Gå til innhold

Abit Nf7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DOh! døtt inn cd' som fulgte med HK'et, og installer alt... ac97-driveren også....så *skal* det funke... hvis ikke (muligens) noen vært å klådd på hovedkortet med klåfingrene sine...evt. fjern gamle pci-nettverkskort som er dytta inn i maskina...

Skrevet
nei det er visst mange som har prob med dette (sjekket abit forumet) men takk for hjelpen.. har ikke lyd i front

Ja. i Abitforumet har vel alle problem med Abit. Du skriver ingenting om hva du har gjort. Har du funnet nForce kontrollpanel? Høytaleroppsett? Er det når du bruker testtone at du ikke har lyd?

Bruker du ordentlige plugger i riktig høl? Hvis du har lyd bak som du antyder; har du da byttet pluggene og prøvd, for å finne ut noe?

Har du vært innom DX diagnoseverktøy og kjørt test?

Ihvertfall ikke mye å hjelpe deg på at du skriker "får ikke lyd","alle andre har problemer" . Alle vi som har dette kortet og er fornøyd, syns ikke det er oppsiktsvekkende, og skriker rundt i fora omdet.

Hvis du fortsatt ikke har lyd så skal DU ta en skikkelig oppsummering her; så skal vi prøve å komme med innspill.

Skrevet

Velg update driver i device manager. Hadde samme problemet i går med en kompis sin maskin. Den finner den driveren som instalasjons programmet har lagt inn på maskina

Skrevet
nei det er visst mange som har prob med dette (sjekket abit forumet) men takk for hjelpen.. har ikke lyd i front

Virker lyden bak på hovedkortet da?

Skrevet (endret)
Drivere firnner du hos Realtek.

mvh

Skjønner ikke hvorfor det snakkes om drivere? Dette er et kjennt kort med kjennte drivere, og hvis man setter opp Windows rett, og installerer CD-en som følger hovedkortet, så virker lyden. Hvis man derimot roter, så lønner det seg å lage en installasjonsdiskett fra Windows-CD og bruke den til "C: format". Deretter sette opp maskinen på nytt. Alle Nvidiadrivere som er på ABIT-CD-en skal innstalleres uansett hvor mye Win maser om ikke WHQL-godkjenning.

EDIT:

Og når maskinen virker ordentlig da kan man tenke på oppgraderinger hvis det er nødvendig.

Endret av sveinsel
Skrevet (endret)

Realtek-drivere skal du iallfall holde deg unna...

Jeg har dette kortet sjøl, men har aldri hatt problemer med at lyden ikke virker. (Den har riktignok vært hakkete før, men det var et problem med eldre lyddrivere.)

Avinstaller de gamle driverne, og installer nForce 3.13-pakka. Funker det ikke da, er det enten hardwarefeil eller problemer med Windows-installasjonen din. Å sjekke at alle BIOS-innstillinger er riktige er også en selvfølge.

En måte å sikre seg på at alle nvidia-drivere er borte på, er å kjøre nForce Reset og DriverCleaner, før du installerer chipsetdriverne på nytt. (Bare husk å restarte når maskina ber om det). Les mer om nForce Reset og DriverCleaner her.

Eller kanskje den beste løsningen:

Du har lagt inn Windows på nytt etter at du skifta hovedkort? Om du ikke har prøvd en clean Windows-install, så gjør det.

Endret av lysbryter
Skrevet

For å aktivisere 5.1 surround lyden på kortet må man bruke Realtek's drivere og kontrollpanel.

3.13 driverne gir kun 2.1 lyd.

mvh

Skrevet (endret)
For å aktivisere 5.1 surround lyden på kortet må man bruke Realtek's drivere og kontrollpanel.

3.13 driverne gir kun 2.1 lyd.

mvh

Men man får ikke suround før alle høgtalerene gir lyd :no: ...Enig?

nForce kontrollpanel? Høytaleroppsett? bruk testtone ha lyd

Start/Tilbehør/Systemverktøy/Systeminfo/Verktøy/DirectxDiagn..../Sound og Music Test.

Start/kontrollpanel/Lyder og enheter: Kjør tester

Endret av sveinsel
Skrevet
Les her om NF7 og onboard lyd.  :wow:

mvh

Ja, der står blant annet dette:

I just finished a brand new install of WindowsXP Pro on NF7.

My installing procedures are:

Update Bios to "13" on my NF7.

Install WinXP pro from scratch.

Install nForce driver from ABIT CD.

When click on audio control, also get "Failed to initialize NVIDIA audio driver".

Then download the nForce 2.00 driver from Nvidia and update to v2.00.

Everything works fine, but just a regular audio control.

Reformat the drive.

Install WinXP pro from scratch.

Install only the nForce 2.00 driver from Nvidia.

Everything works fine, but just a regular audio control.

For my setup environment, it seems that there is software issue with the nForce software and MCP2 SB.

Please let me know if anyone encounters problem of using only the nForce driver v2.00 or v2.03.

Best Regards,

ABIT-FAE

Skrevet

nå har jeg formater +reinstallert windows xp pro.. jeg installerte fra abit cden. så gikk jeg i device manager å der trykket jeg update på lydkortdriveren.. den oppdaterte seg selv.. men fortsatt ingen lyd.. det eneste jeg har er en summelyd fra det grønne uttaket men ellers ingenting på de andre..

Skrevet

Hva slag utstyr har du til avspilling?

Er det en forsterker eller er det aktive høgtalere?

Brummer det i høgtalene når du tar i godset på pluggen? (skru opp lyden)

Der skal ikke vere hake i ruten for Demp ved siden av volum i hovedmenyen for lyd.

Skrevet

jeg bruker forsterker, men har prøvd med heatsett også.. Jeg bruker winmediaplayer for å teste.. men har også spilt av fra divxplayer (film). Demp er ikke på.. det kommer en summelyd i høytalerene...

Skrevet

God ide!

Selv fikk jeg mitt nf7 kort på på onsdag.

Installerte, og lyden fungerte som bare det...

Jeg aktiverte riktig nok lydkortet i bios, og har oppdatert BIOS, men

det har fungert upåklagelig fra første stund...

Må være ganske irriterende.. hørt om flere som har samme problem.

Aner ikke hva det er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...