Gå til innhold

Iphone 5S "Aktiveringslås"


heygt

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en liten situasjon på gang nå. Jeg har kjøpt en Iphone 5s på finn.no 

Denne tilhørte moren til personen jeg kjøpte telefonen av som er døde for en stund siden.

 

Han hadde tenkt til å bruke den selv, men viste ikke sikkerhetskoden på telefonen, og

derfor solgte den. Han hadde ikke prøvd, og gjenopprette telefonen eller noe, det var bare

den vanlig koden man skulle taste inn for å komme inn på telefonen.

 

Jeg prøvde nå i sta og gjenopprette telefonen ved å holde inne av, og på knappe,

samtidig som jeg hold inne hjem knappen helt til den startet gjenoppretning.

 

Den har nå lastet ned, og installert nyeste IOS.

 

Problemer er nå at når jeg skal aktivere telefonen på nytt, så sier den hello osv som vanlig.

så velger jeg språk, og kobler til wifi. men på neste steg, så kommer det opp en melding.

 

"Aktiveringslås" Iphone er knyttet til en Apple-ID. Logg på med apple ID-en og passordet som

ble brukt til å konfirugere Iphone. ([email protected])

 

Det vil si at telefonen er komplett låst. Jeg har googla, og prøvd alt for å åpne den, men

det er tydeligivs totalt umulig uten å logge seg på uten denne e-post adressen, og passordet. 

 

Jeg vet garantert at telefonen jeg kjøpte ikke er stjålet da jeg har fulle navn på personen jeg kjøpte den av. Jeg har også funnet ut av moren hans heter, og det ligger minneside av henne flere sider på internett, og på facebook profilen hennes.

 

Jeg har hennes fulle navn, og kan bekrefte at hun er død. Er det noen som vet hva jeg

kan gjøre for å låse opp telefonen? 

 

Sønnen viste ikke koden, men det har ikke lenger noe å si da jeg har gjenopprettet den.

Nå må jeg ha mail, og passord. Jeg antar at sønnen hennes vet hva mailen er,

men har veldig lite lyst å spørre om det. Mest sannsynelig kan han ikke passordet uansett.

 

Det er ikke verden undergang, betalte 800 kroner for den. men har noen tips/ide til hva jeg kan gjøre? eksen fulgte også med. med IMEI nummer til telefonen. Tlf nummeret står på esken.

Jeg har fulle navn til eiern, og kan bekrefte at hun er død.

 

Noen som har ideer, tips til hva jeg kan gjøre? eller er det bare å kaste den?

 

Takk på forhånd. Jeg kjøpte denne fordi jeg har lite penger, og trengte en ny telefon.

Jeg viste ikke at den var låst på denne måten, trodde jeg bare kunne gjenopprette.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er slik Apples sikkerhetsløsning fungerer. Det holder ikke å gjenopprette (som på Android), man kan ikke aktivere en enhet på ny Apple-ID før den er slettet fra den gamle. Les mer her: https://support.apple.com/en-in/HT204074

 

Ok, så telefonen er bare å kaste egentlig? eieren er død, så tviler på at hun står opp fra graven for å slette icloud brukeren sin... hun var den eneste som viste passordet....

Lenke til kommentar

Det eneste du kan gjøre er å logge på icloud kontoen hennes og fjerne enheten derfra og så sette opp som ny. Blir jo vanskelig uten passordet da :--/

Ok, ja. forstår! virker ganske umulig, da apple har ganske sterk sikkerhet. Er jo veldig positivt på en måte, men ikke i dette tilfelle :/ får prøve og selge den videre igjen på finn for en billig penge, kanskje noen kynidge klarer å låse opp telefonen..

 

* ganske irriterenes da telefonen er i perfekt stand :p men at den er låst pågrun av en sikkerhetskode, selvom alt innholde som var på den er slettet. synd at at den må mest sannsyneligvis må kastes, da sånne som meg med dårlig råd kunne hatt veeeeldig god bruk for den! 

Endret av heygt
Lenke til kommentar

Dette er årsaken til at det nesten ikke stjeles iPhones.

De få som stjeler en iphone, gjør det bare én gang! Da har de lært at det er ingenting man kan gjøre med den.

 

Skal man selge eller gi bort, er det bare å gå på innstillinger - iCloud, og logge ut! Så kan den igjen brukes av hvem som helst.

 

Men ikke kast din! Skjermen er verdt en del, og de andre delene kan være greit å ha hvis noen trenger.

Og så ville jeg prøvd forskjellige passord. epost-adressen har du jo.

 

EDIT: En annen ting er jo at PC'er og Mac'er lagrer passord på websider...

 

Så hvis hun har vært på icloud med pc'en, og sønnen har pc'en, kan det jo være at epost og passord bare fyller seg ut selv...!

Endret av ozone
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...