Gå til innhold

Ta opp fag som Privatist


ANo__

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg ikke kom inn på høgskolen denne høsten, bare langt ned på venteliste, tenker jeg å ta opp fag som privatist dette året, sånn at jeg forhåpentligvis kommer inn neste høst. 

Jeg har Generell Studiekompetanse, da jeg tok Allmenn Påbygg for typ 6 år siden. Men ettersom det er såpass lenge siden husker jeg jo ikke hvilke bøker det var vi hadde osv, eller om det har blitt noe endringer. Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvilke bøker det er jeg trenger for å ta opp fag fra påbygg?

 

Noen som har erfaring med å ta opp fag som privatist? Er alt selvstudier fram til eksamen? eller er det noe form for kurs med lærer? Skal ta privatisteksamen via fylkeskommunen, og ikke "Sonans" eller liknende.

Tenker mest pga matte er ett av fagene jeg skal ta opp, har 2 i dette på vitnemålet og det har alltid vært mitt verste fag(strøket i dette tidligere).. Så studere det alene er en liten frykt ^^ 


Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flott om du forteller hva faget heter, at det er matematikk forteller meg lite. Da det finnes flere forskjellige matematikk fag på VGS. Eksempelvis: Matematikk 1T, 2T, 1P, 2P, S1,S2,X,R1,R2. Siden har gått påbygg har du sikkert hatt yrkesfaglig matematikk, men igjen hva heter faget ditt?

Lenke til kommentar

Det er flott om du forteller hva faget heter, at det er matematikk forteller meg lite. Da det finnes flere forskjellige matematikk fag på VGS. Eksempelvis: Matematikk 1T, 2T, 1P, 2P, S1,S2,X,R1,R2. Siden har gått påbygg har du sikkert hatt yrkesfaglig matematikk, men igjen hva heter faget ditt?

Tror det heter 2P-Y

Lenke til kommentar

Jeg hadde 1PY og 2PY på VGs, fikk 2 i begge og skal ta begge opp igjen nå. Jeg tar kun eksamen, Dvs jeg leser meg opp selv. Nå er jeg heldig som har en veldig flink søster og far i dette faget og får mye hjelp. Hvis ikke du får hjelp anbefaler jeg deg å begynne på en privatist skole som feks Sonans, kolon el. Dette blir da selvsagt mye dyrere enn kun eksamen. Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 1PY og 2PY på VGs, fikk 2 i begge og skal ta begge opp igjen nå. Jeg tar kun eksamen, Dvs jeg leser meg opp selv. Nå er jeg heldig som har en veldig flink søster og far i dette faget og får mye hjelp. Hvis ikke du får hjelp anbefaler jeg deg å begynne på en privatist skole som feks Sonans, kolon el. Dette blir da selvsagt mye dyrere enn kun eksamen. Lykke til.

Ja, kun eksamen jeg tenkte jeg også skulle ta. Sonans blir litt i dyreste laget, Men skal prate med en rådgiver hos Sonans i morgen, bare for å forhøre meg litt om hva beste vei for meg er. En prat med rådgiver hos Sonans er kostnadsfritt :)

 

Matte er dog bare ett av fagene jeg tenker å forbedre karakterer i, norsk er det andre.

 

Takk for svar :)

Endret av Trn_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...