Gå til innhold

Gjør klar for Tesla-trailer og Tesla-buss


Anbefalte innlegg

 

Tapere kjennetegnes ofte ved at de prøver å ta mannen når de ikke klarer å ta ballen. Jeg hater ingen, og jeg håper du klarer å holde deg mer seriøs i dine fremtidige innlegg!

Dersom du ynskjer seriøse svar, kan du byrje med å skrive seriøse innlegg. Du kjem med dei same påstandane som hatarane har gjort kvar gong Elon Musk har presentert ein plan, som han seinare har gjennomført. Kvifor tvilar du på gjennomføringsevna til Elon Musk?

 

Teslas autopilot er ekstremt dårlig, og vedlagt ligger to linker som understreker dette.

 

Den andre lenkja di er dau. Eg ba deg liste opp andre autopilotar som er betre. Kvar er lista di? Når du hevdar at autopiloten til Tesla er elendig, må du då for svingande klare å komme på minst 4-5 autopilotar som er betre. Mykje betre for at autopiloten til Tesla skal kunne kallast "elendig".

 

Kor mykje erfaring har du med utvikling av programvare? Ein autopilot er nokre sensorar og veldig mykje programvare for å tolke bileta frå sensorane. Det er enkelt å installere nokre sensorar her og der. Programvaren tek derimot tid å utvikle. Planen til Tesla er å starte med dei grunnleggjande funksjonane, sleppe dei når dei er betre enn ein gjennomsnittleg sjåfør, og byggje vidare derifrå. Basert på mine eigne erfaringar er det ein svært god plan. Du kan ikkje berre skrive eit program heilt ferdig og det i bruk. Programvare vert til gjennom kontinuerleg testing og forbetring. "Iterate fast and release often." Tesla er allereie fleire år føre konkurrentane, uansett kor mykje dei prøvar å overtyde deg om det motsette. Systemet lærer av 5 millionar kilometer køyrt på autopilot kvar einaste dag. Kor mange andre produsentar kan skilte med eit tilsvarande erfaringsgrunnlag?

 

Tesla har skyldt på motlys som årsak til dødsulykken, men på videoen under hvor Teslaen krasjer er det lav hastighet, dagslys, opplett og gode føreforhold.

 

Du anar ikkje kor mange ulukker som skjer i låg fart og elles gode forhold. Det er mange. Tesla har aldri påstått at autopiloten er perfekt, men at han har avverga mange ulukker er eit faktum. Poenget med autoplioten, i både bilar og fly, er å assistere sjåføren, ikkje å ta over jobben hans. Det er lett å leggje skulda på autopiloten når noko går gale, og mange gjer det. Det er faktisk ei side dedikert til det her: http://blameautopilot.com/

Du ba meg om å liste opp andre autopiloter som er bedre...

 

Selvsagt kan jeg ikke det fordi ingen andre bilprodusenter er gal nok til å lanser farlig teknologi. Jeg er imidlertid helt sikker på at de store tyske produsentene, som har forsket på dette i 30 år, kan klare å lage noe som er bedre.

 

Og igjen, jeg hater ingen, men jeg føler at jeg har trakket i et vepsebol...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tar feil om du tror at TMS ikke konkurrerer med andre elektriske biler. Svært mange av kjøperne kjøper TMS fordi de vil ha en elektrisk bil med lang rekkevidde, og fordi det hittil ikke har vært andre alternativer. Når Ampera kommer med 60 kwt batteri er det nok svært mange som heller vil satse på denne.

Det kan være noen, men det er nok ikke veldig mange. De færreste vil se på både en bil til 350k og en bil som er 2-3 ganger så dyr. Men kanskje S60 vil sammenlignes til en eller annen grad.

 

I denne sammenligningen er det riktignok ikke åpenbart hva som er det beste valget. Model S har mye mer plass, bedre ytelser, superlading, osv. Det er jo rett og slett en bedre bil til en høyere pris.

 

Jeg er ellers imponert over at du vet hvor lang rekkevidde nye Nissan Leaf får, så vidt jeg vet er dette ikke offisielt.

