Gå til innhold

Hvorfor stemmer ikke flere på Liberalistene / DLF?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Uffda, blir du litt sinna når noen kommer med ting som ikke matcher med din oppfatning?

Vet du hva mitt største ankerpunkt mot denne type ekstrem liberalismen i sine reneste form er for noe? Deres absurde likegyldighet til nær sagt alt! Siden ingenting trengs å detaljstyres, alt bare vil falle på plass av seg selv....?

Liberalister er vel ikke i mot detaljestyring. Private bedrifter og enkeltindivdier må gjerne detaljestyre sin lille sfære så mye de bare ønsker. Det liberalister er i mot er at staten i dag detaljestyrer hver minste lille ting over vanlige folk(søndagsåpne butikker, alkoholsalg, vannscooter...).

Dette er så uansvarlig at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Deres tro på enkeltmenneske er grenseløs og denne naiviteten kommer til å daske oss alle i bakhodet så hardt at vi ikke engang vil rekke å spørre oss selv om vi kanskje burde gjenninnføre noen retningslinjer slik at vi kunne ha hindret denne harde reality check man vil oppleve der man har landa blant dresskoffert liberalister med skarpe albuer og null empati for andre enn seg selv, egen lommebok og prinsipperier.
Er det mindre naivt å tro på at politikerne og staten kan løse alle utfordringer som måtte oppstå i samfunnet? Hva er ikke politikere og de som jobber i staten annen enn en gruppe enkeltindivider? Eller er politikerne Übermenschen som vet bedre enn oss stakkarslige sauer?
 
Er dette grunnen til at dere vil fjerne alle disse beskyttende lover og regler slik at dere kan la egoismen og kynismen slå ut i full blomst og rævkjøre alle disse som ikke selv kan ta vare på seg og sitt og er totalt avhengig både av beskyttelse og hjelp, både økonomisk og lovmessig. Skal du ta deg av dette av egen lomme? Eller vil det hele bare falle på plass av seg selv? Og hvis ikke så er jo uansett survival of the fittest en ærlig sak og helt naturlig om noen andre skulle få lyst på og dermed hans plass?
Hvem har snakket om å avskaffe alle lover som i dag beskytter enkeltindivdiet?

For ett jævla barbari dette skulle ha blitt. Den dagen en nepe av en bedrevitende liberalistisk kyniker kommer på døra og begynner å messe om at eiendommen din er hans fordi kjøpskontrakten er ugyldig fordi staten ikke hadde rett på eierskap in the first place etc etc, så er det vel bare å løpe avgårde i en faens fei og få kjøpt seg en hagle, siden her får man passe på seg og sitt som en hauk, ingen andre kommer til å gjøre det. 
Men huset ditt er jo egentlig staten sitt hus, så hva rett har du da til å forsvare det? Er ikke det hva vi har hørt gjennom hele denne tråden?
 
Statlig inngripen? Politibeskyttelse? Det har vi lagt ned siden vi mener at staten (som i oss selv) var en ond uavhengig totalitær makt ... komisk nok å tenke på nå, blodig alvor om liberalister noengang faktisk skulle komme til makta. Snakker om å rive ned hva vi og våre forfedre har bygget opp her av en trygg og god velferdstat for oss alle og erstatte det med noe ala styresett man kan finne i apocalyptiske framtidsvisjoner.
Hvem har snakket om å avskaffe politi?
 
Men det er ingenting provoserer mer og som drar det hele ifra litt skummelt (og tidvis komisk) til bare noe absurd latterlig naivt, nemlig at dere faen meg ikke tar klimaproblemene på alvor engang? Hva er det for noe? Om noen ønsker å overfiske så kan dem det, dette vil stoppe av seg selv det vettu, mennesker er jo så ansvalig av natur... det er derfor hele kloden holder på å gå til helvete og det forsvinner dyrearter vi aldri får tilbake igjen daglig. Snakker om å kjøre både oss selv og hele kloden rett i grøfta, og det på grunnlag av enkeltes ideologiske mildt sagt barslige prinsipperier? That would be the day, dags å vokse ifra seg tankeleken der og innse alvoret her.
Her også: Hvor har du det fra at liberalister ikke er opptatt av klima?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Jeg mente selvfølgelig, som Sheasy poengterte, at veldig mange får igjen veldig mye mer enn de betaler inn. Altså helt uvurdelig hjelp og støtte også økonomisk for den det gjelder og som er trengende.

