Gå til innhold

Sony 49" UHD LED Smart tv 4k. Hrtz? 5,5k,hvorfor så billig?


Anbefalte innlegg

har leitet etter specs men fant ikke akkurat det. er det noe negativt med tven? kjøpte den på impuls selv etter en halvtime leting etter feil.

står 200hrtz motionflow? hva med bildefrekvensen?

 

https://www.komplett.no/product/857495/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/sony-49-uhd-led-smart-tv-kd49x8005c

 

leitet her og men fant det ikke:

https://us.hardware.info/product/321686/sony-bravia-kd-49x8005/specifications

 

hva er negativt? verdt 5500? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjorårsmodell og billigste UHD-tv fra Sony i fjor. Mener den har bakbelysning og ikke edge-LED, som kan være en god ting. Til prisen bør den være grei.

 

Den har nok garantert Edge-LED selv om den ikke er merket som det. De sier kun LED bakbelysning, noe som også Edge-LED er.

 

Den er på tilbud, og fjorårsmodell.

Elkjøp hadde bedre tilbud for ett par uker siden, en Philips 6101 49" til kun 4000,- Angrer på at jeg ikke gikk for den, da jeg så at den nå er borte fra markedet.

Lenke til kommentar

Nei, den er bakbelyst, men vi snakker selvsagt ikke FALD her.http://www.sony.no/support/no/content/cnt-specs/KD-49X8005C/list

 

Du ser det hvis du finner bilder av TVen i profil også. Den er ganske tykk halvveis oppover baksiden. Nå er den uansett ikke tilgjengelig lenger.

 

Tror ikke Philips er noe bedre valg. De har hatt mye kvaliitetsissues, og en input lag som gjør TVen håpløs til spill (hvis det er et kriterium).

Lenke til kommentar

begynner å få kalde føtter! spurte han på komplett om den var var 50 hertz? fordi det er forskjellige typer hertz. Forstår ikke hva du spør om, hva mener du? 200 hertz er selfølgelig 200 hertz, teit spørsmål sa han.  følte han var overlegen og ikke hørte etter, 

 

 

føler bilde er sinnsykt bra , i 4k vertfall, men med en gang det er action eller bevegelse.....

jeg som er vant til 144hertz gaming skjerm og ti år med fps spill ser klart at her er det noe som skurrer, selv om familien mener det er noe jeg innbiller meg, 3 stk mener jeg tar feil, men de er vant til dritt tv, og da har jeg ikke prøvd den til gaming engang

på åpent kjøp gjelder kun hvis du sjekker ut produktet, ikke hvis du har prøvd det, (selv om jeg bare sjekket hvordan det virket, så tipper de kommer til å lage kvalme her)

usikker på hva jeg gjør, men hva er beste tv til 7000kr?

Endret av dan992
Lenke til kommentar

begynner å få kalde føtter! spurte han på komplett om den var var 50 hertz? fordi det er forskjellige typer hertz. Forstår ikke hva du spør om, hva mener du? 200 hertz er selfølgelig 200 hertz, teit spørsmål sa han.  følte han var overlegen og ikke hørte etter, 

 

 

føler bilde er sinnsykt bra , i 4k vertfall, men med en gang det er action eller bevegelse.....

jeg som er vant til 144hertz gaming skjerm og ti år med fps spill ser klart at her er det noe som skurrer, selv om familien mener det er noe jeg innbiller meg, 3 stk mener jeg tar feil, men de er vant til dritt tv, og da har jeg ikke prøvd den til gaming engang

på åpent kjøp gjelder kun hvis du sjekker ut produktet, ikke hvis du har prøvd det, (selv om jeg bare sjekket hvordan det virket, så tipper de kommer til å lage kvalme her)

usikker på hva jeg gjør, men hva er beste tv til 7000kr?

 

For TVer må du være obs på at oppdateringsfrekvens of effektiv frekvens ikke er samme ting. "effektiv frekvens" er stort sett ganske meningsløst. Veldig ofte er det i praksis halvparten av den oppgitte frekvensen som er reell i forhold til det du tenker på som frekvens på en PC-monitor (muligheten til å vise X antall frames pr sekund).

 

Den effektivte frekvensen er så langt jeg forstår en refresh av samme bilde. Det skal visstnok hjelpe litt i forhold til raske bevegelser og sånt, men stort sett fremstår det som en salgsgimmick der det er om å gjøre å vise høyest tall... (omtrent litt som dynaisk konstrast som i disse dager er nesten meningsløst måltall).

 

Hvis du tar en titt på specs på prisjakt.no så vil "oppdateringsfrekvens" og "oppdateringsfrekvens subfield" være to forskjellige datafelt. Subfield er "effektiv". Prisjakt er nok ikke alltid feilfri men pleier å være ganske god på korrkte specs - det ser ut derfra som om dette panelet er 50 reell og 200 effektiv.

 

For TV-bruk betyr dette lite. For kresen gamer hadde det vært kjekt å gå opp til 100hz reell, spesiellt for PC.

 

Gitt del prisklassen så vil det jo alltid være noen begrensninger. Det viktigste er jo å researche om de begresningene egentlig er viktige for deg eller ei, ellers så kan du egentlig få helt ok paneler til en veldig billig penge. Jeg er dog ikke TV-ekspert så ta alt jeg sier med en liten klype salt :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

begynner å få kalde føtter! spurte han på komplett om den var var 50 hertz? fordi det er forskjellige typer hertz. Forstår ikke hva du spør om, hva mener du? 200 hertz er selfølgelig 200 hertz, teit spørsmål sa han.  følte han var overlegen og ikke hørte etter, 

 

 

føler bilde er sinnsykt bra , i 4k vertfall, men med en gang det er action eller bevegelse.....

jeg som er vant til 144hertz gaming skjerm og ti år med fps spill ser klart at her er det noe som skurrer, selv om familien mener det er noe jeg innbiller meg, 3 stk mener jeg tar feil, men de er vant til dritt tv, og da har jeg ikke prøvd den til gaming engang

på åpent kjøp gjelder kun hvis du sjekker ut produktet, ikke hvis du har prøvd det, (selv om jeg bare sjekket hvordan det virket, så tipper de kommer til å lage kvalme her)

usikker på hva jeg gjør, men hva er beste tv til 7000kr?

 

Tror nok du har truffet en hos Komplett som ikke kan så mye. Min TV er reklamert med 3000Hz. Kan garantere at panelet ikke kjører på den frekvensen.

 

Når det kommer til TVer, så er det meg bekjent ingen av dem som uansett tar i mot mer enn 50/60 Hz på inngangen, slik at for spilling så hjelper ikke ett kjappere panel noen ting, da den ikke kan ta dette imot. (Mulig noen av de absolutt nyeste, og da ikke billigste, kan det, da vel HDMI 2.0 standarden åpner for høyere frekvenser i spesifikasjonene, men kan ikke huske å ha last om noen som utnytter det). Hadde vel snart vært på tide med en TV med DP inngang, eller en egen HDMI inngang for spill som takler flere Hz for de som ønsker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...