Gå til innhold

Oneplus 3 - Kjøpe via sverige eller annen løsning? Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Tenker å bytte ut min Ip6s pluss med en OP3 for å teste noe nytt. Men som alle vet sender de ikke til Norge.

Så har sett litt på alternativer i forhold til den, og ser ut som noen sender via USA, andre bruker Sverige osv.

 

Har vurdert og hente den i Strømstad ettersom jeg bare bor et par timer der i fra. Men så er det dette med toll. Kravet er jo at man må fortolle varer på over 3000kr hvis man er der i mer en 24 timer.

 

Hva må fortelles, er det 25% mva som må legges på prisen da? Eller hvordan fungerer det med tanke på da svensk toll osv.

 

Og er det noen andre løsninger som folk kan anbefale som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Heisann.

 

Tenker å bytte ut min Ip6s pluss med en OP3 for å teste noe nytt. Men som alle vet sender de ikke til Norge.

Så har sett litt på alternativer i forhold til den, og ser ut som noen sender via USA, andre bruker Sverige osv.

 

Har vurdert og hente den i Strømstad ettersom jeg bare bor et par timer der i fra. Men så er det dette med toll. Kravet er jo at man må fortolle varer på over 3000kr hvis man er der i mer en 24 timer.

 

Hva må fortelles, er det 25% mva som må legges på prisen da? Eller hvordan fungerer det med tanke på da svensk toll osv.

 

Og er det noen andre løsninger som folk kan anbefale som ikke koster skjorta?

 

Du må kun betale moms på telefonen dersom du velger å stoppe ved grensa for å si ifra at du har kjøpt telefon. Tolk det slik du vil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

25% + et fortollingsgebyr. Er det ikke billigere å bare campe over til dagen etter og så kjøre tilbake etter 24,1 time? Så kan du fylle opp med matvarer og annet så du kommer nærmere tollfrigrensen på 6000 kr totalt.

Selvfølgelig er jo det også en mulighet. Spørsmålet er vell mer da igjen om det er lettere å få den sendt via et Tysk firma som Mailboxde, og evt hvordan det blir med fortolling da fra Tyskland.

 

 

Heisann.

 

Tenker å bytte ut min Ip6s pluss med en OP3 for å teste noe nytt. Men som alle vet sender de ikke til Norge.

Så har sett litt på alternativer i forhold til den, og ser ut som noen sender via USA, andre bruker Sverige osv.

 

Har vurdert og hente den i Strømstad ettersom jeg bare bor et par timer der i fra. Men så er det dette med toll. Kravet er jo at man må fortolle varer på over 3000kr hvis man er der i mer en 24 timer.

 

Hva må fortelles, er det 25% mva som må legges på prisen da? Eller hvordan fungerer det med tanke på da svensk toll osv.

 

Og er det noen andre løsninger som folk kan anbefale som ikke koster skjorta?

 

Du må kun betale moms på telefonen dersom du velger å stoppe ved grensa for å si ifra at du har kjøpt telefon. Tolk det slik du vil...

 

Skjønner hva du mener. Og jeg kjører vell ikke inn der med åpne armer uansett. Men i tilfelle av kontroll så er det jo greit å vite hva man "må" betale kontra og sende for eksempel via Tyskland osv.

Lenke til kommentar

Uten toll og andre ting ender selveste telefonen på sirka 3700kr + 100 kr fra kontoret i Sverige for oppbevaring. Innen for det.

 

Grunnen til at jeg vil prøve telefonen er fordi det er "nytt" og virker veldig spennende.

 

Takk for tipset med pass. Sendte dem faktisk en Mail på det for å høre i dag. Men da fikk jeg bekreftet det jeg lurte på.

Lenke til kommentar

 

Syar: telefonen støtter faktisk band 20 på den europeiske modellen.

Den det lå link til hos Iwill Norge fra Ooinaru står det kun 1,3,7.

Selger ikke de "europeisk" modell liksom ?

 

Jeg sjekket ikke IWill. Men sjekket direkte hos OnePlus.net

 

https://oneplus.net/3/specs

 

Blar du deg litt ned der og ser på Europeiske versjonen står det følgende:

WCDMA: Bands 1/2/5/8

FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20

TDD-LTE: Bands 38/40

Endret av Fjåtten Marcus
Lenke til kommentar

 

 

Syar: telefonen støtter faktisk band 20 på den europeiske modellen.

 

Den det lå link til hos Iwill Norge fra Ooinaru står det kun 1,3,7.

Selger ikke de "europeisk" modell liksom ?

Jeg sjekket ikke IWill. Men sjekket direkte hos OnePlus.net

 

https://oneplus.net/3/specs

 

Blar du deg litt ned der og ser på Europeiske versjonen står det følgende:

WCDMA: Bands 1/2/5/8FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20

TDD-LTE: Bands 38/40

Det høres bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...