Det er i hvert fall det ryktene tilsier. http://pushevs.com/2016/07/15/nissan-leaf-will-get-a-40-kwh-battery-this-year/

 

Nissan sier de skal komme med 200 miles rekkevidde, men i beste fall er det nok snakk om slutten av 2017, altså ca samtidig som Model 3 kommer på markedet.

 

For de som ønsker en elektrisk bil med lang rekkevidde og et solid forhandlerapperat er det bare å cashe inn depositumet på Modell 3 og satse på Opel Ampera som du kan bestille fra september.

Fordi Opel har kjempebra rykte? ;)

 

Modell 3 vil trolig aldri se dagens lys, og Tesla vil levere til USA først, og deretter til de kundene som bestiller mest ekstrautstyr. De rimelige utgavene vil trolig ikke bli levert før 2020.

Bestiller man i dag vil man trolig få den i slutten av 2018.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mulig at Musk får oppgjør fra salget av Solar City i aksjer i Tesla, det vil vel ta seg for dårlig ut om han krever cash. Kursen på Solar City har stupt de siste årene, og Musk føler vel seg tryggere med å eie aksjer i Tesla. Uansett er det faktum at Musk har solgt aksjer for 5 milliarder kroner, og han kommer sikkert til å selge mer. Hvilken unnskyldninger han finner på for å selge er mindre interessant.

Han vil sikkert selge mer aksjer, neste gang han utøver opsjoner. Han har ikke penger i kontanter til å dekke skatteregninger i milliardklassen.

 

At han har laget en ordning der han får enorme opsjonspakker av Tesla er vel heller ingen bombe. Its all about the money!

Det er ikke uavanlig at konserndirektøren får aksjeopsjoner. Grunnen til at de han benyttet seg av tidligere i år var så profitable var fordi de ble delt ut før lanseringen av Model S, når aksjekursen til Tesla var en tiendedel av i dag. Opsjonene var knyttet til at han måtte oppnå målene til Tesla, blant annet en gitt produksjonstakt av Model S (tror det var noe sånt som 20k/år).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Fakta er at radarteknologien ikke er veldig god på å detektere stasjonære objekter.". Fantastisk bra svart! Å stoppe for stasjonære hindringer bør vel være høyt prioritert for en autopilot? Eller...

Det jobbes med. De siste twittermeldingene til Musk tyder på at tanken nå er å benytte radaren til å lage et tredimensjonalt bilde av omgivelsene, akkurat som LIDAR. Da vil man på en mye bedre måte få oversikt over hvilke stasjonære objekter som skal filtreres bort og hvilke som ikke skal det. Inntil dette er på plass får man bare leve med de svakhetene som er i systemet, ved at sjåføren er klar til å overta kontrollen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt kan jeg ikke det fordi ingen andre bilprodusenter er gal nok til å lanser farlig teknologi. Jeg er imidlertid helt sikker på at de store tyske produsentene, som har forsket på dette i 30 år, kan klare å lage noe som er bedre.

Flere bilprodusenter har tilsvarende systemer som Tesla, med adaptiv cruise control, autobrems og lane assist. Alle tester som er utført viser at Teslas system er best.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Pastor Musk beroliger menigheten med "Masterplan".

 

I et pyramidespill må det alltid være mye show og store ord, og Musk skuffer ikke.

 

Nå har han lagt frem en ny langtidsplan, eller "masterplan" som Musk kaller det. Egentlig veldig lite nytt og veldig lite substans i denne planen, men det pleier ikke å bety noe i en menighet. De tror gjerne at folk går på vannet og at en fisk kan mette 1000 mennesker. Eller at Modell S skal holde 1 million miles når motor må skiftes på hver service.

 

Sannheten er at Tesla sliter med fallende salg, Modell X som flopper og konkurrener som innhenter dem. For 4 år siden var Modell S en revolusjon og konkurrerte mot iMiev og Leaf. Nå kommer straks Ampera og nye Leaf med like lang rekkevidde til halve prisen. Teslas Modell 3 er helt i det blå, selv om Musk prøver å innbille oss noe annet.

