Gå til innhold

[Løst] Oppgradere Cpu i5 3570K 4,3


Coolbeinsen

Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier så vurderer jeg å oppgradere min CPU etter nylig innkjøp av Gtx 1070.

 

Er det vits å oppgradere noe i 1155 sokkelen? Eller lønner det seg mer å bytte ut hovedkortet og kjøpe 1151 sokkel cpu?

 

Syter litt med å bytte ut hovedkort, for da vet jeg at jeg kommer til å bytte ut så mye annet og ;p

 

Noen som fortsatt bruker 3570K til spilling? Eller begynner den å bli Dinosaur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vits å oppgradere noe i 1155 sokkelen? Eller lønner det seg mer å bytte ut hovedkortet og kjøpe 1151 sokkel cpu?

 

Hvis du har overklokket den til 4.3 så bør den holde en stund til. Det jeg anbefaler deg er å beholde oppsettet ditt frem til Januar-Februar tiden neste år. Da kommer Intel med "Kaby Lake" i7 7700K, samt hovedkort med Z270 brikkesett. Spar opp mer penger, så klasker du til med kjøp da ;)

Lenke til kommentar

 

Er det vits å oppgradere noe i 1155 sokkelen? Eller lønner det seg mer å bytte ut hovedkortet og kjøpe 1151 sokkel cpu?

 

Hvis du har overklokket den til 4.3 så bør den holde en stund til. Det jeg anbefaler deg er å beholde oppsettet ditt frem til Januar-Februar tiden neste år. Da kommer Intel med "Kaby Lake" i7 7700K, samt hovedkort med Z270 brikkesett. Spar opp mer penger, så klasker du til med kjøp da ;)

 

 

Hvorfor det? Kaby Lake tilbyr ingen IPC-forbedringer i forhold til dagens Skylake?

 

Om du oppgraderer prosessoren din i dag, vil du se en IPC-forbedring på ~20%. Hvis du føler dette er mye, er det ingenting i veien å oppgradere. Personlig mener jeg det ikke er verdt det, og du bør holde ut en god stund til. I hvert fall til du får Cannonlake og 10nm (og muligens også 6 kjerner). 

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Kaby Lake tilbyr ingen IPC-forbedringer i forhold til dagens Skylake?

 

Vel Kaby Lake kommer fra en tweaket 14nm prosess fra Intel, og det kan godt hende denne overklokker bedre enn Skylake. Z270 chipset vil gi ham noen godbiter da. Vil tro native støtte for USB 3.1 er på plass f.eks. No biggie, men kjekt å ha. Joda han kan jo vente på Cannonlake, men igjen den kommer vel 6-8 måneder etter Kaby Lake igjen. Ikke sikkert han gidder vente så lenge. Han får uansett ta valget selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...