Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Broadcom BCM943225HM funker ikke | Replacement?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer TimeLineX 5820TG hvor nettverkskortet har sluttet å fungere.

Vil dette kortet (se link og bilde under) fungere i min laptop?

http://www.ebay.com/itm/251548072084

Det står BCM943225HM i annonsen, men også; "; "Support IBM Lenovo Thinkpad laptops".

 

Antall "pins" på kortet og størrelsen av selve kortet er det samme som det ødelagte kortet i min laptop.

Vil denne fungere i min laptop?

Er det noen forskjell på denne og den jeg har i min laptop?

 

Bilde av det døde kortet mitt:

 

ulsU3xf.png?1

 

Bilde av kortet i eBay annonsen:

 

s-l500.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja og nei, du kan faktisk være ute å kjøre allikevell selv om det passer og skal fungere.

Årsaken? En god del Laptop produsenter kjører "Whitelisting" av tilleggskort, dette betyr at enkelte modeller kan kun ha disse nettverkskortene eller disse bestemte modellene.

Setter du inn noe annet, så nekter maskinen å bruke dette og skrur av nettverkskortet.

 

Unnskyldningen for dette fra produsenten er å øke sikkerheten slik at du ikke skal få til å bruke ett nettverkskort som kunne inneholdt skadeprogramvare, men i realiteten gjøres dette for å tvinge deg til å handle deler fra dem.

Lenke til kommentar

Idiotisk opplegg, det er jo ikke noe sikkerhetsmessig årsak til at man ikke kan bruke ett annet kort.

Har aldri hørt om der før, heller ikke hatt noe problem med, men overrasker meg ikke.

 

Nå ser det ut til at Trådstarter har flaks ifølge dette og at Acer ikke herjer med whitelisting enda...

http://goughlui.com/2014/08/02/laptop-wireless-card-whitelists-an-upgrade-nightmare/

 

Men noe herk er det!

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tusen takk for alle svar i denne tråden. Jeg visste ikke at enkelte produsenter "Whitelister" komponenter engang.

 

Jeg kan meddele om at dette trådløskortet fungerte smertefritt i min laptop! Jeg koblet det på, og ved oppstart installerte den seg selv og alt fungerte som det skal.

 

hjHBAmn.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...