Gå til innhold

TV2 skal vinne tilbake ungdommene. Eller?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Trygve Rønningen skal tilbake til TV2, og ett av målene hans er å vinne tilbake de unge seerne. Jeg tipper at han mener folk i alderen 15-25. Da lurer jeg på dette:

 

  • Er TV en aktuell kanal for å selge ting til ungdom?
  • Hva kan man selge til ungdom i TV-reklame?
  • Hva gjør sunn, frisk ungdom når programmet avbrytes, og reklamen kommer på skjermen?
  • Vet ungdom hva en TV kan brukes til, når den verken har tastatur eller kamera?

 

Og hvis noen skulle ha noen idéer:

  • Hva slags TV-programmer kan man lage for ungdom?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å skulle vinne tilbake ungdommen med det klassiske TV-formatet tror jeg er dødfødt. Jeg har selv ikke abonnert på TV-kanaler siden jeg flyttet for meg selv da jeg var 18 år, for 4 år siden. Vant ett år med gratis TV2 sumo for en stund siden, gikk innpå direktekanalene deres der et par ganger, men det ble med de par gangene.

 

Ungdommen nå er vant med å kunne se hva de vil, når og hvor de vil uten å bli avbrutt av reklame. Den eneste gangen jeg kan befinner meg foran TV-skjermen er når det er Brann-kamp.

 

Det hender kunder kommer innom dagligvarebutikken jeg jobber deltid i og spør etter et produkt de har sett på TV, jeg er da helt blank. Bedrifter burde nok bruke andre formater for å nå frem til ungdommen med produktene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å være ærlig, så synes jeg egentlig TV2 og deres tilbud er ganske så bra. Det jeg savner mest er tilgang til flere utgåtte programmer og serier på TV2 Sumo. De har mange bautaer som trekker mange seere, f.eks Farmen, Skal vi danse, Idol (X-factor/Stream), Hver gang vi møtes, Jakten på kjærligheten etc. som er med på å holde skuta sjødyktig. Jeg tror slike programmer må vedlikeholdes/forbedres, og kanskje tilføye nye for at seerne skal bli værende. Samt at satsingen på sport må fortsette. TV2 har jo i dag mange kanaler å velge i også (Zebra, Humor, Nyhetskanalen, Sport, Film etc) så de har et utvalg av programmer som dekker de fleste kundegrupper.

 

Skal man nå ut til "ungdommen" i dag så må nok satsingen gå mer på nett/mobil og streaming. Forbedre TV2 sumo f.eks, eller lansere et nytt streaming-konsept. Så er jo "ungdomsprogrammer" ala NRKs "Skam" også populært i dag, men det er nok litt "tilfeldig" om det slår gjennom eller ikke.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Neida, men det finnes en mellomting. Hver gang vi møtes er det eneste som er under 5 år gammelt av de programkonseptene Pliscin nevner, resten er mellom 10-15 år. Det er selvfølgelig vanskelig å finne på nye ting, da det er veldig mye som er gjort og forsøkt. Men litt større sjanser må de klare å ta for å komme frem til nye konsepter.

 

Ellers så tror jeg det å vinne tilbake "ungdommen" blir nærmest umulig. Ingen jeg kjenner fra 15-30 ser noe særlig på tv. Det eneste er enkeltprogrammer som Skam, Folkeopplysningen, noen episoder av Trygdekontoret, osv. Noen kanskje brille, paradise og luksusfellen... (Ironisk nok ingen på tv2...)

Lenke til kommentar

På lang nok sikt vil norsk TV dø fullstendig ut. Da vil vi heller ikke produsere noe TV, annet enn NRK, og de små kanalene vil migrere til reklamefinansierte nettløsninger (som TV3/viasat har gjort med Viafree). Og det er helt greit.

 

Det er ikke noe vits å prøve å vinne tilbake "ungdommen" fordi de som er barn i dag for lengst har forlatt den tradisjonelle TV-modellen, og er vant med å se på NRK super, Netflix og Youtube på familiens nettbrett eller Apple TV.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tv er overhodet lite interessant for meg. Spesielt på tv2 hvor det er de samme gamle programmene som har gått på tv i årevis. Senkveld, skal vi danse, the voice, idol, norske talenter, og nå ser jeg ikke lenger på farmen heller. STEM STEM STEM programmer, neitakk. I tilegg er jeg så sinnsykt lei av tv2 kjendiser og deres selvpromotering av egne programmer og tjenester.

 

Reklame er ditt. Denne sunne ungdommen her har enten spilt inn programmer og spoler over reklamen, men om jeg ser live, bytter jeg kanal og finner noe annet. Bruker tiden mest på youtube og SKAM, og ser egentlig ganske mye av programmene og filmene i NRK TV appen.

 

Tv2 kommer iallefall ikke til å vinne tilbake meg. Nå som jeg har vært lei av dem så lenge, så kommer jeg aldri tilbake.

 

-gutt 18

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...