Gå til innhold

Hvilken pc skjerm burde jeg velge ?


Ceza91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AOC er som produsenter flest, samme innmat som stort sett alle andre konkurrenter med et annet "skall" utenpå.

At du har hørt at AOC ikke er like bra som BenQ, Asus osv.. er et særdeles tynt grunnlag for å anbefale noe inne på tek.no 

 

Viktig å ta med seg at i CS så foretrekker de aller fleste 24 tommer fremfor 27, og 1440p har ingenting for seg i det spillet spesifikt. Enig i at en 27" 1440p G-Sync er særdeles allright til gaming generelt, men det budsjettet hans så blir ikke det en realitet.

 

Test 1: 

http://www.tomshardware.com/reviews/aoc-g2460pg-g-sync-monitor,4005.html

"For its excellent performance, build quality and value, we’re giving it the Tom’s Hardware Smart Buy award"

 

Test 2:

https://pcmonitors.info/reviews/aoc-g2460pg/

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Min mening er at du bør kjøpe BenQ xl2411Z. BenQ serien er de beste gamingskjermene på markedet synes nå jeg.

Fargene er fabelaktig, 144hz gir Smooth gameplay. De koster en god del mindre enn g-sync varianter(g-sync er bortkastet i csgo, og det meste annet du klarer å holde høy fps i), så g-sync synes jeg du bare skal styre unna for nå.

 

Av det jeg har sett av AOC(siste jeg hadde var AOC 2460pg med g-sync) så har de helt forferdelig bildekvalitet sammenlignet med feks BenQ. Styr unna AOC, billig dritt etter min mening.

 

Kjøp deg BenQ, du kommer til å bli kjempefornøyd.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Min mening er at du bør kjøpe BenQ xl2411Z. BenQ serien er de beste gamingskjermene på markedet synes nå jeg.

Fargene er fabelaktig, 144hz gir Smooth gameplay. De koster en god del mindre enn g-sync varianter(g-sync er bortkastet i csgo, og det meste annet du klarer å holde høy fps i), så g-sync synes jeg du bare skal styre unna for nå.

 

Av det jeg har sett av AOC(siste jeg hadde var AOC 2460pg med g-sync) så har de helt forferdelig bildekvalitet sammenlignet med feks BenQ. Styr unna AOC, billig dritt etter min mening.

 

Kjøp deg BenQ, du kommer til å bli kjempefornøyd.

 

Har allerede kjøpt meg og er fornøyd, det er jo gaming skjerm også den er ikke noe billig dritt, det finnes også billig av benq.

Lenke til kommentar

2500-3000 av kronene til den AOC skjermen ligger i g-sync modulen alene. Resten går til konstruksjon og skjerm.

 

Hvis du tror at alle skjermer har samme bilde når de ligger i samme prissjiktet så tar du skammelig feil.

Men følger vi din logikk så har jo du kjøpt en skjerm nå der det gikk 500-1000kr i selve skjermen, og resten i konstruksjon og g-sync modul.

Jeg har hatt den skjermen, og jeg kunne like gjerne ha kjøpt skjerm på biltema.

 

AOC er ikke i nærheten av BenQ, Asus eller Acer i bildekvalitet. Men du ser selv.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Feilpost

 

 vil du at jeg skal linke deg skjermer som har gsync og koster omtrent like mye og hva sier du til det ?

BenQ xl2411Z har bare 144hz som koster penger 3000kr  har ikke noe andre spec og heter Benq kanskje det ikke har vært pengene. Siden alle er etter merke :hmm:

 

det blir negativt på alle skjermene da om du tenker sånn...

Lenke til kommentar

 

Feilpost

 

 vil du at jeg skal linke deg skjermer som har gsync og koster omtrent like mye og hva sier du til det ?

BenQ xl2411Z har bare 144hz som koster penger 3000kr  har ikke noe andre spec og heter Benq kanskje det ikke har vært pengene. Siden alle er etter merke :hmm:

 

det blir negativt på alle skjermene da om du tenker sånn...

