Gå til innhold

FM17 - Generell diskusjon for Football Manager 2017


Anbefalte innlegg

Hahaha.... Startet FM Touch 2017 med full norsk database, altså Eliteserien, 1. Divisjon og 2. Divisjon og spillet er jo helt bak mål? Nesten ingen klubber, INGEN starter mer noen trener. Ole Gunnar Solskjær? Nope. Kåre Ingebritsen? Nope. Aalesund består av et lag med 80% gråe, generiske spillere osv.. Her må det være noe alvorlig galt. Spillet er en komplett farse med norsk liga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Må si jeg sliter med å forstå reglene i Italia når det kommer til non-EU...

Den er såpass enkel som dette: du kan kun kjøpe 2 ikke-eu spillere pr sesong, men ikke ha kun 2 registrert tilsammen i troppen.

 

 

Ikke ha flere registrert i troppen enn 2 samtidig? Hvorfor i faen er det sånn 6 stk i AC Milan når man starter da?

 

På to sesonger har jeg kun kjøpt én og han får jeg faen ikke registrert, selv om jeg har kvitta meg med to.

Lenke til kommentar

 

 

Må si jeg sliter med å forstå reglene i Italia når det kommer til non-EU...

Den er såpass enkel som dette: du kan kun kjøpe 2 ikke-eu spillere pr sesong, men ikke ha kun 2 registrert tilsammen i troppen.

Ikke ha flere registrert i troppen enn 2 samtidig? Hvorfor i faen er det sånn 6 stk i AC Milan når man starter da?

 

På to sesonger har jeg kun kjøpt én og han får jeg faen ikke registrert, selv om jeg har kvitta meg med to.

Du misforstår hva jeg skrev. Du kan kun kjøpe 2 per sesong, men du kan ha registrert flere enn det. Kjøper du 2, kan du ikke selge en for å kjøpe en til, da må du vente til neste sesong.

 

Kort: maks 2 per sesong kjøpt, men registrert i troppen kan du ha flere.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Kun kjøpe to non-EU altså? Det er jo så rart, for jeg har kun kjøpt én og han får jeg ikke registrert. På FM står det at jeg må frigjøre enn plass for å registrere.

Høres rart ut, skal ikke skje med mindre klubben allerede hadde hentet 2 ikke EU før du tok over.. sjekk nasjonaliteten på de du har kjøpt.

 

Skal du f.eks kjøpe 8 ikke-eu spillere må du gjøre det over 4 sesonger.

Lenke til kommentar

 

Kun kjøpe to non-EU altså? Det er jo så rart, for jeg har kun kjøpt én og han får jeg ikke registrert. På FM står det at jeg må frigjøre enn plass for å registrere.

Høres rart ut, skal ikke skje med mindre klubben allerede hadde hentet 2 ikke EU før du tok over.. sjekk nasjonaliteten på de du har kjøpt.

 

Skal du f.eks kjøpe 8 ikke-eu spillere må du gjøre det over 4 sesonger.

 

 

Dette er den andre sesongen, så jeg har full kontroll på alle kjøp.

Lenke til kommentar

 

 

Kun kjøpe to non-EU altså? Det er jo så rart, for jeg har kun kjøpt én og han får jeg ikke registrert. På FM står det at jeg må frigjøre enn plass for å registrere.

Høres rart ut, skal ikke skje med mindre klubben allerede hadde hentet 2 ikke EU før du tok over.. sjekk nasjonaliteten på de du har kjøpt.

 

Skal du f.eks kjøpe 8 ikke-eu spillere må du gjøre det over 4 sesonger.

Dette er den andre sesongen, så jeg har full kontroll på alle kjøp.

Hvis du mener at du kun har kjøpt én i sommervinduet og ikke får han registrert så må du ha for mange totalt, vet ikke hvor mange man kan ha tilsammen i serie a. Står vel inne på regler.

Lenke til kommentar

Da er jeg endelig i gang med FM 17. Kjører Touch utgaven i år for første gang, siden Macen likte den bedre. Savner noen muligheter som man har i "fullversjonen", men det går fint. Har valgt å bli varm i trøya med Arsenal som første save, morsomt med sykt budsjett og høye forventninger. Stakkars Gunners supportere må jo få prøve å holde i noen pokaler de også :)

 

God start med tanke på oppkjøring til sesongen. Kun kjøpt Dybala (endelig en skikkelig spiss til Arsenal) og Ricardo Rodriugez og de har storspilt så langt. Solgt Walcott, Monreal, Debuchy og Sanogo.

