Gå til innhold

TFTPServer & TFtpClient komponenter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen der ute som kan helpe meg?

Jeg har lastet ned TFTPServer & TFtpClient komponentene fra nettet, men jeg klarer ikke og installere dem :(

Forstår ikke noe som helst av installasjons instruksjonene. Installasjons instruksjonene er for D3 & D4. Bruker D7. Kan noen være så snill og hjelpe meg. Please, please, pleeeeease help meeeee.

Endret av Fairygodmother
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg trur du vil få store problem med å installere dei i D7, dersom du ikkje har kildekoden til dei. Om du bare har .dcu-filene, trur eg du kan gløyme det.

Eit alternativ finn du på www.delphi-jedi.org, som eg veit kjem med FTP server og klient komponentar. Denne pakken skal komme med Delphi 7 Professional (såvidt eg huskar).

Skrevet

Sourcene følger med, men jeg er helt grønn på dette her. Er ikke lenge før jeg gir opp tror jeg :-/

Fant ikke noen søk på den linken du ga meg. Du skulle vel ikke vite linken til den undersiden på www.delphi-jedi.org som jeg kan laste ned de komponentene vel?

Skrevet

Hvis det er Indy sine komponenter, så finnes de på www.nevrona.com/indy .

Det er vanskelig å gi noen fasitsvar så lenge du holder hemmelig hva og hvor du har lastet ned disse komponentene fra. Komponenter for FTP-servere og -klienter finnes det ganske mange av.

Skrevet

OK, komponenter av denne typen må du installere via Component -> Install component, og velge (i dette tilfellet ftpsrv.pas). Jeg testa den, men det bare hagler med feilmeldinger. Komponentene er nok spesifikke for tidligere versjoner av Delphi...

Skrevet

Indy 9 er vegen å gå, har med stort hell vært tro mot Winshoes/Indy siden jeg fikk D4, og vært svært fornøyd, kun et par småting har jeg foretrukket å bruke ICS til, men overvekten har vært på Indy. :thumbs:

Men så mener jeg å huske noe... lagde en gang en FTP sever med tilhørende klient som passet på å automatisk sikkerhets-kopiere alt jeg gjorde i Projects-mappa på arbeids-stasjonen min, og til denne serveren brukte jeg Dmitriy Drozdov`s TFTP, den er riktignok for D4, men har t.o.m. et fungerende eksempel på en FTP-server inkludert, kan kansje være til hjelp?..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...