er nødvendig før du ser bildet?

 

5d62408b_8f40_424a_9f52_4b58cf36432e.jpg

 

Jungelturen som kostet norske skattebetalere mange milliarder kroner.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Is it the old Mongstad yuor beating there again? En enkelthendelse blir vel litt irrelevant når vi pratet om politisk ideologi som i ett større bilde ...

To enkelthendelser da? Hvor mange enkelthendelser er nødvendig før du ser bildet?

 

5d62408b_8f40_424a_9f52_4b58cf36432e.jpg

 

Jungelturen som kostet norske skattebetalere mange milliarder kroner.

 

 

Dette blir smålig med tanke på de private markedsliberalistiske cowboys som nær sagt stod for en verdensomspennende økonomisk kollaps her nylig, men de passer dere på å aldri nevne i negative ordelag. Så lenge det er privat grådighet og man ikke står i ledetog med en stat så kan man selvfølgelig ikke blames? Vi skal heller ikke legge noen føringer her for å holde disse egoistene i øra, det blir overgrep med en gang.. hehe.

Lenke til kommentar

Dette blir smålig med tanke på de private markedsliberalistiske cowboys som nær sagt stod for en verdensomspennende økonomisk kollaps her nylig, men de passer dere på å aldri nevne i negative ordelag. Så lenge det er privat grådighet og man ikke står i ledetog med en stat så kan man selvfølgelig ikke blames? Vi skal heller ikke legge noen føringer her for å holde disse egoistene i øra, det blir overgrep med en gang.. hehe.

Det var Federal Reserve, samt diverse andre statlige institusjoner som sto for den fadesen, sammen med diverse private banker som operer på en måte som ikke ville vært mulig i ett fritt samfunn. Det er forresten ikke over enda tror jeg.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette blir smålig med tanke på de private markedsliberalistiske cowboys som nær sagt stod for en verdensomspennende økonomisk kollaps her nylig,

Du ser ikke ut til å være helt informert?

 

 

Igjen Sir, det er nok mange som kan fill me inn, men det blir komisk når dette kommer ifra deg, spesielt når du ikke evner å engang forklare deg. Du har jo vist før at du ikke driver realt her ved å kalle meg hykler helt ut av det blå uten å følge opp med hvem, hva, hvor eller hvorfor. Bare ren hersketeknikk fordi du ikke liker mine politiske standpunkt, og med det gjør du deg helt uinteressant.

Lenke til kommentar

 

Dette blir smålig med tanke på de private markedsliberalistiske cowboys som nær sagt stod for en verdensomspennende økonomisk kollaps her nylig, men de passer dere på å aldri nevne i negative ordelag. Så lenge det er privat grådighet og man ikke står i ledetog med en stat så kan man selvfølgelig ikke blames? Vi skal heller ikke legge noen føringer her for å holde disse egoistene i øra, det blir overgrep med en gang.. hehe.

Det var Federal Reserve, samt diverse andre statlige institusjoner som sto for den fadesen, sammen med diverse private banker som operer på en måte som ikke ville vært mulig i ett fritt samfunn. Det er forresten ikke over enda tror jeg.

 

 

Du tror dette hadde gått veien med enda litt mindre regulering? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...