Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Langdistanseforhold, dømt til å feile?


Anbefalte innlegg

Ts igjen. 

 

Glemte å nevne i det forrige innlegget, at i går, samme kvelden som vi har hatt den samtalen om denne gutten, så poster hun bilde på instagram med han og en til, hvor hun sitter nesten oppå gutten. Ikke en god taktikk hvis hun skal avvise han, kanskje? Det er nesten så jeg tror hun vil at jeg skal klikke, for det er det ikke langt unna at jeg gjør nå.



Anonymous poster hash: 14e85...6f7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her ville ikke jeg kjempet hardt for ihvertfall. Hvis du virkelig håper at forholdet skal vare kan du vente noen dager og se om hun tar avstand fra fyren. Hvis hun 'utsetter' det er det bare å gjøre det slutt, for da eier hun ikke respekt for deg, og da vil hun nok ikke ta avstand fra 'kompisen' uansett.

 

Da kan du bare heve deg over det hele og bevege deg videre mot neste jente. Du trenger ikke si at det er forholdet hun har med kompisen som gjør at du vil gjøre det slutt, men heller at langdistanseforhold bare ikke funker for dere.

Lenke til kommentar

Det her ville ikke jeg kjempet hardt for ihvertfall. Hvis du virkelig håper at forholdet skal vare kan du vente noen dager og se om hun tar avstand fra fyren. Hvis hun 'utsetter' det er det bare å gjøre det slutt, for da eier hun ikke respekt for deg, og da vil hun nok ikke ta avstand fra 'kompisen' uansett.

 

Da kan du bare heve deg over det hele og bevege deg videre mot neste jente. Du trenger ikke si at det er forholdet hun har med kompisen som gjør at du vil gjøre det slutt, men heller at langdistanseforhold bare ikke funker for dere.

 

 

Nei, jeg innser det jeg også. Hun kommer hjem i morgen kveld, og vi skulle egentlig på hyttetur til uka, men jeg tror jeg må ta en prat med henne før vi reiser dit. Tror jeg skal gi henne et ultimatum, enten så får hun avvise denne gutten og satse 100% på meg, ellers så må vi kutte all kontakt. Jeg klarer ikke leve i denne uvissheten om vi er kjærester eller ikke, og om hun roter rundt på skolen. Jeg synes det viser litt mangel på respekt for meg også, å legge ut bilde med denne gutten, da jeg samme dagen har uttrykt bekymring. Det er vel kanskje aldersforskjellen som spiller inn her også, umodenhet.

Lenke til kommentar

Eller så kan dere kose dere gløgg ihjel på hyttetur, du glemmer hele kompisen på hytteturen, og så tar du praten før hun reiser ned igjen når hun har hatt det fantastisk med deg.

 

Edit

Tar du praten før dere reiser på hytten blir der dårlig eller rar stemning.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Eller så kan dere kose dere gløgg ihjel på hyttetur, du glemmer hele kompisen på hytteturen, og så tar du praten før hun reiser ned igjen når hun har hatt det fantastisk med deg.

 

 

Ja, det hadde vært det klart beste, for hun vil jo være med meg i hele ferien. Men er litt usikker på om jeg klarer å holde maska i 10 dager, da vi har så mange ting som koker litt under overflaten. Men det kanskje verdt et forsøk!

Lenke til kommentar

 

Det her ville ikke jeg kjempet hardt for ihvertfall. Hvis du virkelig håper at forholdet skal vare kan du vente noen dager og se om hun tar avstand fra fyren. Hvis hun 'utsetter' det er det bare å gjøre det slutt, for da eier hun ikke respekt for deg, og da vil hun nok ikke ta avstand fra 'kompisen' uansett.

 

Da kan du bare heve deg over det hele og bevege deg videre mot neste jente. Du trenger ikke si at det er forholdet hun har med kompisen som gjør at du vil gjøre det slutt, men heller at langdistanseforhold bare ikke funker for dere.

 

 

Nei, jeg innser det jeg også. Hun kommer hjem i morgen kveld, og vi skulle egentlig på hyttetur til uka, men jeg tror jeg må ta en prat med henne før vi reiser dit. Tror jeg skal gi henne et ultimatum, enten så får hun avvise denne gutten og satse 100% på meg, ellers så må vi kutte all kontakt. Jeg klarer ikke leve i denne uvissheten om vi er kjærester eller ikke, og om hun roter rundt på skolen. Jeg synes det viser litt mangel på respekt for meg også, å legge ut bilde med denne gutten, da jeg samme dagen har uttrykt bekymring. Det er vel kanskje aldersforskjellen som spiller inn her også, umodenhet.