Fair enough selv om det ikke var hva du skrev.
Men da er du kanskje også enig i at mange betaler inn mer enn de får igjen?
 
Og du er fortsatt klar over at allerede i dag så har velferdsstaten problemer med å få utgiftene til å møtes? Hvordan skal det løses i fremtiden lurer jeg på.
 
Ja jeg har skjønt at ikke penger kan trylles fram av seg selv (ihvertfall om man ikke bedriver aksjespekulasjon og pengeflytting;)), det jeg derimot ikke har skjønt er hvem som skal gi denne støtten når statsmonsteret har blitt jaget avgårde i liberalismens ånd?
Kan gjerne gi penger jeg om jeg får beholde mer av inntektene mine, men jeg vil velge hvem jeg skal gi til. Kriminelle, latsabber og snyltere vil jeg for eksempel ikke gi en krone. Men jeg kunne gjerne gitt til en forening som har som mål å hjelpe de som faller utenfor arbeidslivet for eksempel, forutsatt at denne foreningen ble driftet skikkelig.
Lenke til kommentar

 

Ja jeg har skjønt at ikke penger kan trylles fram av seg selv (ihvertfall om man ikke bedriver aksjespekulasjon og pengeflytting;)), det jeg derimot ikke har skjønt er hvem som skal gi denne støtten når statsmonsteret har blitt jaget avgårde i liberalismens ånd?

Deg og meg! Det var slik det fungerte før med stor suksess. Men det er nå så lenge siden staten kuppet disse oppgavene og utraderte det meste av veldedigheten at du kanskje ikke er klar over det. Eller er du kanskje ikke gavmild når du må gi direkte framfor å få det automatisk trekt via arbeidsgiver?

 

 

Ordner du med logistikken rundt dette eller? Hvem som skal gi hva til hvem og hvor mye og slik?

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Ordner du med logistikken rundt dette eller? Hvem som skal gi hva til hvem og hvor mye og slik?

 

Lykke til! ;)

Det kan du jo finne ut av selv, som utallige andre som gir til UNICEF, Redd Barna, Røde Kors, Frelsesarmeen, Kreftforeningen, de som er kunder av og betaler Gjensidige som driver Gjensidigestiftelsen, de som er PLAN-faddere, de som gir direkte via KIVA.

 

Det ER lov å tenke selv også, selv om staten har tåkalagt og passivisert sinnene til folk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg mente selvfølgelig, som Sheasy poengterte, at veldig mange får igjen veldig mye mer enn de betaler inn. Altså helt uvurdelig hjelp og støtte også økonomisk for den det gjelder og som er trengende.

Fair enough selv om det ikke var hva du skrev.
Men da er du kanskje også enig i at mange betaler inn mer enn de får igjen?
 
Og du er fortsatt klar over at allerede i dag så har velferdsstaten problemer med å få utgiftene til å møtes? Hvordan skal det løses i fremtiden lurer jeg på.
 
Ja jeg har skjønt at ikke penger kan trylles fram av seg selv (ihvertfall om man ikke bedriver aksjespekulasjon og pengeflytting;)), det jeg derimot ikke har skjønt er hvem som skal gi denne støtten når statsmonsteret har blitt jaget avgårde i liberalismens ånd?
Kan gjerne gi penger jeg om jeg får beholde mer av inntektene mine, men jeg vil velge hvem jeg skal gi til. Kriminelle, latsabber og snyltere vil jeg for eksempel ikke gi en krone. Men jeg kunne gjerne gitt til en forening som har som mål å hjelpe de som faller utenfor arbeidslivet for eksempel, forutsatt at denne foreningen ble driftet skikkelig.