 

 

post-141294-0-68413800-1478859402_thumb.png

post-141294-0-38495200-1478859420_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg har lenge slitt med å akseptere at FM i så liten grad er mottakelig for "nye" formasjoner/taktikker og at spillere er så lite tilpasningsdyktige i nye roller.

 

Eksempelvis har jeg lenge vært fan av trebackslinjer, og gjerne 3-4-3/3-4-1-2 o.l., men sjelden fått det til å fungere i spillet. Samtidig har det virket som at 4-2-3-1, de siste årene, har vært en formasjon man nesten må spille for å ha noen suksess. Med andre ord: Man må spille det som er "flavor of the month" i real life for å lykkes. Man må etterape, ikke skape.

 

I den ekte verden kan en manager finne ut at en spiller vil passe bedre i en annen rolle enn den han er kjent for å mestre. Eksempelvis Dier i Spurs, som ble gjort om til defensiv midtbanespiller til sesongen 15/16. De fleste var svært skeptiske, men Dier viste seg som en av Premier Leagues beste midtbanespillere det året. Omskoleringen varte i ca 3 uker. Han fikk prøve seg i et par treningskamper, og mestret rollen til andre seriekamp. I spillet er det nærmest umulig å flytte på enkelte spillere, særlig om de går fra en posisjon som de ifølge databasen ikke er kjent med i det hele tatt til de skal mestre posisjonen. Og spillet setter gjerne forutsetningen at spillerne ikke er kjent med posisjoneri det hele tatt for de aller fleste posisjoner for de aller fleste spillere. Eksempelvis kan gjerne en defensiv midtbanespiller være heeeelt ukjent med en central midtbaneposisjon, og omvendt.

 

Vet noen om det har vært en utvikling på dette området, eller om det er like tungt og treigt enda? Jeg sliter som sagt med å akseptere at man ikke kan være kreative, ikke kan utvikle, og at man ikke kan "teste" hvordan formasjoner og nye posisjoner kunne funket. Man må helst bare prøve å kopiere hvordan et lag spiller i real life, og krydre med å kjøpe noen kjente navn.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kun kjøpe to non-EU altså? Det er jo så rart, for jeg har kun kjøpt én og han får jeg ikke registrert. På FM står det at jeg må frigjøre enn plass for å registrere.

Høres rart ut, skal ikke skje med mindre klubben allerede hadde hentet 2 ikke EU før du tok over.. sjekk nasjonaliteten på de du har kjøpt.

 

Skal du f.eks kjøpe 8 ikke-eu spillere må du gjøre det over 4 sesonger.

Dette er den andre sesongen, så jeg har full kontroll på alle kjøp.

Hvis du mener at du kun har kjøpt én i sommervinduet og ikke får han registrert så må du ha for mange totalt, vet ikke hvor mange man kan ha tilsammen i serie a. Står vel inne på regler.

 

Reglene er fryktelig uklare. Det er derfor jeg måtte høre her. Har bare kjøpt 1 non-EU på to sesongen og kvittet meg med 3. :/

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kun kjøpe to non-EU altså? Det er jo så rart, for jeg har kun kjøpt én og han får jeg ikke registrert. På FM står det at jeg må frigjøre enn plass for å registrere.

Høres rart ut, skal ikke skje med mindre klubben allerede hadde hentet 2 ikke EU før du tok over.. sjekk nasjonaliteten på de du har kjøpt.

 

Skal du f.eks kjøpe 8 ikke-eu spillere må du gjøre det over 4 sesonger.

Dette er den andre sesongen, så jeg har full kontroll på alle kjøp.
Hvis du mener at du kun har kjøpt én i sommervinduet og ikke får han registrert så må du ha for mange totalt, vet ikke hvor mange man kan ha tilsammen i serie a. Står vel inne på regler.

Reglene er fryktelig uklare. Det er derfor jeg måtte høre her. Har bare kjøpt 1 non-EU på to sesongen og kvittet meg med 3. :/
Da må det være en bug på din save, hvis det har skjedd som du sier.

