Gå til innhold

Hvilken pc skjerm burde jeg velge ?


Ceza91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har budsjettet på plass og kan leve med kun én input, så kjør på!

 

AOC benytter det samme panelet du finner i mange andre dyrere varianter fra BenQ, Asus osv. 

G-sync er digg, og du har alltids muligheten til å deaktivere G-Sync i spesifikke applikasjoner/spill som feks CS:GO hvor du kun ønsker maks fps og v-sync off. 

Lenke til kommentar

Hvis det går mest i CS så ville jeg ikke giddet å lagt den ekstra 1000-1500 kronene i for å få med g-sync. Jeg spiller mest CS men også en del BF og litt Overwatch. For CS er det et must å spille uten g-sync pga. økte input lagen det skaper, men jeg gidder faktisk ikke å enable g-sync en gang når jeg spiller BF. Kan være at det bare er meg, men jeg legger ikke merke til noe screen-tearing i BF uten v-sync/g-sync på, så da vil jeg heller ha lavest mulig input lag :D 

 

Nå vet jeg ikke hva slags budsjett du har! Men når det skal være sagt så er den største oppgraderingen jeg har gjort på hardware-fronten på lang tid vært å gå fra 1920x1080 (120hz) skjerm over til 2560x1440 (144hz), pga den økte oppløsningen (ikke de usle 24hz ekstra hehe). 

 

Har en kompis som akkurat gikk for denne nylig og er kjempe fornøyd: 

 

https://www.komplett.no/product/774683/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-24-led-vg248qe

 

Vet at fra andre venner også at den skjermen er veldig god!

Lykke til uansett hva det måtte falle på!

Lenke til kommentar

Hmm, 4000kr er sånn akkurat mellom "barken og veden".. 

 

Jeg selv fikk kjøpt meg en ROG Swift PG278Q for 4500kr på finn rett etter de slapp PG279Q. Jeg ville nok fulgt litt med på finn hvis jeg var deg. Hvis du ikke finner 1440p m/ g-sync så får du deg i hvert fall en 1080p 144hz skjerm for rundt 1500-1700kr. Kan jo være et greit alternativ til du får spart opp litt mer og kan gå for en digg 1440p skjerm ^^. 

 

BenQ sine XL24XXZ skjermer er også ganske gode! De har en del snacks ved seg med low motion blur og flicker free tech. 

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...