 

 

Har møtt mange som vil være eksklusive, hvor eksklusiv betyr at den ene skal rote med andre mens den andre ikke skal gjøre det. Merkelig, but true. 

 

Anonymous poster hash: cdcb4...b83

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg vært bekymret.

 

Hva driver du med til daglig?

 

Jobber du?

 

Er det noe i veien for at du flytter etter?

 

Hva er mest viktig for deg?

Jobben du har nå? Vennene dine?

Det er ikke å anbefale for alle siden noen har vanskelig for å opparbeidede en ny vennekrets men en god partner kan være vanskelig å finne. Nå har ikke dere kjent hverandre lenge og forelskelse gjør blind men kanskje det rette trekket er å Flytte etter?

 

Hva har du å tape?

Joda, kanskje du må begynne på nytt på gulvet på jobb. Du må sikkert basere deg på å få de første vennene sammen med og gjennom henne, men kanskje dette er veien å gå for å virkelig bli lykkelig sammen med noen.

 

Du kan alltids flytte tilbake, du kan sikkert få jobben din tilbake. Vennene dine vil nok fortsatt være der.

 

Bare sørg for at dere har adskilt økonomi til å begynne med. Ha klart hva som er ditt og hva som er hennes.

 

Jeg flyttet fra byen min etter kort tid før å Flytte inn til jenta mi. Jeg har mistet mye av nettverket mitt. Jeg har lang vei til jobb men alt det er midlertidig. Kjærlighet er vært å jage selv om det ofte ender i skuffelse. Før eller senere treffer du den ene personen som gjør alt perfekt og kanskje hun er din?

 

Penger og jobb betyr lite sammenlignet med et godt samboerskap med mye kjærlighet.

 

 

Jeg jobber 70% enn så lenge. Jeg jobber skift, så det er mange fridager og kvelder som går med til grubling. Jeg prøver å finne på ting så ofte som mulig, slik at det begrenser grublinga noe. Men noe alenetid i leiligheten blir det jo, og da kommer fort disse tankene og bekymringene.

 

Det du sier om flytting, er nok ganske uaktuelt, da hun bare skal være der i 7 måneder til, bor på internat, og antakeligvis ikke hadde hatt veldig mye tid til meg om jeg hadde bodd der heller. Hadde hun bodd i leilighet, så hadde nok saken vært en annen, da kunne jeg helt klart ha vurdert det.

Endret av Torres_19
Lenke til kommentar

"Du lager dessuten problemer ut av ingenting. "Du tar ikke telefonen når jeg ringer... dårlig gjort :("... Hun måtte beklage fordi hun ikke ville snakke med deg samtidig som du ville snakke med henne? Kom igjen da! Det er egentlig dårlig gjort av deg, for hun har ikke gjort noe galt. Hvis du tar slike ting opp for mange ganger vil hun gå rundt å føle at hun sårer deg, selv om hun ikke gjør noe galt i det hele tatt! Til slutt går hun lei og gjør det slutt. Hun er student og må få være student med vennene sine.

Og er du egentlig interessert i å høre hvordan dagen hennes har vært? "Jo... jeg spiste nudler til frokost. Diskuterte økonomi og valuta på skolen. Hang med kompis. Vi lå i sengen og så Twilight og spiste ostepopp... Oooog nå skal jeg snart sove". Spør heller en gang i uken; "hvordan har uken din vært? Noen høydepunkt?". Da har hun kanskje mer interessant å si, i stedet for at dere har kjedelig smalltalk hver dag."

 

Det er ikke snakk om at jeg har krevd at vi skal ringes hver kveld, men jeg har gitt beskjed om at jeg ønsker at det skal skje litt oftere! Da to mennesker skal være "sammen" men er så langt borte fra hverandre, så er det vel ikke unaturlig å lure på hva den personen har opplevd etter endt dag? Jeg vil jo være den som hun kan fortelle artige hverdagslige ting til, selv om vi ikke bor sammen. Tror det er viktig for å holde "liv" i forholdet, men det er min mening.  

