Gå til innhold

Nettverksproblemer på PS4 med ny internettleverandør


Otzy

Anbefalte innlegg

Har dokke noke kunnskaper på kor bra internett man må ha for å kjøre ps4 online uten noke problem? Helst samtidig som dama ser på netflix. Nå har borettslaget fått altibox, og vi har blitt tvunget til å seie opp telenor nettet som var heilt rått. Det nye er rett og slett søppel i mine øyner, og tar vekk all gleda av å spille online. Altibox speedometer seier at det er: 150 på både opplasting og nedlasting, men likevel er det veldig lite responsivt under både fifa og black ops 3. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har brukt trådløst på både telenor og via altibox.

Er fiberkabel. 

 

Ruteren er av typen: Hjemmesentral Altibox. Den var vist heilt ny. 

 

Eg prøvde det "trikset", å endre DNS - til 8.8.8.8 og 8.8.8.4 i internett tilkoblinga på sjølve ps4-en.

 

Å åpne porter har eg ikkje prøvd. Det kan eg sjekke ut :)  

Lenke til kommentar

Ta kontakt med supporten til Altibox, så får du vel noen tips. Det er ikke alltid så mye å tjene på kabel framfor trådløs, men det kan være verdt et forsøk i fall trådløsen er problemet. Å rote med DNS gir deg stort sett bare andre servere som gjerne ligger lengre unna i tillegg, men det kan jo hjelpe noen ganger f.eks hvis forholdene mer lokalt er dårligere.

Lenke til kommentar

Ser no at internett-tilkoblingen testen som er via playstation seier at tikoblingshastigenen (nedlasting) er 49.7 og opplasting er 10.4. Er dette bra til spilling? Synes det er så dårlig respons. Hørte en gang i tida at jo bedre tv man har også, jo dårligere fart får man på spillet. Kan det være 55 tommer tv-en som gjer at spillet føles så uresponsivt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...