Gå til innhold

UE65KS7005 tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme pris hos expert som også har den på lager. Vurdert den selv en stund, men frister ikke så mye når en leser brukeranmeldelser og tester.

Ja en grei pris for en 65", men tv`en sliter med clouding og spesielt sortnivået ved HDR innhold vist nok, blant annet blir vist "widescreen black barene" over og under nærmeste gråe.

 

Dette er jo en edge belyst skjerm, så fantastisk blir det jo aldri. Forhåpentligvis kan kanskje neste år skimte med flere ekte bakbelyst LED skjermer evt noen bra priste OLED skjermer. + Virker litt usikkert hele makede rundt HDR10 og Dolby vision for øyeblikket. Disse samsung modellene støtter jo ikke sistnevnte.

Lenke til kommentar

Finnes flere tester en tek, pluss det er et hav av brukere som skriver sine inntrykk. TVen heter dog ikke samme modell navn i utlandet som i Norge.

 

Legger ikke listen spesielt høyt, men dårlig sort er aldri kjekt. Middelmådig HDR stiller jeg meg også skeptisk til når blir nevnt av både brukere og profesjonelle da HDR er vist nok det som teller mer en at skjermene er 4K.

 

Men mye 65" for pengene er det sikkert. Men det blir litt dyrt om du skal erstatte en god plasma for noe som faktisk er svakere på enkelte punkt. Om en leser seg bare litt opp så finner man også mye negativt rundt edge belyste teknologien som flere produsenter enda kjører ut.

 

TV er uansett en subjektiv ting, har sett "amatører" som er kjempe skuffet over skjermen, altså folk som stort sett ikke bryr seg, derimot har du entusiaster som også er kjempe fornøyd. Tv jungelen er vanskelig fortiden, særlig i dette 4K / HDR skiftet.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Til vanlig er prisen opp til 8 serien bare 2000, nå er det jo tilbud. Men hva har 8 serien å glitre med kontra 7 serien i år? Og kommer 8 serien seg endel ned i pris etterhvert eller dropper den ikke like mye som 7 serien?

 

Ikke store forskjellen i følge rtings. De skriver selv i konklusjon at 8005 (9000 i US versjon) ikke er verd den ekstra kosten.

 

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000

 

Utklipp fra rtings:

The following are the Norwegian models and their equivalents in the US.

Norway US KS7005 KS8000 KS7505 KS8500 KS8005 KS9000 KS9005 KS9500 KS9505 KS9800
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som kan måle hvor høyt det er fra bordet og opp til nedre skjermramme, altså hvor høyt bygger beina, tenker på om det går ann å ha en lydplanke eller sokkel.

 

Tenker f.eks. på Canton DM 75, silver glass.

Vurderer også på Samsung HWK-551.

Noen som veit om man får mer for penga hvis man kjøper lydplanke med sub, contra lydsokkel?

 

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Gikk for Canto DM-75 Silver Glass.

Tror det blir en god match med farge og veldig god lyd i følge mange kilder.
Det som var gledelig var at den var på tilbud på dustinhome til 5147 kr i kveld, billigste i følge prisguide siden den glass modellen var kommet i salg, og når jeg skulle legge den i handlekurven gikk prisen ned til 4523 kr, trodde først den var gått opp i pris for den endret seg, men den var gått ned =)
Happytime!

Fant ut dette angående høyde med og uten føtter:

Product Size (W x H x D) Without Stand

56.9" x 32.9" x 1.8"

Product Size (W x H x D) With Stand

56.9" x 35.8" x 11.6"

Altså 83,56 cm uten føtter.
90,93 cm med føtter.
Noe som vil si 7,5 cm mellom skjerm og tv benk. Satser på det er rett for Cantoen er 6,9 cm.
Bør bli god knall =)
Gleder meg til å få tv og høytaler nå!

Lenke til kommentar

Har nettopp fått denne TV-en i hus og er veldig fornøyd så langt! Stemmer det de skriver i reviews rundt om kring.

Er det noen som har erfaring med HDR-innhold? Foreløpig er det vel Marco Polo på Netflix, pluss div. democlips man kan laste ned og spille av via USB.

Jeg sliter med å vite om jeg faktisk ser Marco Polo i 4K HDR, eller om jeg på noen måte kan ha slått av HDR..?
I starten gikk jeg inn og så at HDR+ var "på", og tenkte at den skulle stå på av, da det er "fake" HDR, altså TVen som prøver å forbedre ikke-HDR materiale.. Men kanskje den indikerer at TVen har automatisk registrert HDR-innhold og slått på HDR modus?
Anyone? :) 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tilbud igjen på denne TVen. 17 990,- på komplett ut helgen.

16 800,- på Expert med DnB Mastercard dealen der ut i dag.

Noen tanker rundt om jeg bør vente et års tid med å kjøpe en tv til max 20 000kr eller slå til på denne? :)

Grei tv noen feil med baklys og vanelig blooming med HDR spesielt men ok folke tv til prisen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var på Elkjøp her i Drammen istad og viste interesse for denne TVen.

 

Selgeren som jeg har sett jobbe der de siste minst 8 årene var veldig kritisk til den. Sa de spesielt har mye problemer med at plastikken faller av eller noe sånt. Kan da ta noen måneder før du får tilbake TVen.

 

Ellers var ikke selve TVen visstnok så god som den er hauset opp til å være...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...