Gå til innhold

Lage organisasjon


TheLegend27

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er under 18 og kjeder meg litt. Er det lov å lage en organisasjon der man prøver å spore opp folk som driver med narkotika og er innblandet i sånt? Kanskje kalle de Narkotika Byrået? Også sladrer jeg og sier all informasjonen til Politiet? Sånn at det blir mindre sånt i byen vår? Synes det høres kult ut. Eller ser jeg bare for mye på action filmer og DEA/FBI greier? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel lov så lenge du ikke gjør noe annet en å dokumentere. Hvorvidt det er lurt og om politiet setter pris på det er en annen sak.

Du er også naiv hvis du tror det blir mindre narkotika av den grunn, ser det ut som det blir mindre narkotika om dagen selvom politi og toll har stort fokus på dette?

 

Finn deg noe annet å bruke tiden på!

Endret av Spectryx
Lenke til kommentar

Det er vel lov så lenge du ikke gjør noe annet en å dokumentere. Hvorvidt det er lurt og om politiet setter pris på det er en annen sak.

Du er også naiv hvis du tror det blir mindre narkotika av den grunn, ser det ut som det blir mindre narkotika om dagen selvom politi og toll har stort fokus på dette?

Finn deg noe annet å bruke tiden på!

Skal kun dokumentere og gi navn til politiet. Hva er det jeg skal gjøre da
Lenke til kommentar

Hvis du skal prøve deg på den stien så funker det ikke å bare være en "tyster". For å få bukt med narkotikaen via borgervern så må det ekstremvold inn i bildet. Det hjelper lite at du anmelder et forhold med ca ingenting i bevis og en random fyr i ny og ne får et par dager på cella.

 

Skaff deg en skarpskytterrifle av noe slag og drep de som er involvert i narkotikamiljøet, helst bare de som selger. Grunnen til at du vil ha rifle er fordi du bør gjøre det på avstand for å minke risikoen for at du blir tatt.

 

Husk at når narkomafiaen ser at selgerne (de som får inn pengene) dør så vil de sette inn mottilltak, antagelig grave seg ned så det blir vanskeligere å finne dem. Uansett så får du ikke tatt de som er et hakk eller to opp og du sitter igjen med å ha drept personer uten å få den gevinsten du ønsker.

 

Kort fortalt; Du må infiltrere miljøet for å ta de på toppen ellers så blir innsatsen meningsløs. Du må drepe ellers så blir innsatsen meningsløs.

Lenke til kommentar

Hva tror du skjer om du begynner å angi de som selger og dermed ødelegge profitten til både de og bakmennne?

Politiet blir neppe veldig glade nei, og i verste fall ødelegger du for deres egen etterforskning.

Hvordan ødelegger jeg for deres etterforskning? Jeg gir bare ekstra informasjon. Det er de som arresterer/gjør noe mot dem. Jeg gir bare fakta for å hjelpe. Skal ikke slå ned narkomanene selv heller

Lenke til kommentar

Hva tror du skjer om du begynner å angi de som selger og dermed ødelegge profitten til både de og bakmennne?

Politiet blir neppe veldig glade nei, og i verste fall ødelegger du for deres egen etterforskning.

Hvordan ødelegger jeg for deres etterforskning? Jeg gir bare ekstra informasjon. Det er de som arresterer/gjør noe mot dem. Jeg gir bare fakta for å hjelpe. Skal ikke slå ned narkomanene selv heller

 

Mener du at du skal hjelpe til å ta de narkomane? :rofl:

Du forstår virkelig ikke hierarkiet og hvordan man raser en mur.

Lenke til kommentar

 

 

Hva tror du skjer om du begynner å angi de som selger og dermed ødelegge profitten til både de og bakmennne?

Politiet blir neppe veldig glade nei, og i verste fall ødelegger du for deres egen etterforskning.

Hvordan ødelegger jeg for deres etterforskning? Jeg gir bare ekstra informasjon. Det er de som arresterer/gjør noe mot dem. Jeg gir bare fakta for å hjelpe. Skal ikke slå ned narkomanene selv heller

Mener du at du skal hjelpe til å ta de narkomane? :rofl:

Du forstår virkelig ikke hierarkiet og hvordan man raser en mur.

