Gå til innhold

Intel Tuningplan - genialt eller en gimmick?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nylig fått blod på tannen og leker meg med overklokking, mens jeg leste en artikkel ble Intel's Tuningplan nevnt som viser seg å være en forsikring av CPU i tilfelle en skulle ende opp med å svi den av pga varme/volt.

 

 

Jeg kjøpte like godt en plan for min CPU, men begynte fort å lure på om det faktisk har noe for seg? Er det noen som har erfaringer med dette?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tull. Man er ganske håpløs om man klarer å svi en prosessor. Jeg ser i signaturen din at du har en 4,5 GHz Haswell-E på 1.247v som er barnemat i forhold til det som skal til for å kunne ta livet av en prosessor. Custom loop er totalt irrelevant siden du ikke kan ta livet av en moderne prosessor om kjølingen svikter.

 

Om du kjøpte Tuningplan i tilfelle prosessoren din skulle spontant ta kvelden på 1.24 vcore så må jeg dessverre meddele at du kastet pengene dine rett i dass.

 

Fair enough, du kan kjøpe Tuningplan om du vil ha to lodd i silisium-lotteriet, men det er neppe det TS ønsker å betale for.

Lenke til kommentar

Men nå tar du ikke livet av prosessoren ved å benche den en gang i skuddåret på vannkjølingsklokk, gitt at du har fornuften din i orden.

 

Om du ønsker deg idiotforsikring så skal ikke jeg fortelle deg hva du vil bruke pengene dine på om det får deg til å sove godt om natta, men jeg vil fortsatt garantere TS at han ikke vil ha behov for Tuningplan til å holde han i hånda om han skal drive med litt overklokking. Om han bare skal ha en fiseklokk under 1.3v-området så kunne nesten jeg gjort garantien hans for en halvliter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...