 

 

Hvis du uansett gir så rundhåndet, hvorfor kan vi ikke fortsette som idag da? At vi har en felleskasse og lar det offentlige organisere dette for oss?

 

Aaahh men kan det være fordi du/dere ikke har så veldig lyst til å gi såååå mye? Bare sier at dere vil gjøre det om ingen krever det av dere? Hold ann ett øyeblikk mens jeg leter videre etter logikken her....

 

Beklager, men jeg fant den ikke og jeg kjøpern ikke. Jeg tror (og forebeholder meg retten til akkurat det) at dere er mer kyniske og egoistiske enn hva dere gir dere ut for. Dere kan nok lure mange med denne ålesleipe tilnærmingen til velferd, men ikke meg og oss som har gjennomskuet det sleipe falskneriet. Dere ønsker ikke å gi hva som idag kreves, det er en ærlig sak det, så lenge man er ærlig om det.

 

Og inb4 staten er slem igjen, vær så snil og ikke skyld på den for alt hver gang,og ihvertfall ikke igjen legge skylden for deres helt egne liberalistiske egoisme over på den. Staten er nemlig en motvekt til akkurat dette som det viser seg vi helt tydeligvis dessverre er totalt avhengige av.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Ordner du med logistikken rundt dette eller? Hvem som skal gi hva til hvem og hvor mye og slik?

 

Lykke til! ;)

Det kan du jo finne ut av selv, som utallige andre som gir til UNICEF, Redd Barna, Røde Kors, Frelsesarmeen, Kreftforeningen, de som er kunder av og betaler Gjensidige som driver Gjensidigestiftelsen, de som er PLAN-faddere, de som gir direkte via KIVA.

 

Det ER lov å tenke selv også, selv om staten har tåkalagt og passivisert sinnene til folk!

 

 

Jeg vet ikke om du gjør deg til her, men jeg snakket nok ikke om privat pengestøtte til Redd Barna....... Jeg tenker på de kjedelige usynlige men allikevel høyst nødvendige statlige velferdsutgifter jeg.

 

Så igjen, hvordan har du tenkt til å få gitt og spredd bidraget ditt rundt til alle disse trengende i Norges land?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du gjør deg til her, men jeg snakket nok ikke om privat pengestøtte til Redd Barna....... Jeg tenker på de kjedelige usynlige men allikevel høyst nødvendige statlige velferdsutgifter jeg.

 

Så igjen, hvordan har du tenkt til å få gitt og spredd bidraget ditt rundt til alle disse trengende i Norges land?

Jeg vet ikke om du gjør deg dum her, men du kan vel kanskje tenke deg at det blir lignende organisasjoner for vanlig velferd? Er du ikke interessert i å gi, da? Da er det et marked for å lage en organisasjon du gir til. Skal jeg vite hvordan hele HP er organisert for at jeg skal ville ha en laptop? Nei, slikt skjer når det er etterspørsel uten at jeg skal kunne all den interne mekanikken.

 

Jeg tror du er den som gjør deg til her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forsvar, rettsvesen og politi er viktig, pirvate gjør en bedre jobb enn det offentlige, hvorfor skal staten gjøre disse jobbene?

 

AtW

 

Noen oppgaver kan settes ut til private. Men poenget med en rettsstat er at kun staten skal ha monopol på voldsbruk. Det er dette som skiller anarki fra liberalisme. Det å ha en objektiv lov, likhet for loven er en forutsetning for at en rettsstat skal fungere. Hvis man har konkurrerende domstoler så kan man komme i situasjoner der en gruppering mennesker synes det er greit å blåse i intellektuell eiendomsrett, og ha domstoler som støtter dette, vs andre domstoler som ikke støtter dette. Da har du anarki.

 

Kort sagt er dette eneste monopolet nødvendig for å hindre mafiadannelse, og at de kan kuppe makten.

