Gå til innhold

PlayStation VR-brillene kan simulere en diger TV på 226 tommer


Anbefalte innlegg

Det japanske blogginnlegget opplyser om standardstørrelsen er nok til at den virtuelle skjermen dekker hele synsfeltet, men om man velger 226-tommersalternativet vil skjermen være så stor at man må bevege hodet for å få med seg alt.

 

Dekker hele synsfeltet på 100 grader. Det blir altså som å se på en kjempeskjerm med lav oppløsning samtidig som man holder håndflatene opp på hver side av hodet for å blokkere sidesynet.

 

Ser virkelig ikke poenget.

Synsfeltet vårt er endel større enn 100 grader. AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det japanske blogginnlegget opplyser om standardstørrelsen er nok til at den virtuelle skjermen dekker hele synsfeltet, men om man velger 226-tommersalternativet vil skjermen være så stor at man må bevege hodet for å få med seg alt.

 

Dekker hele synsfeltet på 100 grader. Det blir altså som å se på en kjempeskjerm med lav oppløsning samtidig som man holder håndflatene opp på hver side av hodet for å blokkere sidesynet.

 

Ser virkelig ikke poenget.

Synsfeltet vårt er endel større enn 100 grader. AtW

 

Ja, jeg mente ikke at vår synsfelt er 100 grader. De skriver at skjermen på 226 grader dekker hele synsfeltet, og for disse brillenes del er dette synsfeltet 100 grader. Altså er dette som å sitte på første rad på kino med håndflatene som skyggelapper som dekker det meste av synsfeltet slik at vi må vri på hodet for å se på alt. Samtidig som alt er av lav oppløsning. AKA meningsløst i mitt hode.

Lenke til kommentar

Det blir litt meningsløst å si at de dekker 100% av det synsfeltet de dekker. Det gjør for eksempel en kikkert også, selv om den har en smal synsvinkel. Når dekning måles i % av synsfeltet så går jeg ut i fra at det er øynenes synsfelt det refereres til, ikke utstyrets for det vil jo alltid være 100% av det det selv klarer.

 

100 grader er omtrent som å sitte midt i salen på en kino. På første rad dekker filmen rundt 150 grader av synsfeltet. Går man frem til lerretet og presser nesen mot det, dekkes hele synsfeltets 180 grader.

 

Hvis filmen er i 21:9 format så vil filmen dekke omtrent 43 grader av øynenes vertikale synsfeltet som er 135 grader.

 

Hvis vi forenklet sier at menneskenes synsfelt er firkantet 180*135 grader vil altså VR brillene på sitt videste (100 * 43 grader) bare dekke ca 18% av synsfeltet vårt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...