Gå til innhold

Nye tegn på at Tesla med 100 kWh-batteri er på vei


Anbefalte innlegg

 

Også¨verdt å nevne at 150 000 av de er reservert i Norge, blir triste salgstall den dagen model 3 slippes, for de andre merkene her i landet altså. 

Hvor har du det fra? Vet ikke om jeg tror på at det er så mange reservasjoner i Norge.

 

 

Fra en artikkel som var ganske nylig, ble veldig overrasket selv. Finner den dog ikke igjen nå såklart, trodde jeg hadde bokmerket men finner den ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja Salvesen. Jeg får ikke lønn for å skrive her, men Teslas salg har falt med 40% i Norge siste året, og i følge siste kvartalsrapport stuper også inntektene til Tesla. Jeg ser en sammenheng. TMS begynner å bli gammel, og Modell 3 må vi nok vente leeenge på.

 

 

Hvorfor prøver du å komme med teite kommentarer om at jeg jobber for Tesla hele tiden når jeg har spesifisert at jeg ikke gjør det? Har du virkelig ikke bedre diskusjons evner enn det? Begynner å bli gammel? Det er pr i dag den beste elbilen ift rekkevidde og prestasjoner og i tillegg den beste "selvkjørende" bilen som selges til privatpersoner, den er langt ifragammel.. 

Lenke til kommentar

Jaja Salvesen. Jeg får ikke lønn for å skrive her, men Teslas salg har falt med 40% i Norge siste året, og i følge siste kvartalsrapport stuper også inntektene til Tesla.

Ved slutten av Q2 hadde Tesla 5150 kundebiler i transport. Før man får pengene fra kundene så er produksjon av varer et tapsprosjekt.

 

Og Norge er ganske ubetydelig. Spesielt nå når dollarkursen er så ugunstig.

 

Jeg ser en sammenheng. TMS begynner å bli gammel, og Modell 3 må vi nok vente leeenge på.

Alt tyder på at leveransene av Model 3 vil starte i 2017 i USA og 2018 i Norge.
Lenke til kommentar

Jaja Salvesen. Jeg får ikke lønn for å skrive her, men Teslas salg har falt med 40% i Norge siste året, og i følge siste kvartalsrapport stuper også inntektene til Tesla. Jeg ser en sammenheng. TMS begynner å bli gammel, og Modell 3 må vi nok vente leeenge på.

 

Psst: Eg kan røpe for deg at verda er større enn Noreg.

 

Salstala i Noreg er òg påverka av at Model X ikkje vart levert her før i juli. Det er framleis mange som ventar på å få levert sin Model X. I tillegg var det mange nordmenn som selde sin brukte Model S til Danmark og kjøpte seg ny med autopilot før jul. Dette er berre lokale variasjonar i ein liten marknad.

 

Det er heller ikkje sant at inntektene til Tesla stuper. I fylgje siste kvartalsrapport steig inntektene med 33% frå 2. kvartal 2015 til 2. kvartal 2016. Resultatet går derimot ned. Trudde du at det var gratis å skalere opp for å kunne levere mange gongar fleire bilar enn i dag allereie frå neste år, eller trollar du? Eg er aldri sikker når deg gjeld deg. :-/

Lenke til kommentar

 

Jaja Salvesen. Jeg får ikke lønn for å skrive her, men Teslas salg har falt med 40% i Norge siste året, og i følge siste kvartalsrapport stuper også inntektene til Tesla.

Ved slutten av Q2 hadde Tesla 5150 kundebiler i transport. Før man får pengene fra kundene så er produksjon av varer et tapsprosjekt.

 

Og Norge er ganske ubetydelig. Spesielt nå når dollarkursen er så ugunstig.

 

Jeg ser en sammenheng. TMS begynner å bli gammel, og Modell 3 må vi nok vente leeenge på.

Alt tyder på at leveransene av Model 3 vil starte i 2017 i USA og 2018 i Norge.

Tesla skyldte på rundt 5000 biler i levering ved Q1 også, og de burde jo kommet med i Q2. Når inntektene stuper og løgnene blir lette å gjennomskue, da er det bare å ligge unna.

 

Lave inntekter skyldes dårlig salg. TMS begynner å bli gammel og salget er faktisk ned 40%. Ser ingen grunn til at dette skal være annerledes andre steder. Panasonic er ellers avventende til å investere i mer produksjonskapasitet for Tesla. De vil se et reelt behov først. Det sier det mest!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tesla skyldte på rundt 5000 biler i levering ved Q1 også, og de burde jo kommet med i Q2. Når inntektene stuper og løgnene blir lette å gjennomskue, da er det bare å ligge unna.

 

Lave inntekter skyldes dårlig salg. TMS begynner å bli gammel og salget er faktisk ned 40%. Ser ingen grunn til at dette skal være annerledes andre steder. Panasonic er ellers avventende til å investere i mer produksjonskapasitet for Tesla. De vil se et reelt behov først. Det sier det mest!

 

 

Du er flink til å komme med påstander du, på tide å vise til noe nå når en er så bastant. Greit å ha egne meninger, men da får en si det som det er, altså egne meninger om saker.

Lenke til kommentar

Salvesen: Brukeren 2LK70DN1 begynner å bli et troll i disse trakter. Ser du en Tesla-artikkel på TU.no er sannsynligheten veldig stor for at 2LK70DN1 kommer rekende med tilfeldige påstander. Det er ikke noe vits å mate trollet. Gjør som oss andre: Ignorer.

 

Ja jeg har fått samme følelse, selv om han noen gang virker seriøs. Trist å kaste bort ett liv på slik tull. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når inntektene stuper og løgnene blir lette å gjennomskue, da er det bare å ligge unna.

 

Når inntektene har auka med 33% sidan same kvartal i fjor, i fylgje den kvartalsrapporten du viser til, er det veldig lett å gjennomskue kven som er den faktiske løgnaren her… Som andre er inne på, er det kanskje best å ignorere troll som berre diktar opp eigne historiar i kommentarfelta.

 

Panasonic er ikkje avventande til å investere meir i gigafabrikken. Dei har allereie lagt 1,6 milliardar USD på bordet, og det dekkjer alle planar for ekspansjon i nær framtid. Det er ikkje noko poeng å hente inn pengar no for eventuelle vidare utbygging som ligg langt fram i tid. Kvifor skal Panasonic investere i meir produksjonskapasitet enn det som er planlagt?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er stor forskjell på 90 og 100 under vanlig bruk. Har selv hatt 85 lenge og bestilt X med 90 nå og har alltid hatt "plenty" å gå på når det gjelder 85en. Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til elbil og Tesla før jeg kjøpte for 3 år siden, men nå er jeg frelst og tror ikke jeg skal ha noe annet en el-bil noen gang igjen.
 

Endret av Hårek
Slettet link
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...