Gå til innhold

Kjøkkenvekt og bakebolle med lokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøkkenvekten min i fra ikea er rett og slett ikke nøyaktig nok. Jeg trenger en vekt som kan måle opp 1 gram gjær, eller 2 gram salt uten problem, altså nøyaktig på små mengder.

Ønsker også en ny bakebolle med lokk, men ikke disse dype som selges over alt. Ønsker en bred bolle fremfor en dyp en, gjør det enklere å arbeide med deiger og slikt. 

Noen som har noen gode tips her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sikkert tak i ei god vekt som kan ta fleire kilo, med oppløysing på 0.1 gram, men det kan fort bli dyrt. Eg løyser det ved å ha ei stor vekt (Wilfa) som tar 5 kg og blir brukt til det meste. I tillegg har eg ei liten vekt som kan måle maks 500 gram, men med oppløysing på 0.01 gram. Den fungerer bra til veiing av kaffibønner, gjær, salt, olje og anna med vekt på nokre få gram.

Kjøpte denne vekta på Ebay til 70,- kroner. Gratis frakt frå Hong Kong. Har fungert utmerket så langt.

Skrevet

Ja var noe slikt jeg så for meg, takker for tips :)

Antar at den kom ferdig kalibrert så jeg ikke må kjøpe lodd utenom for å kalibrere den? Sett flere vekter hos foreksempel dx og fasttech må kalibreres før bruk.

Skrevet

Den er ferdig kalibrert ja. Eg kjøpte ei 100 grams vekt for å teste sidan eg kjøpte litt forskjellige vekter, men alle viser bortimot det samme. Etter nokre månaders bruk er det ingen endring.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg alt bestilt den første, så får heller overleve at jeg kunne spart et par 10-kronere på å kjøpe den fra aliexpress. De hadde nok dekket mitt behov begge to, så får ha det i bakhodet til det skal kjøpes ny neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...