Gå til innhold

Microsoft skal gi Edge støtte for CSS-variabler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor SASS \ LESS er en fin ting, som har støtte for variabler \ kalkulasjoner ol. :)

 

Da snakkes vi om 10-20 år då SASS \ LESS blir irritasjon. Jeg forstår ikke at noen må abstrahere CSS når det er så enkelt fra før av. En bare lurer seg selv om en trur det blir bedre med SASS \ LESS.

 

Det flotte med HTML, CSS og Javascript er at det vil fungere år etter år uten endringer/oppdateringer. Introduserer du SASS \ LESS, eller enda verre, React eller Angular så lager du bare trøbbel i lengden.

Lenke til kommentar

Kan heller ikke skjønne at noen mener at de sparer tid og penger med disse abstraksjonene, jeg vil heller si det motsatte.  Du legger på kompleksistet og må i tillegg bruke mer tid på vedlikehold og oppgraderinger. Endringer som skjer neste år krever nytt oppsett av utviklingsmiljø og ting henger ikke på greip og nekter å kompilere til javascript osv osv. Been there, done that x antall ganger dei siste 10 årene i flere håpløse frontend-rammeverk.

 

At kunden krever det viser jo bare at kunden faktisk ikke vet hva de holder på med og derfor trenger hjelp. At de skriker etter Angular utviklere er jo et resultat på at frondend har blitt "altfor" komplisert :p

 

Gjør det enkelt, og du trenger langt mindre ressurser :-)

Lenke til kommentar

Ja det sa de også om SOAP, GWT, JSF osv....

Jeg tipper SASS og LESS er totalt borte om 10 år.

Det tviler jeg ikke på, men det kompilerer til ren CSS, så du har fortsatt fine CSS-filer du kan videreutvikle og vedlikeholde

 

Angular, React og andre slike rammeverk er ren JS, og kommer aldri til å slutte å fungere. Å lage tilsvarende funksjonalitet uten rammeverk vil kreve absurde mengder boilerplatekode, som gjør prosjektet til et vedlikeholdshelvete

Endret av Suppen
Lenke til kommentar

 

Ja det sa de også om SOAP, GWT, JSF osv....

Jeg tipper SASS og LESS er totalt borte om 10 år.

Det tviler jeg ikke på, men det kompilerer til ren CSS, så du har fortsatt fine CSS-filer du kan videreutvikle og vedlikeholde

 

Angular, React og andre slike rammeverk er ren JS, og kommer aldri til å slutte å fungere. Å lage tilsvarende funksjonalitet uten rammeverk vil kreve absurde mengder boilerplatekode, som gjør prosjektet til et vedlikeholdshelvete

 

 

Det er ikkje Javascript som er problemet, problemet er at React og Angular tvinger deg til å kode på deira måte. Hva om du skal gjøre endringer om 5 år? Tror du det er greit å sette opp utviklingsmiljøet ditt da så det kompatibelt med den gamle versjonen?

 

Andre problemer kan være at etter et par år så må du skrive om "alt" om du skal du i bruk ny funksjonalitet. Jeg tipper at de fleste ikke orker å backporte funksjonalitet.

 

Oi! Det har jo allerede skjedd med Angular der versjon 2 er totalt annerledes enn versjon 1. Lurer på hvor mange som skal skrive om Angular 1 til Angular 2 de neste månedene.... Så det blir gode tider for Angular utviklere, men ikke så greit for kunden...

 

Nå koder jeg ren JS, og jeg kan si deg, det er ingen boilerplatekode. Faktisk så løser jeg alle problemer med en god del mindre antall linjer koder enn det Angular eller React utviklere bruker. De ser jeg også på andre utviklere.

Lenke til kommentar

 

Ja det sa de også om SOAP, GWT, JSF osv....

Jeg tipper SASS og LESS er totalt borte om 10 år.

Ikke vær for sikker. Det kommer an på når bedriftene klarer å kvitte seg med IE. Den dagen du vil skrote SASS/LESS så gjør du bare en siste "compile" til CSS og vedlikeholder denne isteden.

 

 

Det er ikke lenger IE som er problemet, det blir mer og mer Safari.

F.eks:

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Reference/Global_Objects/Intl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...