 

At han forsvarer bruken av en livsfarlig autopilot er helt utrolig.

 

Det er vell heller du som høres ut som en meninghetsmann, ikke Tesla eiere.. 

Javel, og hvilken menighet er du mener at jeg tilhører. Jeg stiller kun det jeg mener er betimelige spørsmål rundt Musk og Tesla, og blir angrepet fra alle kanter.

 

 

Åpenbart hater klubben. Du stiller ikke spørsmål, du snakker som om du kan se inn i framtiden og har all info rundt selskapet. I tillegg sier du mye feil. Det er nok du som er nærmest en sekt her inne.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

"Fakta er at radarteknologien ikke er veldig god på å detektere stasjonære objekter.". Fantastisk bra svart! Å stoppe for stasjonære hindringer bør vel være høyt prioritert for en autopilot? Eller...

 

 

Viser hvor blank teknisk sett du er, slik er det med radar. Du vet det at fly ikke stopper for hindringer de heller? Du blander autonom og autopilot, skjerp deg. Det er godt forklart i manual hvordan dette systemet fungerer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du ba meg om å liste opp andre autopiloter som er bedre...

 

Selvsagt kan jeg ikke det fordi ingen andre bilprodusenter er gal nok til å lanser farlig teknologi. Jeg er imidlertid helt sikker på at de store tyske produsentene, som har forsket på dette i 30 år, kan klare å lage noe som er bedre.

 

Og igjen, jeg hater ingen, men jeg føler at jeg har trakket i et vepsebol...

 

 

Igjen bommer du totalt, både bmw og mercedes leverer tilsvarende systemer. Problemet er bare at de taper i hver test når en sammenligner med Tesla, selv om de slenger inn bedre hardware. Så, hva med å sette seg litt inn i ting? Godt du er anonym stakkars.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Du ba meg om å liste opp andre autopiloter som er bedre...

 

Selvsagt kan jeg ikke det fordi ingen andre bilprodusenter er gal nok til å lanser farlig teknologi. Jeg er imidlertid helt sikker på at de store tyske produsentene, som har forsket på dette i 30 år, kan klare å lage noe som er bedre.

 

Og igjen, jeg hater ingen, men jeg føler at jeg har trakket i et vepsebol...

 

 

Igjen bommer du totalt, både bmw og mercedes leverer tilsvarende systemer. Problemet er bare at de taper i hver test når en sammenligner med Tesla, selv om de slenger inn bedre hardware. Så, hva med å sette seg litt inn i ting? Godt du er anonym stakkars.. 

Hvem som er stakkars får andre avgjøre, men jeg synes det er utrolig hvis du mener at det er greit å slippe systemer som fungerer på dette nivået. Direkte useriøst vil jeg påstå at det er! Legg merke til at Teslaen øker farten rett før det smeller, helt utrolig dårlig.

 

http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvem som er stakkars får andre avgjøre, men jeg synes det er utrolig hvis du mener at det er greit å slippe systemer som fungerer på dette nivået. Direkte useriøst vil jeg påstå at det er! Legg merke til at Teslaen øker farten rett før det smeller, helt utrolig dårlig.

 

http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

 

Altså, dette er helt normalt for radar baserte systemer. Min tidligere bmw ville gjort det samme. Det viser bare at du er helt blå på hvordan det i hele tatt fungerer. Det er godt forklart i manualen, det er noen en selv skriver under på at en har lest og forstått.

 

Etter dine tanker skal vi ikke ha noen sikkerhets systemer på veien, for de håndterer ikke alle situasjoner enda. Håpløst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Pastor Musk beroliger menigheten med "Masterplan".

 

I et pyramidespill må det alltid være mye show og store ord, og Musk skuffer ikke.

 

Nå har han lagt frem en ny langtidsplan, eller "masterplan" som Musk kaller det. Egentlig veldig lite nytt og veldig lite substans i denne planen, men det pleier ikke å bety noe i en menighet. De tror gjerne at folk går på vannet og at en fisk kan mette 1000 mennesker. Eller at Modell S skal holde 1 million miles når motor må skiftes på hver service.