Endret av Torres_19
Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men det at det virker som om hun søker etter kontakt med denne mannen er jo et moment man må ta med i beregningen. Hun føler nok kanskje en konflikt rundt det å ha et avstandsforhold samtidig som hun har en vennegjeng der det er en gutt hun potensielt er interessert i. Jeg ville ikke vært redd for at hun satt på fanget til noen (det gjør jo venner rett som det er), men det er jo et faremoment dersom hun ikke vil "avvise han skikkelig".

 

Avstandsforhold kan være ganske vanskelig og er ikke for alle. Jeg påstår ikke at det gjelder deg, men at man må vurdere om det er noe man kan leve med. Dere har tydeligvis forskjellig kommunikasjonsbehov (noe som egentlig er naturlig når hun er et nytt sted og blir kjent med nye mennesker) og begge parter har ansvar for å finne en gylden middelvei for hvordan og hvor ofte man skal holde kontakt. Her må du trå varsomt. Hun må på den ene siden ta hensyn til deg og dine behov, men du må også ta hensyn til hennes. Dersom du fremstår som om du maser om å ha kontakt f. eks. hver dag så kan det hende du dytter henne mer unna, at hun blir lei og føler at du ikke stoler på henne. Det er ikke noe sjakktrekk hvis det er en annen interessert fyr inne i bildet, for det man oppnår da er å dytte hun nærmere han. 

 

Personlig ville jeg nok gått i tenkeboksen og vurdert om dette var noe å satse på, for om ting skranter allerede nå etter å ha vært sammen i sommer så lover jo det i seg selv ikke så godt. Avstandsforhold er noe begge parter må gå fullt inn for. I min erfaring, som har hatt et par av dem så har man ikke "litt" avstansforhold eller "ser hvordan det utvikler seg". Sier man det så betyr det i praksis at man etterhvert slår opp men bare utsetter det litt. Man har ikke det samme rommet for å se hvordan ting utvikler seg naturlig fordi man ikke har mulighet til å snakke eller møte hverandre når man har lyst og det krever dermed 110% innsats fra begge, samtidig som man også må være i stand til å leve sitt eget liv der man bor. Det er ikke umulig, men det er en vanskelig balanse, og jeg vet ærlig talt ikke om jeg selv hadde satset på noen som gikk på folkehøyskole selv fordi det hadde vært så forskjellig livssituasjon fra min egen. Jeg tror det er enklere hvis begge har omtrent det samme utgangspunktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg skal gi henne et ultimatum,

 

..alternativt kan du si at "du kan få være i boblen din så lenge du er på skolen(men helst ikke post noe kjipt for meg på sosiale medier), også er vi sammen i feriene og når du kommer tilbake om du fortsatt vil - frem til da sier vi at "what happens in FHS, stays in FHS". Du gjør det du føler er riktig, forteller meg ikke hvis noe skjer som jeg ikke vil vite, og vice versa - så ser vi hvor vi står når du er hjemme".

 

Jeg tror en slik løsning vil være bedre for begge, samt gi deg større sjans for at hun gidder beholde deg - gir du henne ultimatum, kommer hun til å velge boblen innen en uke etter at hun kommer på skolen igjen. Det sies at den som gir et ultimatum, vil alltid tape det - og ofte er stemmer nettopp det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror jeg skal gi henne et ultimatum,

 

..alternativt kan du si at "du kan få være i boblen din så lenge du er på skolen(men helst ikke post noe kjipt for meg på sosiale medier), også er vi sammen i feriene og når du kommer tilbake om du fortsatt vil - frem til da sier vi at "what happens in FHS, stays in FHS". Du gjør det du føler er riktig, forteller meg ikke hvis noe skjer som jeg ikke vil vite, og vice versa - så ser vi hvor vi står når du er hjemme".

 

Jeg tror en slik løsning vil være bedre for begge, samt gi deg større sjans for at hun gidder beholde deg - gir du henne ultimatum, kommer hun til å velge boblen innen en uke etter at hun kommer på skolen igjen. Det sies at den som gir et ultimatum, vil alltid tape det - og ofte er stemmer nettopp det.

 

 

Spør du meg så er det den beste måten å kjøre forholdet rett til helvete, for man blir ikke mer sammen av å "se hvordan det går" som jeg skrev litt om i innlegget over ;)

 

Man skal selvfølgelig gi hverandre rom for å leve sine respektive liv, men det må også balanseres med å satse på hverandre. Hvis ikke er det ingen vits å ha noe avstandsforhold i det hele tatt. "Se hvordan det utvikler seg" ender nesten alltid med knall og fall. 

