Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips etter brudd med dama?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og kjæresten min slo akkurat opp etter et 1,5 år langt forhold. 

 

Jeg har hatt det helt jævlig de siste dagene, spiser ikke, har så vondt i magen at jeg kaster opp, går ikke ut og ligger i sengen 12 timer i døgnet.

 

Det jeg synes er verst er at jeg tror hun takler det mye bedre en meg, jeg er et vrak, mens hun virker oppegående. Jeg savner også alle de små tingene, små flørting, en overraskende klem bakfra, det fine smile hennes, den søte latteren og våkne opp til henne i armene mine hver dag.

 

Vi jobber også i lag så jeg kan liksom ikke bare kutte kontakten (ikke at jeg hadde klart det uansett)

 

Jeg føler at jeg ikke klarer meg uten, men samtidig så vet jeg at det er for de bedre. 

 

Noen som har tips til hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette..?



Anonymous poster hash: e2590...7b0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å tenke litt gjennom det. Over grunnen at dere slo opp. Det er meget trist å avslutte et forhold som ein har brukt mye tid å krefter på. Synd å "miste" personen. Men som du sier, det er til det beste. Innse, at forholdet hadde ingen reel framtid. 
Musikk, filmer, bøker, snakke med noen - alt kan hjelpe. Kommer ann på hva du liker. Trene fungerer som f. Få ut dine følelser. Du kan gjerne gråte, om det hjelper?

Ellers så tar det tid. Det ER big deal, så du blir ikke "bra" på 1-2-3. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at vi slo opp var at vi kranglet hele tiden, jeg trodde mye av de var kun diskusjoner, men hun tenkte at det var krangling. 

 

Jeg har heldigvis familie og venner som støtter meg, men det føles ikke som de virkelig vet hvordan jeg har det, jeg gråter egentlig hver dag.

 

Hun har også problemer med det sosiale så jeg vet ikke hvordan det blir når hun begynner på skolen igjen og noe skjer og att jeg ikke kan være der for å støtte/hjelpe hun.

 

Vi var også en uke i syden ilag og bruddet skjedde to/tre uker etter vi kom igjen, så jeg tenker veldig masse tilbake til hvor kjekt vi hadde det der..



Anonymous poster hash: e2590...7b0
Lenke til kommentar

De aller, aller fleste vet hvordan du har det, buddy. Det vil ta lang tid før du er helt over eksen, men jeg lover deg at det gradvis vil bli bedre for hver eneste uke. Du vil oppleve en emosjonell berg- og dalbane av følelser.

 

Jeg skjønner at du har det ekstra tøft når dere jobber sammen.  Allikevel bør du slette henne fra Facebook, Instagram, Snapchat osv! Ikke si at du ikke kan gjøre det pga. jobb! Det er en latterlig unnskyldning. Jo mindre du ser henne, jo lettere blir det! Hvis dere må kontakte hverandre pga. jobb, så skriv e-post eller sms! Enkelt og greit. Alle bilder av turer dere har hatt sammen, og ikke minst bilder av henne, overfører du til en harddisk og deretter gjemmer du den godt vekk. Hvis du virkelig vil komme deg videre må du jobbe for det! Det er absolutt ikke lett. Kjærlighetssorg knekker de fleste innimellom. Men sorgen er midlertidig! Nøkkelordet er «tid».

 

Fikk nylig høre at eksen min postet dette noen måneder etter bruddet vårt; "Don't cry because it's over, smile because it happened". Jeg digger ordtaket.  

 

For å ramse opp noen tips:

- Slett hun fra sosiale medier!

- Vær sosial! Kom deg ut! Vær med venner og familie! Minimer tiden du er helt alene, for det er da sorgen virkelig vil "ta deg". 
- Ikke gå å håp på at dere vil finne tilbake til hverandre. Aksepter bruddet. Gjør det du kan for å gå videre!
- Vær litt "egoistisk" og fokuser på deg selv! Gjør det DU vil! Hobby? Kjøpe nye ting? Reise? 

- Tenk på de negative sidene hennes nå i begynnelsen. Mist respekt for eksen. 

- Slett hun fra sosiale medier!

- Slett hun fra sosiale medier!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

-Du har lov til å ha det kjipt...
-Spør om noen du kjenner godt kan komme over og sørge for at du i det minste får i deg mat. (forøvrig er dette bare enda en god grunn til å ta vare på vennskap selv om man er i forhold)

-Ikke drikk deg full før du er bra igjen (i tilfelle du gjør noe du angrer på).

Lenke til kommentar

- Rebound.