 

 

Ja, man kan komme i situasjoner der grupperinger vurderer hva som er best for seg selv, istedet for hva som er best for helheten. Er det da tenkelig at man får tilsvarende problemstillinger på andre ting i samfunnet, utover kun rettsvesenet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om du gjør deg til her, men jeg snakket nok ikke om privat pengestøtte til Redd Barna....... Jeg tenker på de kjedelige usynlige men allikevel høyst nødvendige statlige velferdsutgifter jeg.

Subsidierte Operabilleter?

 

 

Haha du vet å trekke fram det med høyest relevans, for eks dette her at eldre som går under honnør også får rabatt på kulturelle arrangementer. Dette er vel ikke så forferdelig så lenge vi har råd til denslags, noe vi nå har.

 

Om du er misunnelig så kan jeg dessverre ikke trøste deg med at du vil få det samme når du blir gammal, mest pga motvilligheten til å betale skatt på generellt grunnlag så fører det til at det neppe vil være den slags luksus igjen til oss når vår tid kommer.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om du gjør deg til her, men jeg snakket nok ikke om privat pengestøtte til Redd Barna....... Jeg tenker på de kjedelige usynlige men allikevel høyst nødvendige statlige velferdsutgifter jeg.

 

Så igjen, hvordan har du tenkt til å få gitt og spredd bidraget ditt rundt til alle disse trengende i Norges land?

Jeg vet ikke om du gjør deg dum her, men du kan vel kanskje tenke deg at det blir lignende organisasjoner for vanlig velferd? Er du ikke interessert i å gi, da? Da er det et marked for å lage en organisasjon du gir til. Skal jeg vite hvordan hele HP er organisert for at jeg skal ville ha en laptop? Nei, slikt skjer når det er etterspørsel uten at jeg skal kunne all den interne mekanikken.

 

Jeg tror du er den som gjør deg til her.

 

 

Hehe, se der ja. Ideologi er moro, så lenge man slipper å detaljforklare akkurat hvordan det skal frungere i praksis. Tanken er god og det holder lenge liksom?

 

Er det mulig, dette er bare nok ett bevis på meg om at utopien lever i beste velgående. Gjør deg og oss alle en tjeneste å heller finn på noe vi kan bruke til noe som helst her og ikke kast bort tia vår på piss.

Lenke til kommentar

 

 

Bilkjøring er til skade for andre, så greit, du forfekter et system der en person kan stoppe samtlige i et land fra å kjøre bil. Begynner det å demre hvorfor folk muligens synes et slikt ekstremt prinsipprytteri muligens ikke er så hensiktsmessig.

 

Så alle som har eiendom i dag skal miste sine eiendommer? Ok, begynner det å demre for deg hvorfor enkelte muligens ikke synes det et bra opplegg?

 

Overbeskatning av bestander av dyr såklart.

 

AtW

 

Bilisme har vært der siden alle i dag ble født og har gitt en bedring sammenlignet med situasjonen før innføringen.

 

Disse absurde livbåtssituasjonene dine er åpenbart kun et utløp for aggresjon du har mot en ideologi som ikke gir deg moralsk støtte til å overkjøre andre fredelige mennesker. Hvor dette sinnet og hatet mot et ønske om en fredelig og frivillig basert verden kommer fra, kan man bare spekulere i. 

 

Hvis du flytter et sted og det er etablert en norm for eksempelvis transport i dette, kan du ikke klage. På samme måte som at om du flytter inn i en leilighet som ligger over en nattklubb kan du ikke klage over støyen som har vært der i alle år og var der da du vurderte å kjøpe den. 

 

Det er altså en objektiv vurdering av situasjonen som skal ligge til grunn, ikke at du subjektiv føler noe er til "Skade". 

 

En kunne med din absurde tankegang sagt at du er til skade for meg, langt mer så enn en bil. Vel selv om jeg mener du tilsynelatende er et avskyelig menneske vil jeg ikke forby deg å eksistere av den grunn. 

