Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW 1200


DCP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jøss.. Du har en del arbeid framover!

 

Hva med å ikke skrive litt om bilen? Om planene dine for den osv? Skal du restaurere den slik at den blir som orginal eller skal den senkes og styles?

Den skal restaureres til original stand (nesten)

Alle kromdeler skal få et nytt lag krom (når jeg får penger)

Den trenger noen omganger med slipepapir og sparkel før jeg skal lakke den. Ja jeg ;) Får se hvor flink jeg blir til å lakke. Interiøret må ut og byttes. Stolene er ikke originale og baksetet er slitent.

Alt elektrisk skal byttes til 12V.

Motorrommet skal "spices" opp med litt krom og ting :D

Det kan hende jeg gjør noe spennende med motoren hvis budsjettet strekker til.

boble4_s.gif

Hadde problemer med å flytte den (6v batteriet var dødt og den hadde stått stille en stund) sist jeg jobba så jeg tok en liten rense/sliperunde inne i bremsetrommelene. Tror jeg skal investere i nytt bremseanlegg for det der var triste saker. Nam nam asbest :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en -69 modell 1300 MED 12v. Har akkurat samme planene som det du har. Slipe ned, lakke og få den i orginal stand. Skal være kompisen min i veinter denne. ;)

Veldig flott vinterbil ja :p

Du får nesten huske å kjøpe en tykk sovepose til å ha i bilen når du skal kjøre :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Vi kan jo svare begge to. :)

 

Jeg har plukket ut motoren og byttet en topp, samt skiftet stempelringer og smurt med litt slipepasta osv. Nå er turen kommet til starteren, som av en eller annen grunn ikke virker.

Har du mekka mye boble?

Har selv hatt boble siden jeg var 16 (7år).

 

Btw: sjekk innslaget på starteren, solenoiden bruker å ryke.

Endret av Opus
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Litt skuffende kanskje, men nei.. Prosjektet har stått stille en stund. Planen er å overføre den til en annen garasje nå, for å settes i eu-godkjent stand. Det skal ikke være mye på min. Lakk blir det sikkert ikke før til vinteren igjen. Skal legge ut bilder og oppdateringer når jeg kommer videre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...