Gå til innhold

[Løst] Boot from network - hvordan?


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg vet ikke om dette er riktig del av forumet, men jeg har en Intel Compute Stick som jeg har installert Linux (ubuntu) på, og vil ha tilbake windows 10. Den vil ikke boote fra minnepinne, så jeg lurer på hvordan man booter fra nettverk, for det er eneste valget. Jeg tenkte siden det handler om nettverk at dette var riktig sted å spørre, og ikke f.eks. PC eller windows delen av forumet.

 

Det er en stund siden jeg drev og tuklet med den, så husker ikke om jeg prøvde clean install av windows 10, vet ikke hvordan jeg får den til å boote fra USB igjen.

 

Hjelp...

 

 

REDIGERT: Prøvde akkurat nå igjen. Når jeg booter fra USB med windows10 image får jeg denne feilmeldingen:

 

ACPI_BIOS_ERROR

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Ok, takk PerAndre123 :) jeg oppdaget hvorfor jeg fikk feilen, jeg prøvde å boote 64bit windows når det var 32bit jeg skulle ha. Fikset det og prøvde igjen, da kom jeg inn i installasjonsveiviseren for windows 10, men siden jeg har linux som operativsystem så er disken formatert med masse partisjoner og ikke i NTFS, men jeg finner ikke ut hvordan jeg formaterer tilbake til NTFS fra linux slik at jeg kan velge en disk/partisjon å installere windows på... noen tips?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Takk folkens :)

 

Jeg slettet partisjonen som var størst og fikk tildele plassen til en ny partisjon, og formaterte denne, den ble automatisk formatert som NTFS, trengte ikke velge det spesielt.

 

Så... nå har jeg nyeste windows 10, 32bit på pinne-PC'en :) Hvis den ikke var så sabla treig så skulle jeg solgt stasjonær-PC'en min nå som jeg har fikset pinne-PC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...