Lenke til kommentar

 

 

Tror jeg skal gi henne et ultimatum,

 

..alternativt kan du si at "du kan få være i boblen din så lenge du er på skolen(men helst ikke post noe kjipt for meg på sosiale medier), også er vi sammen i feriene og når du kommer tilbake om du fortsatt vil - frem til da sier vi at "what happens in FHS, stays in FHS". Du gjør det du føler er riktig, forteller meg ikke hvis noe skjer som jeg ikke vil vite, og vice versa - så ser vi hvor vi står når du er hjemme".

 

Jeg tror en slik løsning vil være bedre for begge, samt gi deg større sjans for at hun gidder beholde deg - gir du henne ultimatum, kommer hun til å velge boblen innen en uke etter at hun kommer på skolen igjen. Det sies at den som gir et ultimatum, vil alltid tape det - og ofte er stemmer nettopp det.

Spør du meg så er det den beste måten å kjøre forholdet rett til helvete, for man blir ikke mer sammen av å "se hvordan det går" som jeg skrev litt om i innlegget over ;).

 

Man skal selvfølgelig gi hverandre rom for å leve sine respektive liv, men det må også balanseres med å satse på hverandre. Hvis ikke er det ingen vits å ha noe avstandsforhold i det hele tatt. "Se hvordan det utvikler seg" ender nesten alltid med knall og fall.

Joda, det stemmer ofte - men ultimatumer ender omtrent alltid med knall, så dette var et alternativ.
Lenke til kommentar

 

 

 

Tror jeg skal gi henne et ultimatum,

..alternativt kan du si at "du kan få være i boblen din så lenge du er på skolen(men helst ikke post noe kjipt for meg på sosiale medier), også er vi sammen i feriene og når du kommer tilbake om du fortsatt vil - frem til da sier vi at "what happens in FHS, stays in FHS". Du gjør det du føler er riktig, forteller meg ikke hvis noe skjer som jeg ikke vil vite, og vice versa - så ser vi hvor vi står når du er hjemme".

 

Jeg tror en slik løsning vil være bedre for begge, samt gi deg større sjans for at hun gidder beholde deg - gir du henne ultimatum, kommer hun til å velge boblen innen en uke etter at hun kommer på skolen igjen. Det sies at den som gir et ultimatum, vil alltid tape det - og ofte er stemmer nettopp det.

Spør du meg så er det den beste måten å kjøre forholdet rett til helvete, for man blir ikke mer sammen av å "se hvordan det går" som jeg skrev litt om i innlegget over ;).

 

Man skal selvfølgelig gi hverandre rom for å leve sine respektive liv, men det må også balanseres med å satse på hverandre. Hvis ikke er det ingen vits å ha noe avstandsforhold i det hele tatt. "Se hvordan det utvikler seg" ender nesten alltid med knall og fall.

Joda, det stemmer ofte - men ultimatumer ender omtrent alltid med knall, så dette var et alternativ.

 

 

 

Det var jeg som skrev på første siden her om at jeg ble dumpet etter hun hadde vært på FHS 3 i uker. Vi skal nå møtes i høstferien for å prate ordentlig om dette. Hvordan burde jeg egentlig fremstå? Jeg har jo selv vurdert å foreslå at hun kan få leve sitt eget liv der, mens jeg jobber med mitt eget liv her hjemme, også møtes vi de gangene hun føler hun har tid til det.. Vi har vært sammen såpass lenge at jeg er 90% sikker på at vi kunne fått det veldig bra sammen etter FHS og det er derfor jeg er så "desperat" etter å finne en løsning som ikke innebærer at vi aldri skal være sammen igjen.. 

Endret av Pære-
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tror jeg skal gi henne et ultimatum,

 

..alternativt kan du si at "du kan få være i boblen din så lenge du er på skolen(men helst ikke post noe kjipt for meg på sosiale medier), også er vi sammen i feriene og når du kommer tilbake om du fortsatt vil - frem til da sier vi at "what happens in FHS, stays in FHS". Du gjør det du føler er riktig, forteller meg ikke hvis noe skjer som jeg ikke vil vite, og vice versa - så ser vi hvor vi står når du er hjemme".

