Gå til innhold

Mobilnett i utlandet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg befinner meg i Danmark og har etter jeg landet i morges vært uten operatør. Jeg har prøvd alt av å skru av telefon, prøve å koble meg på et nett manuelt, men ingenting fungerer. Andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Og du har operatør?

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

I Norge... Prøv automatisk nettvalg.

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Skru av og på

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P
Skrevet (endret)

Er 3G eller LTE slått på? Du har ikke på Flymodus fortsatt?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Skrevet

Det første du må sjekke er at du ikke har noen sperrer på ditt abonnement, samt at det er åpent og aktivt hos din operatør.

Deretter sjekker du at mobildata + mobildataroaming er påskrudd. Ta også gjerne en nullstilling av nettverkssinntillinger (Nullstille tilgangspunktnavn), søk også opp operatørnettverk manuelt (Hør med din operatør hvilke nettverk de har avtale med)

 

Hvis ikke overnevte løsninger fungerer så kan du prøve en "krysstest" - altså at du setter inn ditt SIM-kort i en annen (fungerende) mobil, og et annet SIM-kort i din mobil. Da finner du ut om det er telefonen eller SIM-kortet ditt som er problemet.

  • Liker 1
Skrevet

Kan hende djuice nullstilte alle tjenestene som var tilknyttet simkortet/abonnementet hans. Sånt pleier å hjelpe når kunden har prøvd alle løsninger. Og operatøren endelig prøver løsninger på tjeneste-siden. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...