Gå til innhold

KOMMENTAR: Teknisk Ukeblad Media styrker satsningen på IT og telekomstoff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To korte spørsmål:

1) Vil dette føre til at dere slutter med clickbait overskrifter?

2) Vil dette føre til at det kommer artikler på digi som ligger bak betalingsvegger på Inside Telecom?

 

Hei,

Vi skal ikke ha "clickbait"-overskrifter, men samtidig skal vi ha spennende titler som leserne har lyst til å klikke på. Men vi skal aldri lure leserne inn på en sak ved å ha intetsigende titler. Det å lage en god tittel som får leserne til å få lyst til å lese saken er en bra ting – så lenge den samme leseren er strålende fornøyd med saken hun eller han kommer inn på, og saken handler om det tittelen indikerte at den skulle handle om. En god tittel bør etter min mening gi leseren en god pekepinn på hva saken handler om, og ikke lure leserne inn på falske premisser. Og der må jeg innrømme at digi.no ikke alltid har vært like gode. :-)

 

Når det gjelder spørsmål nummer to så er Inside Telecom et eget abonnementsprodukt, på siden av digi.no, rettet mot et litt annet publikum enn digi.no, så det blir ikke lenker til Inside-saker fra digi.no-forsiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei!

Supert å høre at dere skal gjøre endringer og satse/fokusere enda mer.

Et ønske/tips fra en i bransjen og en bidragsyter til stoff; dere burde produsere flere/mer innhold i Digi enn idag. Til tider er det veldig tørt her. En mulighet er jo litt mer "gravende" it-journalistikk enn dagens artikler. Det skjer jo tross alt mye rundt omkring i IT-norge som med fordel kunne dekkes bedre.

vh

Leif Arne

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

To korte spørsmål:

1) Vil dette føre til at dere slutter med clickbait overskrifter?

2) Vil dette føre til at det kommer artikler på digi som ligger bak betalingsvegger på Inside Telecom?

Hei,

Vi skal ikke ha "clickbait"-overskrifter, men samtidig skal vi ha spennende titler som leserne har lyst til å klikke på. Men vi skal aldri lure leserne inn på en sak ved å ha intetsigende titler. Det å lage en god tittel som får leserne til å få lyst til å lese saken er en bra ting – så lenge den samme leseren er strålende fornøyd med saken hun eller han kommer inn på, og saken handler om det tittelen indikerte at den skulle handle om. En god tittel bør etter min mening gi leseren en god pekepinn på hva saken handler om, og ikke lure leserne inn på falske premisser. Og der må jeg innrømme at digi.no ikke alltid har vært like gode. :-)

 

Når det gjelder spørsmål nummer to så er Inside Telecom et eget abonnementsprodukt, på siden av digi.no, rettet mot et litt annet publikum enn digi.no, så det blir ikke lenker til Inside-saker fra digi.no-forsiden.

 

Nå har dere jo rimelig nylig hatt overskrifter av typen "dere vil ikke tro hva han fant når han åpent dette", så dere har definitivt hatt deres svin på skogen.  Det var så ille at jeg sluttet å lese Digi på grunn av at det irriterte meg sånn.  De "gamle" Digi-skribentene har vært mye bedre, dette var artikler som her på Diskusjon stod som skrevet av "Redaksjonen".  Jeg har fulgt med her på Diskusjon.no og har heldigvis sporet en viss forbedring.  Nøkkelen er nettopp det du skriver at overskriften skal si noe om innholdet, dere tjener INGENTING på å lure noen inn for å lese noe de trodde var noe annet.  Dvs. dere oppnår bare å irritere folk.  Jeg tror (og håper) IQ-nivået til leserne deres er litt høyere enn for tabloidene og "viralsider", så vær snill og ikke undervurdere leserne.  Personlig er jeg ihvertfall på vei tilbake til Digi, men om "Redaksjonen" slår til med mer tulleoverskrifter så er veien bort igjen kort,

 

Lykke til, vi trenger en side som Digi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg vil gi kudos til digi.no for å ha debattfelt på alle artikler der man kan diskutere under et alias. Det er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg er en aktiv Digi.no-leser, så ikke slutt med det. Andre nettaviser som ikke har denne muligheten har jeg helt sluttet å lese.

Lenke til kommentar

Som andre her er jeg meget spent på fortsettelsen. Vil Digi gjenoppstå som en seriøs nettavis eller skal de ta opp kampen mot viralomania og nettavisen?

 

Jeg har i alle år fulgt digi og vært fornøyd. Men i sommer (før sommeren?) startet den største endringen på mange år: clickbait-overskrifter. Det kan virke som det verste gikk over men fremdeles er det endel slengere. Senest i dag så vi "Den norske nettbutikken nektet å hjelpe da han oppgraderte til Windows 10".

Hvem er "den norske nettbutikken"? Hvem er "han"? Dette er en type overskrift som heller kan selges til db.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som andre her er jeg meget spent på fortsettelsen. Vil Digi gjenoppstå som en seriøs nettavis eller skal de ta opp kampen mot viralomania og nettavisen?

 

Jeg har i alle år fulgt digi og vært fornøyd. Men i sommer (før sommeren?) startet den største endringen på mange år: clickbait-overskrifter. Det kan virke som det verste gikk over men fremdeles er det endel slengere. Senest i dag så vi "Den norske nettbutikken nektet å hjelpe da han oppgraderte til Windows 10".

Hvem er "den norske nettbutikken"? Hvem er "han"? Dette er en type overskrift som heller kan selges til db.no

Se der har vi en igjen ja.  "Den norske nettbutikken nektet å hjelpe da han oppgraderte til Windows 10" er nettopp slike overskrifter som får meg til å si takk og farvel.  Dette er jo ikke så langt fra "Du vil ikke tro hva nettbutikken ikke ville hjelpe han med da han oppgraderte til dette" spør du meg ... 

Lenke til kommentar

Vi skal heller ikke glemme Inside Telecom. Med rundt 3000 abonnenter i mobil- og bredbåndsbransjen er dette Norges største abonnementsmagasin for bransjen. Journalister med lang bransjeerfaring og unik dybdekunnskap sørger for å gi leserne en mye dypere forståelse av bransjen enn det de kan få i dagspressen. Dette arbeidet vil vi fortsette.

Jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, og kan love deg masse bra stoff i tiden fremover!

Vel tek extra er ikke direkte penger maskin, tror mcdonnals\burgerking tjener mere og ha flere fornøyde kunder.

 

Hvis insidetelecom\tek extra slår seg sammen til en med fornuftige priser kunne jeg vurdert å betale.

Men slik det er i dag er det bedre å spare pengene å leve med reklame.

Hvorfor skal det være slik?

 

Tek extra er nyttig for nybegynnere ikke proffe.

Anser meg proff nok å styre unna. Hvorfor er i7 så mere lettsolgt en i3? Kun på grunn av hypertreading og ros fra entualisme. :rofl:

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde abonnement på Tek extra før, men når det kom en "artikkel" basert kun på løse rykter og designeres ideer om neste Epleprodukt så rant begeret over og jeg sa opp mitt abonnement.  Dette var selvsagt ikke pga den ene "artikkelen", men den var dråpen som fikk det til å flyte over.  Innholdet i Tek hadde da blitt spinklere og mer tabloid over tid, så det var like godt å si takk for seg.  Når det var hardware.no var jeg leser daglig, nå er jeg sjelden inne på Tek.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...