- Innse at du ikke er avhengig av noen andre enn deg selv

- Vær din egen lykkes smed

- Du klarte deg jo fint før du møtte henne, ergo det skal i teorien være akkurat likedan etterpå

- Lat som du aldri møtte hennes og fortreng hele forholdet. Slett henne fra alt og aldri ta kontakt igjen. (si opp jobben)

 

 

Når den første dama mi dumpa meg så sletta jeg henne fra absolutt alt og hun har ikke hørt et knepp fra meg siden. Dette er kanskje omlag 6 år siden...

Jeg dro ut på byen 2 dager senere og fikk meg et ligg heldigvis.

 

Når man blir dumpa må man være mest mulig kynisk og gjøre akkurat det som villes føles jævligst for den andre parten. De forventer vel ikke at man skal ligge rundt etter 2 dager. Men jeg tok livet mitt tilbake og ville ikke gi henne "gleden" av at jeg satt med kjærlighetssorg. Følte jeg måtte bare hate henne litt.

 

Siden har jeg fått en mer moden tilnærming til breakups. Men det måtte til med måten jeg ble dumpa osv.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode tips, jeg skal prøve å unngå henne på sosiale medier.

 

Jeg har mine oppturer og nedturer, det er verst når jeg er alene og når jeg legger meg. 

 

Jeg har ikke noe valg ang. jobbing, da plassen jeg jobber på er underbemannet og vi begge trenger jobber. 

 

Vi hadde mange gode stunder i lag som jeg ikke vil glemme, men skal prøve å holde humøret oppe. 

 

Igjen, takk!



Anonymous poster hash: e2590...7b0
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg følgende: : 

 

1. Stopp å analysere situasjonen. 

2. Dersom du har forsøkt å prate med henne, og hun ikke vil prate om løsninger så må du akseptere det, og tenke at du gjorde ditt beste å gå. 

3. Forsøk å tenk tilbake på tiden dere hadde på en positiv måte selv om det endte som det gjorde. 

4. Vær glad i deg selv. 

5. Pleie deg selv med fritidsaktiviteter, samt tilbring masse tid med venner og familie. 

6. Snakk litt om det med nærtstående dersom du er oppgitt. Du kommer til å savne henne, men hver gang savnet kommer så sier du til deg selv: "hun har det bra nå, og det håper jeg at hun har, og jeg må pleie meg selv". 

7. Bruk tiden du behøver, men gå videre når du er klar med dating. Om du behøver en pause på et halvt års tid så nyt den. Det er lurt å finne seg selv igjen. 

8. Tenk bra om deg selv, og tenk bra om den du er både følelsesmessig og ellers. 

 

 

 

Håper dette hjalp deg. Skriv ned i en bok målene dine, og gledene dine, og tenk over alt du har, og alt som kan komme. Av og til må man leve med hvordan det er blitt. Minnene vil aldri dø, men forsøk å lete frem positive tanker. 

 

Lifes goes on :) Lag din egen lykke! Og er hun lykkeligere uten deg: "la henne seile sin egen vei". 

 

Husk: "Livet er som et eventyrfilm, og hun var en del av det på veien". 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

- Rebound.

- Innse at du ikke er avhengig av noen andre enn deg selv

- Vær din egen lykkes smed

- Du klarte deg jo fint før du møtte henne, ergo det skal i teorien være akkurat likedan etterpå

- Lat som du aldri møtte hennes og fortreng hele forholdet. Slett henne fra alt og aldri ta kontakt igjen. (si opp jobben)

 

 

Når den første dama mi dumpa meg så sletta jeg henne fra absolutt alt og hun har ikke hørt et knepp fra meg siden. Dette er kanskje omlag 6 år siden...

Jeg dro ut på byen 2 dager senere og fikk meg et ligg heldigvis.

 

Når man blir dumpa må man være mest mulig kynisk og gjøre akkurat det som villes føles jævligst for den andre parten. De forventer vel ikke at man skal ligge rundt etter 2 dager. Men jeg tok livet mitt tilbake og ville ikke gi henne "gleden" av at jeg satt med kjærlighetssorg. Følte jeg måtte bare hate henne litt.

 

Siden har jeg fått en mer moden tilnærming til breakups. Men det måtte til med måten jeg ble dumpa osv.

Støtter denne: Man er sin egen lykkessmed. Man behøver ikke å bare gå å ta seg et ligg, men det er lurt å tenke på alt det bra man har i livet. Jeg tenker foreks. " Jeg har barn!" "Jeg har jobb".. "Jeg har en veldig bra familie" " Jeg har mange bra mennesker rundt meg". "Jeg har mye kule fritidsinteresser". "Jeg har et hjerte av gull". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...