Gå til innhold

[Løst] Knekt ladeport til Samsung S5


Anbefalte innlegg

Har en Samsung S5 her som lå til lading, og når ladekabelen skulle fjernes så fulgte ladekontakten til mobilen ut med laderen.

 

 

Er det noen som vet hva det vil koste å reparere dette?

 

 

Dette er noe som evt. må sendes til reparasjon, så delepriser fra E-bay e.l. trenger jeg ikke, jeg driver med sterkstrøm selv, men elektronikk og små deler er ikke noe for meg........

 

 

EDIT:

Frykter vel at dette kanskje koster mer enn hva det koster å kjøpe en ny tilsvarende mobil, men det er jo noe en får ta stilling til når en finner en ca pris på selve reparasjonen.......

 

 

 

post-360398-0-75079800-1472371611_thumb.jpg

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar (!) at porten henger fast i et lite kretskort. Hele dette må byttes, men om du klarer å skru flere skruer etter hverandre riktig vei så er det faktisk ikke noen stor operasjon. Greit nok, det er sikkert litt andre dimensjoner enn i sterkstrømsverdenen, men det krever ikke så uhorvelig mye finmotorikk. Du kan jo finne en video på youtube og se om du tror det er innenfor det du kan utfordre deg selv til å klare.

 

Det sagt, jeg byttet nettopp tilsvarende bit på en Galaxy S2, en slik kinadel til femten penger. Den holdt ikke lenger enn et par-tre måneder før porten var borte igjen. Sånn sett kan det hende du vil få en mer varig reparasjon om du går til noen som har en viss kvalitetskontroll på delene de setter inn.

Lenke til kommentar

Hehe, joda skru kan jeg, men jeg trives litt bedre med større pipesett, fastnøkler, slegge, spett, klatresko og belte for å si det slik, jo større verktøy jo bedre er det.

 

Så denne typen finmekanikk er så langt i fra den type jobb jeg normalt holder på som det nesten går an å komme. Jeg liker å holde på med forskjellige ting og er relativt handy-man, men jeg vet også mine begrensninger (spes mangel på tålmodighet) når det kommer til fysiske små deler og pusleri som dette.......

 

 

Har nå funnet en norsk nettside fra et firma som utfører dette, og der var det priset til 990,- for skifte av ladeport + frakt frem og tilbake. Det er min datters mobil dette her, og jeg vil nok heller legge disse pengene i en ny mobil til henne enn å bruke en såpass sum til en reparasjon av en godt brukt mobil som også har fått sin alder i tillegg her.......

 

 

Takk for svar og forslag til løsning :)

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen.

 

 

Nå har vi derimot valgt en annen og faktisk mye billigere løsning. Jeg har bestilt en ekstern lader og et ekstra batteri til min datters mobil, så da får jeg håpe at hun blir fornøyd med det når det kommer.

 

Fant ut at vi ikke koster noe særlig mer på denne mobilen enn dette her, for det er den ikke verdt.

Lenke til kommentar

Takk for flere gode forslag her. :) 

 

Men som jeg har skrevet så har jeg valgt en annen løsning til min datters mobil. Jeg kjøpte en ekstern lader og et ekstra batteri til hennes mobil, så da har hun 2 batterier og hele tiden et som er fulladet, og for en 17 åring så er jo det noe av det beste som kunne skjedd :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...