 

Sannheten er at Tesla sliter med fallende salg, Modell X som flopper og konkurrener som innhenter dem. For 4 år siden var Modell S en revolusjon og konkurrerte mot iMiev og Leaf. Nå kommer straks Ampera og nye Leaf med like lang rekkevidde til halve prisen. Teslas Modell 3 er helt i det blå, selv om Musk prøver å innbille oss noe annet.

 

At han forsvarer bruken av en livsfarlig autopilot er helt utrolig.

 

Det er vell heller du som høres ut som en meninghetsmann, ikke Tesla eiere.. 

Javel, og hvilken menighet er du mener at jeg tilhører. Jeg stiller kun det jeg mener er betimelige spørsmål rundt Musk og Tesla, og blir angrepet fra alle kanter.

 

 

Åpenbart hater klubben. Du stiller ikke spørsmål, du snakker som om du kan se inn i framtiden og har all info rundt selskapet. I tillegg sier du mye feil. Det er nok du som er nærmest en sekt her inne.. 

Legg spesielt merke til følgende avsnitt, som jeg mener er typisk for pyramidespill. "Teslas resultatfremlegging av første kvartal var et merkelig skue hvor blodrøde resultater skulle pyntes med vanvittige vekstambisjoner."

 

Jo dårligere ting går jo viktigere er det å skjule det med store ambisjoner og love gull og grønne skoger en gang i fremtiden.

 

Ellers er også siste avsnitt bra: "Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk. "

 

Å ja, jeg skriver selvsagt dette bare fordi jeg hater Tesla ;-) (ironisk ment, hvis dere skjønner det...)

 

 

Fra finansavisen 21.05.16:

 

"All in

 

Teslas resultatfremlegging av første kvartal var et merkelig skue hvor blodrøde resultater skulle pyntes med vanvittige vekstambisjoner.

 

Amerikanske analytikere sammenlignet Elon Musks uttalte ambisjon om å tidoble produksjonen fra 2015 til 2018 med et pokerbord hvor Tesla plutselig går all in.

 

Så sent som i mars uttalte den eneveldige sjefen at Tesla skulle være lønnsomme i 2016 og at det ikke var behov for noe kapitaltilførsel. (...)

 

Opprinnelig plan om 500k produserte biler i 2020 ble plutselig revidert rett før fremleggingen av første kvartalsresultatet. Nå skulle målet nåes allerede i 2018. Sannsynligvis en beslutning tatt nærmest på sparket av sjefen sjøl, uten noen realistisk gjennomføringsplan. Så tok da også begge de toppansvarlige for produksjon og pakket sammen da ambisjonen ble kjent. Ikke akkurat de beste oddsene fortsatt bilhistoriens raskeste ekspansjon.

 

Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk. (...)"

 

Jeg er altså ikke alene om å være kritisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Legg spesielt merke til følgende avsnitt, som jeg mener er typisk for pyramidespill. "Teslas resultatfremlegging av første kvartal var et merkelig skue hvor blodrøde resultater skulle pyntes med vanvittige vekstambisjoner."

 

Jo dårligere ting går jo viktigere er det å skjule det med store ambisjoner og love gull og grønne skoger en gang i fremtiden.

 

Ellers er også siste avsnitt bra: "Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk. "

 

Å ja, jeg skriver selvsagt dette bare fordi jeg hater Tesla ;-) (ironisk ment, hvis dere skjønner det...)

 

 

Fra finansavisen 21.05.16:

 

"All in

 

Teslas resultatfremlegging av første kvartal var et merkelig skue hvor blodrøde resultater skulle pyntes med vanvittige vekstambisjoner.

 

Amerikanske analytikere sammenlignet Elon Musks uttalte ambisjon om å tidoble produksjonen fra 2015 til 2018 med et pokerbord hvor Tesla plutselig går all in.