Hvis Liam Neeson klarer det, så klarer jeg og

Lenke til kommentar

F.eks selgerene de blir obs på deg og kanskje endrer mønster/planer når du kommer å forstyrrer de, noe som gjør at spanerene mister oversikten, eller at spanerene også begynner å spane på deg.

Evt at politiet må bryte inn når du blir oppdaget og de går etter deg, og dermed må spanere/etterforskere/insidere avsløre seg selv.

Husk at politiet gjerne ikke bryr seg så mye om de som selger, ettersom de blir erstattet med en gang, men de mye lengre opp, helst toppene. Informasjonen du klarer å skaffe er om de som er nederst, de politiet egentlig ikke bryr seg så mye om.

Lenke til kommentar

 

 

Du er et troll TS, no doubt about that :)

 

Du forstår at det ikke går an å ta de som er narkomane? De er kjøperne, de er avhengige, de vil ikke slutte.

Du forstår at man må ta selgerne? Hvis det ikke finnes noe dop så, viola.

Du forstår at gateselgerne er enkle å erstatte? Tar du dem så er du like langt som ved å ta de narkomane.

Du forstår at man da må ta grosissten? Men kjeden er lang og grosisstene er mange.

Du forstår at man da må ta de som selger til grosissten? Gutta klubb i land-X

Du forstår at gutta klubb i land-X er lette å erstatte? Akkurat som gateselgerne.

Du forstår da kanskje omfanget av hvor mange som må fjernes?

 

Å i det hele tatt nevne Liam Neeson gir en pekepin på alderen din og hvor uforberedt du er. Ikke engang han (hvis vi later som at han er en av folka i filmene han spiller i) hadde klart å oppnå det du snakker om. Du virker som en umoden fjompenisse som tror at det er lett å redde verden. Jeg kan garantere deg at det har eksistert og eksisterer massevis av borgervern, voldelige og ikke-voldelige, som ikke oppnår annet enn ingenting.

 

 

Edit; Satte på en spoiler på svaret jeg skrev først jeg, dette bildet gir like mye mening som det jeg skrev.

58374236.jpg

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Sats heller på en politiutdannelse, å leke politi fører skjeldent noe godt med seg, verken for deg eller politiet.

 

Hvordan så du for deg å gjøre det egentlig?

 

Moderatormelding

skjerpings med troll-anklagene, ingenting godt kommet ut av å anklage folk får å trolle heller.

Hjelp heller TS inn på rett vei.

 

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Sats heller på en politiutdannelse, å leke politi fører skjeldent noe godt med seg, verken for deg eller politiet.

 

Hvordan så du for deg å gjøre det egentlig?

Spørre noen venner om hvor de fikk hasj fra. Så ringer jeg selgeren med en dyp stemme og ber ham om å komme til en åpen plass med et litt høyt sted i nærheten. Jeg går opp til det høye stedet og legger meg ned mellom buskene med en kikkert i hånda og telefonen i den andre hånda. Jeg ber selgeren stå der. Jeg kan se ham men han kan ikke se meg. Så sier jeg at han skal vende seg en bestemt retning og sier at jeg har siktet en sniper på hodet hans. Hvis han beveger seg, så dør han (og hvis han ikke følger instruksjonene).

 

Jeg ber ham si navnet til sjefen sin, og tar noen bilder av ham fra der jeg er (kanskje 300-400 meter unna). Så ber jeg ham legge en lort der han er, ellers så dør ham. Han driter på stedet og jeg ber ham forlate stedet eller bli skutt. Han vet jo ikke om jeg har sniper eller ikke så han løper for sikkerhets skyld.

Jeg plukker opp dritten hans med en pose og legger den rett foran døra til "sjefen" hans (altså han som er høyere oppe i systemet). Og så skriver jeg "du er f**ked, politiet tar deg" på et kort, rett ved siden av dritten.

 

Så blir sjefen redd og overgir seg. Så tvinger jeg hele narkomafiaen til å slutte med narkotika og begynne å jobbe på Plantasjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...