 

Har ingenting å si hvor mange du har kvittet deg med, er kun hvem du kjøper som er viktig.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Er i gang med første skikkelige save på FM17. Startet med Saint Etienne, men fant fort ut at jeg ikke gadd å holde på på det nivået, så jeg fant en database med 22 liganivåer i England og startet uten trenerkurs og som Sunday league footballer. Fikk napp i klubben QK Southampton, som visstnok ligger på nivå 11 i ligasystemet. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde det var mye lavere enn det.

Fikk hentet inn noen spillere fra nærområdet og fikk en meget god start på sesongen. Ble vanskeligere etterhvert, men med en sterk avslutning så vinner vi ligaen fire poeng foran neste lag, og rykker opp til neste nivå. Usikker på om jeg blir med laget videre, eller om jeg tar en annen jobb. Vi får se.

 

Up3OQEn.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er jeg endelig i gang med FM 17. Kjører Touch utgaven i år for første gang, siden Macen likte den bedre. Savner noen muligheter som man har i "fullversjonen", men det går fint. Har valgt å bli varm i trøya med Arsenal som første save, morsomt med sykt budsjett og høye forventninger. Stakkars Gunners supportere må jo få prøve å holde i noen pokaler de også :)

 

God start med tanke på oppkjøring til sesongen. Kun kjøpt Dybala (endelig en skikkelig spiss til Arsenal) og Ricardo Rodriugez og de har storspilt så langt. Solgt Walcott, Monreal, Debuchy og Sanogo

 

 

 

Dybala til den summen?  :hmm:

Lenke til kommentar

 

Da er jeg endelig i gang med FM 17. Kjører Touch utgaven i år for første gang, siden Macen likte den bedre. Savner noen muligheter som man har i "fullversjonen", men det går fint. Har valgt å bli varm i trøya med Arsenal som første save, morsomt med sykt budsjett og høye forventninger. Stakkars Gunners supportere må jo få prøve å holde i noen pokaler de også :)

 

God start med tanke på oppkjøring til sesongen. Kun kjøpt Dybala (endelig en skikkelig spiss til Arsenal) og Ricardo Rodriugez og de har storspilt så langt. Solgt Walcott, Monreal, Debuchy og Sanogo

 

 

 

Dybala til den summen?  :hmm:

 

Tenkte det samme...

Lenke til kommentar

 

 

Da er jeg endelig i gang med FM 17. Kjører Touch utgaven i år for første gang, siden Macen likte den bedre. Savner noen muligheter som man har i "fullversjonen", men det går fint. Har valgt å bli varm i trøya med Arsenal som første save, morsomt med sykt budsjett og høye forventninger. Stakkars Gunners supportere må jo få prøve å holde i noen pokaler de også :)

 

God start med tanke på oppkjøring til sesongen. Kun kjøpt Dybala (endelig en skikkelig spiss til Arsenal) og Ricardo Rodriugez og de har storspilt så langt. Solgt Walcott, Monreal, Debuchy og Sanogo

 

 

 

Dybala til den summen?  :hmm:

 

Tenkte det samme...

 

 

Helt klart noen som har jukset, men men! 

Lenke til kommentar

 

 

 

Da er jeg endelig i gang med FM 17. Kjører Touch utgaven i år for første gang, siden Macen likte den bedre. Savner noen muligheter som man har i "fullversjonen", men det går fint. Har valgt å bli varm i trøya med Arsenal som første save, morsomt med sykt budsjett og høye forventninger. Stakkars Gunners supportere må jo få prøve å holde i noen pokaler de også :)

 

God start med tanke på oppkjøring til sesongen. Kun kjøpt Dybala (endelig en skikkelig spiss til Arsenal) og Ricardo Rodriugez og de har storspilt så langt. Solgt Walcott, Monreal, Debuchy og Sanogo

 

 

 

Dybala til den summen?  :hmm:

 

Tenkte det samme...

 

 

Helt klart noen som har jukset, men men! 

 

 

Juks? Eh, nei.

 

Hvis jeg husker riktig er den totale prisen totalt 59 millioner pund for Dybala, inkludert alle klausuler osv. 29 er hva de fikk på forskudd tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...