Gå til innhold

Hvilken Android bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Skal få ny telefon av arbeidsgiver. I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å vente til LG G6 kommer med tid og stunder, men nå som min G4 har gått på en smell trenger jeg ny rimelig umiddelbart. Er knallfornøyd med G4, og har satt ny rekord i levetid for mobil her hos meg (ett år).

 

Hovedkriteriet for meg er godt kamera, samt at den har bra ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xperia Z5 Premium eller X Performance.   Da har du garantert en telefon som også fungerer bra etter en viss tid. Bør fint kunne slå "rekorden" din;)

  Enkelte Samsung og LG produkter har kanskje bedre specs når du kjøper telefonen, men hva hjelper det når ytelsen faller dramatisk etter et par mnds bruk?

Lenke til kommentar

Enkelte Samsung og LG produkter har kanskje bedre specs når du kjøper telefonen, men hva hjelper det når ytelsen faller dramatisk etter et par mnds bruk?

Nå har jeg hatt Sony(2stk), LG(2stk) og Samsung(3stk). Kjenner ikke igjen påstanden din om at LG og Samsung har dårligere ytelse etterhvert. Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Dersom et av hovedkriteriene er kamera, så bør TS ikke vurdere Sony. Ferdig snakket. 

Ferdig snakket faktisk.

 

Vis meg et mobilbilde DU har tatt med din telefon, og jeg skal garantert vise deg et bedre et JEG har tatt med en Xperia-telefon. 

Om du ikke klarer å ta gode bilder med en Xperia-telefon er det du, og bare du det er noe galt med. 

 

Nå er vi ferdig snakket.

Lenke til kommentar

 

Enkelte Samsung og LG produkter har kanskje bedre specs når du kjøper telefonen, men hva hjelper det når ytelsen faller dramatisk etter et par mnds bruk?

Nå har jeg hatt Sony(2stk), LG(2stk) og Samsung(3stk). Kjenner ikke igjen påstanden din om at LG og Samsung har dårligere ytelse etterhvert.

 

Da har du muligens vært heldig.

Lenke til kommentar

 

Dersom et av hovedkriteriene er kamera, så bør TS ikke vurdere Sony. Ferdig snakket. 

Ferdig snakket faktisk.

 

Vis meg et mobilbilde DU har tatt med din telefon, og jeg skal garantert vise deg et bedre et JEG har tatt med en Xperia-telefon. 

Om du ikke klarer å ta gode bilder med en Xperia-telefon er det du, og bare du det er noe galt med. 

 

Nå er vi ferdig snakket.

 

For noen uker siden fikk jeg en ny jobbmobil, en Sony Xperia Z5 compact. Jeg tok straks en del bilder og sammenlignet dem med bilder tatt samtidig med min private Nexus 6 som er en 1 år eldre konstruksjon enn Z5 compact. Nexus 6 hadde i tillegg "bare" 13 megapixel mot Z5 sine 23. Gjett hvilken av dem som tar best bilder av det samme motivet? Det er trist å si det men Xperia som var en mer moderne konstruksjon tok dårligere bilder. Fargene var feil. Det var kalde farger og ikke nøytrale farger som på bildene til Nexus. Prøvde man å zoome litt inn på de små detaljene i bildene så var det faktisk mulig å kunne lese de små bokstavene i bakgrunnen på bildet fra Nexus 6. På bilder av det samme motivet tatt med Z5 var det bare grøt...

 

I kamerabransjen så har heldigvis alle produsentene forlengst avsluttet megapixelracet og konsentrerer seg om å levere best mulig bildekvalitet pr. pixel i stedet for en haug med megapixler som leverer middelmådig bildekvalitet. I mobilbransjen har produsenter som Google, Apple, HTC m. fl skjønt det og gjør det samme som kameraprodusentene.

 

Sony som også er en kameraprodusent har dessverre ikke skjønt det når det gjelder mobiltelefoner og ødelegger kameradelen på mobilene sine med den middelmådige 23 megapixel-sensoren der pixlene dessverre blir for små og derfor lager bilder med mye bildestøy og grums.

Lenke til kommentar

Altså, det er ikke verre enn å lese diverse tester, se YouTube reviews. Sony har aldri vært og er ikke i toppsjiktet på kamerafronten. Jeg har eid både Z3 og Z5, forteller det bare slik det er. At visse ønsker å forsvare sitt eget kjøp eller har en brand loyalty, er ikke noe nytt. Bare en uting at de faktorene resulterer i anbefalinger på forum som dette. Selv min Nexus 5X til 2500 kr tar bedre bilder enn Z5 etter min erfaring. tek.no konkluderer med det samme i sin test,at kamera ikke er i toppsjiktet på X Performance. Står fortsatt for min anbefaling av galaxy s7

Endret av fflex
Lenke til kommentar

 

Dersom et av hovedkriteriene er kamera, så bør TS ikke vurdere Sony. Ferdig snakket.

Ferdig snakket faktisk.

 

Vis meg et mobilbilde DU har tatt med din telefon, og jeg skal garantert vise deg et bedre et JEG har tatt med en Xperia-telefon.

Om du ikke klarer å ta gode bilder med en Xperia-telefon er det du, og bare du det er noe galt med.

 

Nå er vi ferdig snakket.

det det er bare bull. Sony er ikke bedre i noen settinger og de er blant de dårligste i dårlige lysforhold. Kamera til sony-mobilene er ikke i nærheten så bra som Samsung, Lg, nexus og htc.

 

Edit: har hatt flere av sony mobilene så jeg vet du snakker rabbel. Er vel som nevnt over at du må skryte av den kun fordi du har den. Du må gjerne ta noen bilder uten blitz i dårlige lysforhold så ksn jeg sammenligne de med min s7 edge.

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S7/Edge har svært godt kamera og veldig bra signalbehandling. Edge-greiene er derimot bare en tullete gimmick som gjør telefonen kjip å holde i, så jeg ville kjøpt en vanlig en.  Skjermen har også litt dårlig fargebalanse med grønnskjær siden det er AMOLED. Dette er mindre merkbart utendørs i sollys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...