Gå til innhold

HP Elitebook med 1366x768 skjerm til skolebruk


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Sønnen min begynner på videregående, og de har fått et tilbud om kjøp av subsidiert bærbar pc. 

Modellene er en HP Probook 13.3", og en HP Elitebook 745 14". Begge modellene som tilbys har oppløsning på 1366x768 som eneste valgmulighet.

 

Særlig Elitebook 745 ser ut som en fin laptop, men er i tvil om oppløsningen er for svak til en ungdoms bruk. Den vil jo i tillegg til skolearbeid brukes til alt annet som film/tv, spill, osv. 

 

Det er en klar ulempe at det blir plass til mindre på skjermen. Er usikker på om 768 på en 14" skjerm vil gi skarpe bilder og tekst. Har selv en eldre 12.5" Thinkpad med 768, og det er ikke så imponerende (men også "gammeldags" monitor-teknologi:-)

 

Samtidig så antar jeg at den lave oppløsningen vil bidra til noe forbedret batterilevetid, samt at den integrerte Radeon R6 GPU'en kanskje vil kunne mestre spill i større grad enn på en høyoppløst skjerm. Eller?

 

Håper noen som har erfaring med denne type valg kan mene noe fornuftig om det. I utgangspunktet er det selvsagt lett å si at høyere oppløsning er bedre, men tilbudet de har fått er veldig godt, og bortsett fra oppløsning er laptopen veldig godt satt opp. 

 

Uten at jeg har sjekket markedet så nøye, vå virker f.eks en Asus Zenbook UX305CA å være et godt alternativ, selv om den er et par lapper dyrere. Finnes sikkert mange andre alternativer og. 

 

Så hva gjør man, går vi for HP Elitebook?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

1366x768 er rett og slett helvete selv på en skolePC. Får han f.eks oppgave digitalt og skal ha den i split screen med Word så er det ikke mange pikslene igjen. Styr unna det for alt i verden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...