 

Så sent som i mars uttalte den eneveldige sjefen at Tesla skulle være lønnsomme i 2016 og at det ikke var behov for noe kapitaltilførsel. (...)

 

Opprinnelig plan om 500k produserte biler i 2020 ble plutselig revidert rett før fremleggingen av første kvartalsresultatet. Nå skulle målet nåes allerede i 2018. Sannsynligvis en beslutning tatt nærmest på sparket av sjefen sjøl, uten noen realistisk gjennomføringsplan. Så tok da også begge de toppansvarlige for produksjon og pakket sammen da ambisjonen ble kjent. Ikke akkurat de beste oddsene fortsatt bilhistoriens raskeste ekspansjon.

 

Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk. (...)"

 

Jeg er altså ikke alene om å være kritisk.

 

 

Jeg sier ikke at du er alene heller, og det er ingen hemmelighet at de har røde tall, de har ekstreme kostnader for utvikling og utbygging i tillegg har de hatt mange problemer med bilene sine. Men allikevel klarer de å få hundretusenvis av mennesker til å betale penger for å reservere en bil de bare har hørt og såvidt sett ila en ukes tid. Det er også ganske ekstremt. 

 

Det er greit å stille spørsmålstegn som de andre her gjør, men du graver jo ned hele selskapet uten å virke til å ha særlig innsikt.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Legg spesielt merke til følgende avsnitt, som jeg mener er typisk for pyramidespill. "Teslas resultatfremlegging av første kvartal var et merkelig skue hvor blodrøde resultater skulle pyntes med vanvittige vekstambisjoner."

 

Jo dårligere ting går jo viktigere er det å skjule det med store ambisjoner og love gull og grønne skoger en gang i fremtiden.

 

Ellers er også siste avsnitt bra: "Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk. "

 

Å ja, jeg skriver selvsagt dette bare fordi jeg hater Tesla ;-) (ironisk ment, hvis dere skjønner det...)

 

 

Fra finansavisen 21.05.16:

 

"All in

 

Teslas resultatfremlegging av første kvartal var et merkelig skue hvor blodrøde resultater skulle pyntes med vanvittige vekstambisjoner.

 

Amerikanske analytikere sammenlignet Elon Musks uttalte ambisjon om å tidoble produksjonen fra 2015 til 2018 med et pokerbord hvor Tesla plutselig går all in.

 

Så sent som i mars uttalte den eneveldige sjefen at Tesla skulle være lønnsomme i 2016 og at det ikke var behov for noe kapitaltilførsel. (...)

 

Opprinnelig plan om 500k produserte biler i 2020 ble plutselig revidert rett før fremleggingen av første kvartalsresultatet. Nå skulle målet nåes allerede i 2018. Sannsynligvis en beslutning tatt nærmest på sparket av sjefen sjøl, uten noen realistisk gjennomføringsplan. Så tok da også begge de toppansvarlige for produksjon og pakket sammen da ambisjonen ble kjent. Ikke akkurat de beste oddsene fortsatt bilhistoriens raskeste ekspansjon.

 

Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk. (...)"

 

Jeg er altså ikke alene om å være kritisk.

 

 

Jeg sier ikke at du er alene heller, og det er ingen hemmelighet at de har røde tall, de har ekstreme kostnader for utvikling og utbygging i tillegg har de hatt mange problemer med bilene sine. Men allikevel klarer de å få hundretusenvis av mennesker til å betale penger for å reservere en bil de bare har hørt og såvidt sett ila en ukes tid. Det er også ganske ekstremt. 

 

Det er greit å stille spørsmålstegn som de andre her gjør, men du graver jo ned hele selskapet uten å virke til å ha særlig innsikt.. 

"Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk."

 

Mulig jeg ikke har innsikt, men det vil jeg tro MS, Forbes og BI har...

 

At Musk klarer å få flere hundretusen til å betale depositum på en bil som trolig aldri kommer er en bragd, og sier litt om hans sjarme og overtalelses evner. Like utrolig som at alle depositumpengene blir ført som inntekt og går lett inn i den løpende driften. Det er det som er pyramidespill, å få folk til å betale for noe de aldri får og love stadig mer jo dårligere fremtidsutsiktene er. Luftslott er et annet ord.