 

Ja det er jo du som er skjerm experten ^^,

Lenke til kommentar

 

 

Feilpost

 

 vil du at jeg skal linke deg skjermer som har gsync og koster omtrent like mye og hva sier du til det ?

BenQ xl2411Z har bare 144hz som koster penger 3000kr  har ikke noe andre spec og heter Benq kanskje det ikke har vært pengene. Siden alle er etter merke :hmm:

 

det blir negativt på alle skjermene da om du tenker sånn...

 

Ja det er jo du som er skjerm experten ^^,

 

jeg veit ikke hvorfor du hatter AOC men jeg syns den er helt perfekt :D

 

Lenke til kommentar

AOC er som produsenter flest, samme innmat som stort sett alle andre konkurrenter med et annet "skall" utenpå.

At du har hørt at AOC ikke er like bra som BenQ, Asus osv.. er et særdeles tynt grunnlag for å anbefale noe inne på tek.no 

 

Viktig å ta med seg at i CS så foretrekker de aller fleste 24 tommer fremfor 27, og 1440p har ingenting for seg i det spillet spesifikt. Enig i at en 27" 1440p G-Sync er særdeles allright til gaming generelt, men det budsjettet hans så blir ikke det en realitet.

 

Test 1: 

http://www.tomshardware.com/reviews/aoc-g2460pg-g-sync-monitor,4005.html

"For its excellent performance, build quality and value, we’re giving it the Tom’s Hardware Smart Buy award"

 

Test 2:

https://pcmonitors.info/reviews/aoc-g2460pg/

 

Nå får du roe deg ned fflex   :wallbash: Forstår ikke hva du mener med særdeles tynt grunnlag for å anbefale noe her inne på tek. Som jeg helt tydelig skriver har jeg ikke noe kjennskap til AOC selv. Men jeg kan videreformidle hva jeg har hørt fra bekjente som har hatt AOC sin 144hz gaming skjerm og var misfornøyde, samt å anbefale Asus & BenQ sine 144hz skjermer (som jeg selv har erfaringer med) ser jeg ingen problemer med. Poenget med forumer er vel å dele informasjon og erfaringer, er det ikke?

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Sorry men "Jeg har hørt de ikke er så gode" er ikke veldig relevant i forhold til dyptgående tester. 

Fakta dreper enhver diskusjon.  

 

Forumet er absolutt et fint sted å dele erfaringer, men da er det greit med en respons som inkluderer noe mer enn "jeg synes ikke det er så bra".

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Sorry men "Jeg har hørt de ikke er så gode" er ikke veldig relevant i forhold til dyptgående tester. 

Fakta dreper enhver diskusjon.  

 

Forumet er absolutt et fint sted å dele erfaringer, men da er det greit med en respons som inkluderer noe mer enn "jeg synes ikke det er så bra".

Det hører da heller ikke hjemme på et forum å be folk ignorere andre sine meninger, slik som du så fint gjorde ;)

Kanskje jeg skrev litt hardt, men jeg ønsker kun å gi andre det alternativet jeg anser som best. Om de går for det eller ikke får være opp til dem.

 

AOC har jeg erfaring med selv, og jeg synes de er ganske mange hakk bak konkurrentene i det viktigste ved en skjerm: Bildekvalitet. Setter du feks en BenQ på siden av denne AOC 2460Pg er jeg ganske sikker på at du velger BenQ.

 

Uansett, ro dere ned litt, og ikke kritiser andre for å ha andre meninger enn dere, selv om noen(meg) skriver litt hardt iblandt.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

 

 

Feilpost

 

 vil du at jeg skal linke deg skjermer som har gsync og koster omtrent like mye og hva sier du til det ?

BenQ xl2411Z har bare 144hz som koster penger 3000kr  har ikke noe andre spec og heter Benq kanskje det ikke har vært pengene. Siden alle er etter merke :hmm:

 

det blir negativt på alle skjermene da om du tenker sånn...

 

Ja det er jo du som er skjerm experten ^^,

 

jeg veit ikke hvorfor du hatter AOC men jeg syns den er helt perfekt :D

 

 

Er jo bra du ble fornøyd. Hvilken skjerm hadde du før denne da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...