Gå til innhold

[Løst] Budsjettmobil med bra kamera?


Anbefalte innlegg

Det er på tide å bytte ut den gamle traveren min (Z1), og jeg har tidligere alltid gått for toppmodeller. Men jeg synes ikke lenger det er verdt det, da de må byttes ut igjen om et par år likevel. 6-8K begynner også å bli vel mye for en telefon!

Samtidig har "billigmobiler" blitt såpass bra, at jeg klarer meg lenge med en telefon til 2-3K.

Det jeg vektlegger mest er et brukbart kamera, og har funnet to aktuelle kandidater:
- Moto G4 Plus (2490,-)

- Nexus 5X 32 (2690,-)

 

Noen anbefalinger eller erfaringer her? Hvilken gir mest for pengene? Jeg heller mest mot nexusen, men savner mulighet for minnekort...

Noen bedre/billigere alternativer fra 2-3K? Kan det være verdt å vente på Honor8?

Takker for alle svar :)

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Bra kamera er dessverre mangelvare i billigtelefoner. Inbiller meg selv at Nexus 5x har bedre kamera enn Motorolaen, men jeg skal ikke påstå for hardnakket. Mangelen på minnekort er jo et minus på den, men min erfaring med den var veldig positiv. 32 GB holdt for meg, og jeg bruker kamera veldig mye.

 

Huawei ville jeg sett bort fra om kamera er viktig.

 

LG G4 kan jo ofte fås til ca 3000 kr. Men jeg mener nå at 5x er bedre enn den også. Min personlige mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Jeg har Nexus 5X nå og venter spent på prisen til Honor 8, har egentlig ikke lyst til å gå bort fra Nexus men Honor 8 ser absolutt fantastisk ut :) Ville ventet å sett an prisen, kommer snart ny Nexus også så da faller kanskje 5X litt til.

Lenke til kommentar

Jeg har Nexus 5X nå og venter spent på prisen til Honor 8, har egentlig ikke lyst til å gå bort fra Nexus men Honor 8 ser absolutt fantastisk ut :) Ville ventet å sett an prisen, kommer snart ny Nexus også så da faller kanskje 5X litt til.

 

Ser at Elkjøp nå annonserer Honor 8 til kr 4495,- med 32GB.

Dette er mer enn jeg akter å bruke på ny telefon, så denne utgår for min egen del. Synes ikke at Honor-serien fortjener "budsjett" stempelet lenger, når prisene nærmer seg 5000 kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det billigste bra mobilkameraet du får er vel Lumia, men da har du også Microsoft sitt app-utvalg som er mer myntet på enkel/mainstream bruk.

Da må du opp i 3000 kr for en Lumia 950 og den er ikke såå bra som man gjerne skulle håpe. Dessverre.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Honor 8 ble for dyr, LG G4 har steget igjen i pris, Xiaomi er vanskelig å få tak i i Norge, mens Lumia er uaktuell pga. apputvalget til microsoft...

 

Så jeg endte opp med å bestille en Nexus 5X, får jeg se om jeg klarer meg uten minnekort denne gangen...

Jeg tviler ikke på at G4 Plus er en bra telefon, men jeg er nysgjerrig på å prøve en clean android med raske oppdateringer.

 

Kameraet på 5X virker for øvrig lovende hvis jeg skal tro på denne artikkelen: http://mashable.com/2015/10/19/nexus-5x-vs-iphone-6s-camera/#8R3kER0Uqgq3

Dxomark rangerer kameraene likt på G4 Plus og Nexus 6P, og siden 5X har samme kameraet så håper jeg det leverer!

 

Synd at ikke tek.no har tatt med Nexus-telefonene i sin sammeligning av mobilkamera...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...