 

Mitt beste tips er å kreve tilbake depositumet snarest og bestille seg en annen elbil. Det mest fantastiske er nemlig at kundene betaler for å stå i en kø som egentlig ikke er en kø. De kundene som bestiller de dyreste bilene får levert først uansett, og de som bestiller basisutgaven må belage seg på å vente leeenge, uansett hvilket kønummer de har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk."

 

Mulig jeg ikke har innsikt, men det vil jeg tro MS, Forbes og BI har...

 

At Musk klarer å få flere hundretusen til å betale depositum på en bil som trolig aldri kommer er en bragd, og sier litt om hans sjarme og overtalelses evner. Like utrolig som at alle depositumpengene blir ført som inntekt og går lett inn i den løpende driften. Det er det som er pyramidespill, å få folk til å betale for noe de aldri får og love stadig mer jo dårligere fremtidsutsiktene er. Luftslott er et annet ord.

 

Mitt beste tips er å kreve tilbake depositumet snarest og bestille seg en annen elbil. Det mest fantastiske er nemlig at kundene betaler for å stå i en kø som egentlig ikke er en kø. De kundene som bestiller de dyreste bilene får levert først uansett, og de som bestiller basisutgaven må belage seg på å vente leeenge, uansett hvilket kønummer de har.

 

 

Ja og de setter spørsmålstegn, de sier ikke at "de er snart konk" og annet svada som ofte kommer frem i slike saker. 

 

Og der kommer påstandene igjen, bil som aldri kommer, luftslott osv. Du er så useriøs at det ikke er vits å prate med deg engang. Sitter vell hjemme på gutterommet og drømmer deg vekk. 

 

Alle som har betalt depositumet på Model S og model X er nå på vei til å få bilene sine, det er bare drømmere som deg som sprer "lovnader" om at det ikke kommer til å skje igjen, uten fakta såklart. Nei, jeg holder nok pengene mine hos tesla, og dropper uttalelser fra troll..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja og de setter spørsmålstegn, de sier ikke at "de er snart konk" og annet svada som ofte kommer frem i slike saker. 

 

Og der kommer påstandene igjen, bil som aldri kommer, luftslott osv. Du er så useriøs at det ikke er vits å prate med deg engang. Sitter vell hjemme på gutterommet og drømmer deg vekk. 

 

Alle som har betalt depositumet på Model S og model X er nå på vei til å få bilene sine, det er bare drømmere som deg som sprer "lovnader" om at det ikke kommer til å skje igjen, uten fakta såklart. Nei, jeg holder nok pengene mine hos tesla, og dropper uttalelser fra troll..

Voksent av deg å kalle folk for troll, her viser du virkelig modenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

"Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk."

 

Mulig jeg ikke har innsikt, men det vil jeg tro MS, Forbes og BI har...

 

At Musk klarer å få flere hundretusen til å betale depositum på en bil som trolig aldri kommer er en bragd, og sier litt om hans sjarme og overtalelses evner. Like utrolig som at alle depositumpengene blir ført som inntekt og går lett inn i den løpende driften. Det er det som er pyramidespill, å få folk til å betale for noe de aldri får og love stadig mer jo dårligere fremtidsutsiktene er. Luftslott er et annet ord.

 

Mitt beste tips er å kreve tilbake depositumet snarest og bestille seg en annen elbil. Det mest fantastiske er nemlig at kundene betaler for å stå i en kø som egentlig ikke er en kø. De kundene som bestiller de dyreste bilene får levert først uansett, og de som bestiller basisutgaven må belage seg på å vente leeenge, uansett hvilket kønummer de har.

 

 

Ja og de setter spørsmålstegn, de sier ikke at "de er snart konk" og annet svada som ofte kommer frem i slike saker. 

 

Og der kommer påstandene igjen, bil som aldri kommer, luftslott osv. Du er så useriøs at det ikke er vits å prate med deg engang. Sitter vell hjemme på gutterommet og drømmer deg vekk. 