Jeg tror en slik løsning vil være bedre for begge, samt gi deg større sjans for at hun gidder beholde deg - gir du henne ultimatum, kommer hun til å velge boblen innen en uke etter at hun kommer på skolen igjen. Det sies at den som gir et ultimatum, vil alltid tape det - og ofte er stemmer nettopp det.

Spør du meg så er det den beste måten å kjøre forholdet rett til helvete, for man blir ikke mer sammen av å "se hvordan det går" som jeg skrev litt om i innlegget over ;).

Man skal selvfølgelig gi hverandre rom for å leve sine respektive liv, men det må også balanseres med å satse på hverandre. Hvis ikke er det ingen vits å ha noe avstandsforhold i det hele tatt. "Se hvordan det utvikler seg" ender nesten alltid med knall og fall.

Joda, det stemmer ofte - men ultimatumer ender omtrent alltid med knall, så dette var et alternativ.

 

 

Det var jeg som skrev på første siden her om at jeg ble dumpet etter hun hadde vært på FHS 3 i uker. Vi skal nå møtes i høstferien for å prate ordentlig om dette. Hvordan burde jeg egentlig fremstå? Jeg har jo selv vurdert å foreslå at hun kan få leve sitt eget liv der, mens jeg jobber med mitt eget liv her hjemme, også møtes vi de gangene hun føler hun har tid til det.. Vi har vært sammen såpass lenge at jeg er 90% sikker på at vi kunne fått det veldig bra sammen etter FHS og det er derfor jeg er så "desperat" etter å finne en løsning som ikke innebærer at vi aldri skal være sammen igjen..

Jeg tror det beste vi kan gjøre, er å bare være med dem i høstferien, prøve å ha det hyggelig, men ikke forvente noe som helst. Jeg har bestemt meg for det nå. Være laid back, så får det bli som det blir.

Lenke til kommentar

Basert på hva TS skriver i flere poster får jeg inntrykk av at han ikke er typen for å takle et langdistanseforhold. Sjalusi, kontroll- og kontaktbehov tror jeg vil gjøre dette til et utrivelig minne for begge parter...

Ja, det er skikkelig rart at TS er bekymret og sjalu når det er en kar som prøver å kysse dama hans der hun går på FHS. I tillegg avviser hun jo ikke denne kåte rånen, som igjen da viser at hun faktisk vurderer det som en mulighet.

 

Blir litt provosert av at du kan si det, for jeg tror du ikke har lest situasjonen her, og forelsket har du tydeligvis aldri vært.

Lenke til kommentar

Jeg føler virkelig med deg TS. Er en skikkelig kjip situasjon du har fått. Jeg håper det ordner seg!

Tusen takk for det! Det er dritkjipt. Skal å hente henne nå i kveld, gruer meg skikkelig. Spent på hvordan stemninga kommer til å være, jeg håper jeg klarer å holde maska en stund, slik at vi får hatt noen fine dager.

Endret av Torres_19
Lenke til kommentar

 

Basert på hva TS skriver i flere poster får jeg inntrykk av at han ikke er typen for å takle et langdistanseforhold. Sjalusi, kontroll- og kontaktbehov tror jeg vil gjøre dette til et utrivelig minne for begge parter...

Ja, det er skikkelig rart at TS er bekymret og sjalu når det er en kar som prøver å kysse dama hans der hun går på FHS. I tillegg avviser hun jo ikke denne kåte rånen, som igjen da viser at hun faktisk vurderer det som en mulighet.

 

Blir litt provosert av at du kan si det, for jeg tror du ikke har lest situasjonen her, og forelsket har du tydeligvis aldri vært.

 

Jeg sa ikke at det er rart han er sjalu, jeg sa at å være en sjalu type er problematisk med langdistanseforhold. Og det å være forelsket gjør deg ikke nødvendigvis til en sjalu person. Sjalusi handler jo om tillit, og for endel er det veldig vanskelig. Kommer helt an på hvordan person man er, og den man er sammen med.

 

At en kar prøver seg på dama hans er helt uvesentlig, det er dama han skal stole på, ikke resten av verden. Og at hun syns det er vanskelig å avvise han mer markant betyr på ingen som helst måte at hun faktisk vurderer å gjøre noe som helst. Konflikskyhet og det å ikke ville såre en venn, som lettere kommer frem i et slikt lite lukket miljø, er en like realistisk grunn - spesielt mtp alderen hennes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...