Gå til innhold

Smerter i leggene


bchpls

Anbefalte innlegg

Hei, har i de siste dagene opplevd smerter i bakside av leggene. Smerten oppleves som et "støt" når jeg f.eks setter meg ned på huk. Dette er i knehøyde (bakside av legg) og nedover leggen. Det gjelder både høyre og venstre side. I det siste har jeg kjørt veldig hardt på lowbar knebøy med knevarmere og godkjent form, og økning for hver eneste økt. Jeg merker ikke smerte i det jeg kjører selve løftet, men om jeg skal f.eks vaske bil og bøye meg osv så opplever jeg støtet i begge leggene. 

 

Har googlet litt rundt og jeg kommer da frem til senebetennelse... utrolig irreterende ettersom jeg er midt i et program med "linear progression". Har noen her hatt samme problem før? og hva gjorde dere evt? Ser flere artikler som snakker om forebygging, men finner ingen svar på eksakt hvordan jeg skal forebygge dette. Er det slik at jeg skal slutte å kjøre bøy en stund framover, kjøre lette bøy, eller hva anbefaler dere?

 

Utrolig irreterende at slikt skjer ettersom bøy er min favorittøvelse. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt ufarlig og det er nok enten senebetennelse eller stramme sener. Det gjør jo jævlig vondt etter hvert. Jeg fikk beskjed om og fortsette samme treningsprogram bare at jeg måtte trappe ned bittelitt og tilvenne.

Ja du har rett i at det gjør helt jævelig vondt, rart jeg ikke merker noe i det jeg utfører bøy. Men skal helt klart kjøre roligere en liten stund :p

Lenke til kommentar

 

Det er helt ufarlig og det er nok enten senebetennelse eller stramme sener. Det gjør jo jævlig vondt etter hvert. Jeg fikk beskjed om og fortsette samme treningsprogram bare at jeg måtte trappe ned bittelitt og tilvenne.

Ja du har rett i at det gjør helt jævelig vondt, rart jeg ikke merker noe i det jeg utfører bøy. Men skal helt klart kjøre roligere en liten stund :p

 

 

Kan godt være noe helt annet! Jeg har ingen anelse, men jeg fikk beskjed slik jeg sa. For meg var det mest på curls, kjente det helt jævlig, ikke nødvendigvis når jeg løftet men når jeg slapp. 

 

Håper du finner ut av det og lykke til ;) No pain no gain  :eek:  :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...