Gå til innhold

Eltaxi: Dette er Norges første taxi-lader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Laderen er finansiert av Oslo kommune og Fortum."

 

Hvorfor finansiert av Oslo kommune ( også)?  Hvis dette fører til  bedre lønnsomhet gjennom  lavere driftsutgifter burde vel drosjeeierforeningen  finansiere/sette opp slike selv?

Og det er vel mange drosjer som greier seg med 40 mils kjøring på en vakt?  Hvis bilen kjøres døgn-kontinuerlig med flere sjåfører, burde man kanskje prøve Hydrogen.  ( Jada, Hydrogen-el er ikke så effektivt som batteri-el , men begge deler er forurensningsfrie lokalt, og  drivstoff -utgiftene er en liten del av  drosjeregningen.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Laderen er finansiert av Oslo kommune og Fortum."

 

Hvorfor finansiert av Oslo kommune ( også)?  Hvis dette fører til  bedre lønnsomhet gjennom  lavere driftsutgifter burde vel drosjeeierforeningen  finansiere/sette opp slike selv?

Og det er vel mange drosjer som greier seg med 40 mils kjøring på en vakt?  Hvis bilen kjøres døgn-kontinuerlig med flere sjåfører, burde man kanskje prøve Hydrogen.  ( Jada, Hydrogen-el er ikke så effektivt som batteri-el , men begge deler er forurensningsfrie lokalt, og  drivstoff -utgiftene er en liten del av  drosjeregningen.)

 

Halvtime lunsjpause eller utnyttelse av det som ellers ville vært dødtid kan gi opp til 80% fullt batteri. Selv 15 minutter her og der er tilstrekkelig for å kunne holde det gående lenge.

 

Men ja, her kunne drosjenæringen selv sørget for hurtigladestasjoner, da de ofte har tilhold nær tog, trikk og t-banestasjoner samt kjøpesenter og sykehus, der det burde være mer enn god nok infrastruktur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...