 

Alle som har betalt depositumet på Model S og model X er nå på vei til å få bilene sine, det er bare drømmere som deg som sprer "lovnader" om at det ikke kommer til å skje igjen, uten fakta såklart. Nei, jeg holder nok pengene mine hos tesla, og dropper uttalelser fra troll..

Ok, men vi er i hvertfall enige om at køen ikke fungerer som en kø, men at det hele er snakk om crowd funding?

 

Det er vel levert omtrent 7 Modell X og de har kommet rundt 3 år senere enn lovet. Jeg er imponert. Poenget er uansett at det er ikke de første som kommer inn i et pyramidespill som taper pengene, det er de siste.

 

Tiden vil vise hvem som får rett, men å betale for å stå i en kø som ikke er en kø er bare meningsløst i mine øyne.

Lenke til kommentar

 

 

Ok, men vi er i hvertfall enige om at køen ikke fungerer som en kø, men at det hele er snakk om crowd funding?

 

Det er vel levert omtrent 7 Modell X og de har kommet rundt 3 år senere enn lovet. Jeg er imponert. Poenget er uansett at det er ikke de første som kommer inn i et pyramidespill som taper pengene, det er de siste.

 

Tiden vil vise hvem som får rett, men å betale for å stå i en kø som ikke er en kø er bare meningsløst i mine øyne.

 

 

Klart det er en kø, jeg har mitt nummer andre har sitt. Men klart det er crowd founding, det har det vært siden roadster, og det er jo Tesla ganske klar på. Model X'ene som leveres i dag er jo founders edition. 

 

Det er vell rundt 20, men å si på tre år blir feil. De er levert de siste ukene, men klart de er langt på vei forsinket. Skjønner ikke at du snakker om pyramide, det er ingenting som ligner på en pyramide. Det er ikke slik at om du ikke får kompisene til å kjøpe bilen så får du ikke bilen... 

 

Vi betaler for å få produktet i gang, og for å være "først" i køen for å få bilen. Om du ikke skjønner slike ting så skjønner du ikke feks kickstarter og lignende sider med ekstrem suksess. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ok, men vi er i hvertfall enige om at køen ikke fungerer som en kø, men at det hele er snakk om crowd funding?

 

Det er vel levert omtrent 7 Modell X og de har kommet rundt 3 år senere enn lovet. Jeg er imponert. Poenget er uansett at det er ikke de første som kommer inn i et pyramidespill som taper pengene, det er de siste.

 

Tiden vil vise hvem som får rett, men å betale for å stå i en kø som ikke er en kø er bare meningsløst i mine øyne.

 

 

Klart det er en kø, jeg har mitt nummer andre har sitt. Men klart det er crowd founding, det har det vært siden roadster, og det er jo Tesla ganske klar på. Model X'ene som leveres i dag er jo founders edition. 

 

Det er vell rundt 20, men å si på tre år blir feil. De er levert de siste ukene, men klart de er langt på vei forsinket. Skjønner ikke at du snakker om pyramide, det er ingenting som ligner på en pyramide. Det er ikke slik at om du ikke får kompisene til å kjøpe bilen så får du ikke bilen... 

 

Vi betaler for å få produktet i gang, og for å være "først" i køen for å få bilen. Om du ikke skjønner slike ting så skjønner du ikke feks kickstarter og lignende sider med ekstrem suksess. 

Da er vi altså enige om at det er crowd funding. Er vi også enige om at de bilene med mest utstyr blir levert først uavhengig av kønummer?

Lenke til kommentar

 

 

Da er vi altså enige om at det er crowd funding. Er vi også enige om at de bilene med mest utstyr blir levert først uavhengig av kønummer?

 

 

Ja det har jeg alltid vært enig i, da det er slik det er lagt opp og de har alltid vært åpne om det. 

 

Tja, det vet vi jo ikke men slik har det jo vært nå og skjer muligens igjen men det får tiden vise. En er uansett "først" i den køen en måtte velge å stille seg i når den tid kommer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...