 

Hvis man ikke liker biler er løsningen enkel, flytt ut av byene og bosett deg hvor det er få mennesker eller inngå en avtale med naboer om at det ikke skal brukes biler i området :) 

 

Faktisk er et liberalistisk fritt samfunn det eneste som kan garantere mennesker en slik ordning, hvor de som bygger og kjøper opp et område kan inngå en avtale om at det ikke skal kunne benyttes bil der. 

 

 

Her er det en som fikk alvorlig vann på mølla og har iløpet av en natt postet mer enn foregående 15 år tilsammen her snart ;)

 

Vet du hva mitt største ankerpunkt mot denne type ekstrem liberalismen i sine reneste form er for noe? Deres absurde likegyldighet til nær sagt alt! Siden ingenting trengs å detaljstyres, alt bare vil falle på plass av seg selv....?

 

Dette er så uansvarlig at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Deres tro på enkeltmenneske er grenseløs og denne naiviteten kommer til å daske oss alle i bakhodet så hardt at vi ikke engang vil rekke å spørre oss selv om vi kanskje burde gjenninnføre noen retningslinjer slik at vi kunne ha hindret denne harde reality check man vil oppleve der man har landa blant dresskoffert liberalister med skarpe albuer og null empati for andre enn seg selv, egen lommebok og prinsipperier.

 

Er dette grunnen til at dere vil fjerne alle disse beskyttende lover og regler slik at dere kan la egoismen og kynismen slå ut i full blomst og rævkjøre alle disse som ikke selv kan ta vare på seg og sitt og er totalt avhengig både av beskyttelse og hjelp, både økonomisk og lovmessig. Skal du ta deg av dette av egen lomme? Eller vil det hele bare falle på plass av seg selv? Og hvis ikke så er jo uansett survival of the fittest en ærlig sak og helt naturlig om noen andre skulle få lyst på og dermed hans plass?

 

For ett jævla barbari dette skulle ha blitt. Den dagen en nepe av en bedrevitende liberalistisk kyniker kommer på døra og begynner å messe om at eiendommen din er hans fordi kjøpskontrakten er ugyldig fordi staten ikke hadde rett på eierskap in the first place etc etc, så er det vel bare å løpe avgårde i en faens fei og få kjøpt seg en hagle, siden her får man passe på seg og sitt som en hauk, ingen andre kommer til å gjøre det. Statlig inngripen? Politibeskyttelse? Det har vi lagt ned siden vi mener at staten (som i oss selv) var en ond uavhengig totalitær makt ... komisk nok å tenke på nå, blodig alvor om liberalister noengang faktisk skulle komme til makta. Snakker om å rive ned hva vi og våre forfedre har bygget opp her av en trygg og god velferdstat for oss alle og erstatte det med noe ala styresett man kan finne i apocalyptiske framtidsvisjoner.

 

Men det er ingenting provoserer mer og som drar det hele ifra litt skummelt (og tidvis komisk) til bare noe absurd latterlig naivt, nemlig at dere faen meg ikke tar klimaproblemene på alvor engang? Hva er det for noe? Om noen ønsker å overfiske så kan dem det, dette vil stoppe av seg selv det vettu, mennesker er jo så ansvalig av natur... det er derfor hele kloden holder på å gå til helvete og det forsvinner dyrearter vi aldri får tilbake igjen daglig. Snakker om å kjøre både oss selv og hele kloden rett i grøfta, og det på grunnlag av enkeltes ideologiske mildt sagt barslige prinsipperier? That would be the day, dags å vokse ifra seg tankeleken der og innse alvoret her.

 

 

Minner om at sosialistfjolsene jevnt over er tilhengere av eiendomsskatt, så med mindre noen til høyre for sentrum får gjennomslag risikerer du faktisk at staten kaster deg ut fra eget hus og hjem. Det er BETYDELIG mer realistisk enn dette oppkonstruerte liberalistscenariet ditt.

