Gå til innhold

Trenger en ny "stille" tastatur!


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny tastatur som har heller stille taster når man trykker på tastene. Finnes det en slik tastatur der ute, mon tro? Skal ikke være for pirkete på det, men ja, noe stille bør den være, ergo ikke en mekanisk tastatur...

 

Bruksområde: Mye tekstbehandling/skriving, chatting o.l. Veldig lite med games her i gården.

Pris: 300-700kr

Notis: Trenger IKKE shortkeys/mediataster og slikt fancye greier. Numpad BØR den ha dog!

 

Har hatt mitt nåværende tastatur i 7 år, og det er en simpel Mac/Apple-tastatur (ja, bruker den på Windows). Har vært kjempefornøyd med den, men den er jo utrolig vrien og drit å rense. Har også lyst å prøve noe nytt.

 

Noen forslag?

Endret av squaddie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forgjengeren(?) til dette http://www.elkjop.no/product/data/mus-og-tastatur/S1400SK1WH/sandstrom-tradlost-tastatur-sort-hvit

bra tastatur og godt mottak noe det jeg linket til tydeligvis ikke har... Jeg har dog mottageren 20 cm fra tastaturet med fri sikt. Etter min erfaring så er "tynne" trådløse tastatur de som gir minst lyd. Anbefaler å gå til Elkjøp eller Expert og teste. Du har jo 30 dagers åpent kjøp så hvis det ikke funker bra så er det bare å bytte.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Det finnes en del forskjellige varianter av stille tastatur som spesialiserer på å være stille. Husker vi byttet på jobb for noen år siden. Fikk faktisk sett prisen på det stille tastaturet, det kostet godt over 1000 kr per enhet.

 

Sprøtt. Men stille tastatur er nok vesentlig dyrere enn standard tastatur. Kan dessverre ikke huske navnet på tastaturetet. Men det er bare til å lete på nett, men da spesifikt etter stille tastatur.

 

Som SlikGårNoDagan sier er det vanligvis flatere enn standard tastatur, men jeg er uenig i at de må være trådløse. Trådløse tastatur kommer jo med en hel del andre problemer, f.eks batteritid.

 

Uansett er det nok mange som påstår de har stille tastatur, men som egentlig ikke er så stille. Så det er nok best å gjøre som SlikGårNoDagan sier og forsøke å stole på en variant, og bruke 30 dagers returrett om det ikke fungerer som forventet. HELT stille er de ikke.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mange tastaturer for å finne et stille tastatur, men det var bare søppel alt sammen. Utrolig at det ikke skal være mulig å lage et stille tastatur som fungerer. Og det samme med trådløst, poenget forsvinner når man må ha mottakeren på enden av en lang kabel som ligger 20 cm fra tastaturet.

 

Som om jeg også skulle sagt det sjæl...

 

Hvilken tastis endte du opp med som du var fornøyd med?

 

Vil jo helst ha trådet tastis og ikke trådløs...

Lenke til kommentar

Det finnes en del forskjellige varianter av stille tastatur som spesialiserer på å være stille. Husker vi byttet på jobb for noen år siden. Fikk faktisk sett prisen på det stille tastaturet, det kostet godt over 1000 kr per enhet.

 

Som SlikGårNoDagan sier er det vanligvis flatere enn standard tastatur, men jeg er uenig i at de må være trådløse. Trådløse tastatur kommer jo med en hel del andre problemer, f.eks batteritid.

 

Neida, trådløse må de ikke være, men jeg har ikke sett mange tynne/ stille med tråd. Jeg er ikke fan av trådløse selv og senderne er totalt ubrukelige altfor ofte. Ender opp med en kabel uansett (signalet klarer jo ikke trenge gjennom et papir engang) eneste forskjellen er at den ikke er direkte koblet til tastaturet.

 

Jeg så rundt etter et stille tastatur for et år siden og de som var "spesiallaget" fikk totalt elendige reviews, mange hadde bare jekket tastene i det gamle tastaturet og slengt inn en papirbit el.l. for støydemping :p

Lenke til kommentar

og slengt inn en papirbit el.l. for støydemping :p

Hehe. Vel, i realiteten handler det jo om kompromiss, men ikke så mye. F.eks finnes det jo nå tastatur uten knapper, som nok er veldig stille, men litt for mye kompromiss i og med at man ikke har taster, noe som kan gjøre det mer ubehagelig å skrive på og man har ingen fysisk feedback.

 

Det blir litt som å tappe fingrene mot bordet og gjøre det over lengre tid.

 

Jeg husker ikke hvor jeg har det fra, men jeg husker et eller annet trykkegreier som var en slags flat overflate, med myk tykk gummi på, men når man trykket så var det faktisk bevegelse under.

 

Et tastatur uten knapper men som man faktisk trykker istedenfor å berøre, og som faktisk beveger seg når man trykker, er vel noe som blir mer vanlig fremover vil jeg tro. En enklere løsning er jo rent touchbasert tastatur, men det anser iallefall jeg som en dårlig løsning.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...