 

Ens egne midler har en hvertfall tjent på egen hånd, mens det man forfekter i sosialdemokratiet, som også blir verre og verre jo lenger til venstre man kommer, er at man altså skal ha rett på andres midler - som man ikke har ofret en kalori for. Hvordan er dette noe mindre egoistisk enn den egoismen du mener liberalistene står for? Det FØRSTE man burde gjøre som ikke-egoist er å la være å være en klamp om foten for stakkarne som ikke har gjort noe mer galt enn å skaffe seg en godt betalt jobb.

 

Jeg kan neppe være den eneste som mener det er kynisk stemmesanking å gå til valg på å gi flertallet goder, mens kun et fåtall betaler nevneverdig for disse godene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du er misunnelig så kan jeg dessverre ikke trøste deg med at du vil få det samme når du blir gammal, mest pga motvilligheten til å betale skatt på generellt grunnlag så fører det til at det neppe vil være den slags luksus igjen til oss når vår tid kommer.

Min generasjon får nok ut det som fortsatt ligger igjen i pensjonsfondet utland, men du har rett i at din generasjon kommer særdeles skjevt ut av det hele: Dere kommer til å betale for min generasjon, men blir sittende igjen med svarteper når dere skal pensjoneres.

 

Beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du er misunnelig så kan jeg dessverre ikke trøste deg med at du vil få det samme når du blir gammal, mest pga motvilligheten til å betale skatt på generellt grunnlag så fører det til at det neppe vil være den slags luksus igjen til oss når vår tid kommer.

Min generasjon får nok ut det som fortsatt ligger igjen i pensjonsfondet utland, men du har rett i at din generasjon kommer særdeles skjevt ut av det hele: Dere kommer til å betale for min generasjon, men blir sittende igjen med svarteper når dere skal pensjoneres.

 

Beklager.

 

 

Men det har ingen innvirkning på deg og innbetaling av din del av skattemidlene? Eller tror du ikke det er relevant hva staten får inn i forhold til hva vi kan forvente oss av velferdsmidler og større pensjonsfond? Gir du bare blanke faen så lenge det er noe igjen til deg og ditt?

 

Hvem trenger vel fiender med landsmenn som dere.....

Lenke til kommentar

 

 

Velferdsstaten vår gir veldig mange veldig mye mer enn hva den tar, det samme kan man vel neppe si om en snyltepels som banker på døra mi.

 

 

Nå skal det vel ikke leses for bokstavelig, men hvis staten gir mer enn den tar (sågar "veldig mye til veldig mange") hvor kommer disse pengene fra?

 

Edit: Grimnir var før meg... :)

 

Geir :)

 

 

 

Velferdsstaten vår gir veldig mange veldig mye mer enn hva den tar, det samme kan man vel neppe si om en snyltepels som banker på døra mi.
Hvordan i all verden kan det gå rundt? Sier du at staten bruker mer på borgerne enn det borgerne betaler inn? Hvor kommer alle disse pengene  fra da?
Du er klar over at velferdsstaten har enorme utfordinger når det kommer til utgifter?

 

 

Med en multiplikator >1. Det er en kontroversiell påstand, så klart, men teoretisk mulig. Hvis påstanden justeres til at velferdsstaten gir mer enn den tar for enkelte, eller kanskje til og med mange, så er vi på tryggere grunn.

 

 

Jeg mente selvfølgelig, som Sheasy poengterte, at veldig mange får igjen veldig mye mer enn de betaler inn. Altså helt uvurdelig hjelp og støtte også økonomisk for den det gjelder og som er trengende.

 

Ja jeg har skjønt at ikke penger kan trylles fram av seg selv (ihvertfall om man ikke bedriver aksjespekulasjon og pengeflytting;)), det jeg derimot ikke har skjønt er hvem som skal gi denne støtten når statsmonsteret har blitt jaget avgårde i liberalismens ånd?

 

 

Denne diskusjonen har vel vandret litt siden denne posten, men likevel: for at veldig mange skal ta ut mye mer enn de stapper inn må også mange stappe inn veldig mye mer enn de tar ut (eventuelt at noen få betaler uhorvelige summer inn for å få nærmest ubetydelige tjenester tilbake), i tillegg til å finansiere det bælfeite byråkratiet som prøver så godt det kan å holde ordne på saker og ting.

Lenke til kommentar

 

Om du er misunnelig så kan jeg dessverre ikke trøste deg med at du vil få det samme når du blir gammal, mest pga motvilligheten til å betale skatt på generellt grunnlag så fører det til at det neppe vil være den slags luksus igjen til oss når vår tid kommer.

Min generasjon får nok ut det som fortsatt ligger igjen i pensjonsfondet utland, men du har rett i at din generasjon kommer særdeles skjevt ut av det hele: Dere kommer til å betale for min generasjon, men blir sittende igjen med svarteper når dere skal pensjoneres.

 

Beklager.

 

 

...nok et eksempel på statlig fiasko :) En burde selvsagt spart inn til egen pensjon i størst mulig grad, f.eks. kunne dette vært organisert slik at personer født i 1950 betalte inn til en kasse for fødselsår 1950 osv. Da ville man i langt større grad tatt ut det man selv satte inn + renter, fremfor denne tragedien med at man betaler mye inn i dag, for å få brødsmuler igjen senere, når det viser seg at antallet eldre har blitt skyhøyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, se der ja. Ideologi er moro, så lenge man slipper å detaljforklare akkurat hvordan det skal frungere i praksis. Tanken er god og det holder lenge liksom?

 

Er det mulig, dette er bare nok ett bevis på meg om at utopien lever i beste velgående. Gjør deg og oss alle en tjeneste å heller finn på noe vi kan bruke til noe som helst her og ikke kast bort tia vår på piss.

Ser du åler deg unna det å måtte ta stilling til veldedighet personlig. Det styrker ikke akkurat inntrykket av deg som en gavmild person :)

 

 

Ja, man kan komme i situasjoner der grupperinger vurderer hva som er best for seg selv, istedet for hva som er best for helheten. Er det da tenkelig at man får tilsvarende problemstillinger på andre ting i samfunnet, utover kun rettsvesenet?

 

AtW

Hvis du blander fredelige handliger og voldelige handlinger i ett og samme, så forstår jeg at du tenker slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hehe, se der ja. Ideologi er moro, så lenge man slipper å detaljforklare akkurat hvordan det skal frungere i praksis. Tanken er god og det holder lenge liksom?

 

Er det mulig, dette er bare nok ett bevis på meg om at utopien lever i beste velgående. Gjør deg og oss alle en tjeneste å heller finn på noe vi kan bruke til noe som helst her og ikke kast bort tia vår på piss.

Ser du åler deg unna det å måtte ta stilling til veldedighet personlig. Det styrker ikke akkurat inntrykket av deg som en gavmild person :)

 

 

Ja, man kan komme i situasjoner der grupperinger vurderer hva som er best for seg selv, istedet for hva som er best for helheten. Er det da tenkelig at man får tilsvarende problemstillinger på andre ting i samfunnet, utover kun rettsvesenet?

 

AtW

Hvis du blander fredelige handliger og voldelige handlinger i ett og samme, så forstår jeg at du tenker slik.

 

 

Er det fredelig å fiske opp så mye fisk at fiskebestanden blir ødelagt? Er det voldelig å mene at intellektuell eiendomsrett ikke er viktig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Men det har ingen innvirkning på deg og innbetaling av din del av skattemidlene? Eller tror du ikke det er relevant hva staten får inn i forhold til hva vi kan forvente oss av velferdsmidler og større pensjonsfond? Gir du bare blanke faen så lenge det er noe igjen til deg og ditt?

 

Hvem trenger vel fiender med landsmenn som dere.....

Jeg legger tilside egne penger, som jeg sparer ved å ikke betale skatt til Norge, til min egen private pensjonsordning. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...