Gå til innhold

Gjør klar for Tesla-trailer og Tesla-buss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pastor Musk beroliger menigheten med "Masterplan".

 

I et pyramidespill må det alltid være mye show og store ord, og Musk skuffer ikke.

 

Nå har han lagt frem en ny langtidsplan, eller "masterplan" som Musk kaller det. Egentlig veldig lite nytt og veldig lite substans i denne planen, men det pleier ikke å bety noe i en menighet. De tror gjerne at folk går på vannet og at en fisk kan mette 1000 mennesker. Eller at Modell S skal holde 1 million miles når motor må skiftes på hver service.

 

Sannheten er at Tesla sliter med fallende salg, Modell X som flopper og konkurrener som innhenter dem. For 4 år siden var Modell S en revolusjon og konkurrerte mot iMiev og Leaf. Nå kommer straks Ampera og nye Leaf med like lang rekkevidde til halve prisen. Teslas Modell 3 er helt i det blå, selv om Musk prøver å innbille oss noe annet.

 

At han forsvarer bruken av en livsfarlig autopilot er helt utrolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Planen virker god for meg. Det har vært ganske åpenbart for meg at elektrisk varetransport og kollektivtransport vil skje, og det er bra at Tesla planlegger å ta en god bit av dette markedet. Om de klarer det får vi se, men jeg tror de har gode muligheter til å gjøre det, så lenge konkurrentene er for redde til å hoppe i det med begge bena først.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Planen virker god for meg. Det har vært ganske åpenbart for meg at elektrisk varetransport og kollektivtransport vil skje, og det er bra at Tesla planlegger å ta en god bit av dette markedet. Om de klarer det får vi se, men jeg tror de har gode muligheter til å gjøre det, så lenge konkurrentene er for redde til å hoppe i det med begge bena først.

 

En plan som er fullstendig urealistisk er ikke god. Teslas autopilot er helt elendig, og det må svært mye forbedringer til før den kan brukes i en selvkjørende bil. Jeg vil tro at tyskerne eller Google vil komme først fordi de har mye større ressurser.

 

Ellers er det selvsagt en god ide med førerløse drosjer, men jeg tviler sterkt på at Tesla klarer å kapre dette markedet. Tesla har heller ikke økonomi til å utvikle store kjøretøy, de går med store underskudd og har mer enn nok med å få Modell 3 på veien før den er fullstendig utdatert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En plan som er fullstendig urealistisk er ikke god. Teslas autopilot er helt elendig, og det må svært mye forbedringer til før den kan brukes i en selvkjørende bil. Jeg vil tro at tyskerne eller Google vil komme først fordi de har mye større ressurser.

Google har ingen planer om å produsere biler. De ønsker å levere systemet sitt til bilprodusenter, som en underleverandør. Jeg tror de får det til, men markedet er stort nok for flere aktører.

 

Tyskerne har jeg mindre tro på. Autopiloten er allerede i dag betydelig bedre enn systemene de tilbyr, og Tesla øker bare forspranget. Etter hvert vil de nok få det til, men det er ikke sikkert alle vil klare seg.

 

Når det gjelder autopiloten er den i dag ikke tiltenkt å kunne være helt selvkjørende. Det er først neste generasjon, som vil introduseres samtidig med Model 3, som skal kunne kjøre selv.

Ellers er det selvsagt en god ide med førerløse drosjer, men jeg tviler sterkt på at Tesla klarer å kapre dette markedet. Tesla har heller ikke økonomi til å utvikle store kjøretøy, de går med store underskudd og har mer enn nok med å få Modell 3 på veien før den er fullstendig utdatert.

Foreløpig har ingen overtaket når det kommer til førerløse drosjer. Men det vil være et stort marked med plass til flere aktører, så sjansene er gode for at Tesla kan ta en del av dette markedet om de går inn for det.

 

Økonomien går det også greit med. Så lenge de når målene sine vil det ikke være et stort problem å hente inn mer penger i aksjemarkedet, men stort sett vil salget av Model S og Model X finansiere utviklingsprosjektene. Lastebilen og bussen er forresten allerede i utviklingsfasen. Tesla har neppe brukt stor summer på disse ennå, men det vil nok bli mer etter hvert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Planen virker god for meg. Det har vært ganske åpenbart for meg at elektrisk varetransport og kollektivtransport vil skje, og det er bra at Tesla planlegger å ta en god bit av dette markedet. Om de klarer det får vi se, men jeg tror de har gode muligheter til å gjøre det, så lenge konkurrentene er for redde til å hoppe i det med begge bena først.

 

En plan som er fullstendig urealistisk er ikke god. Teslas autopilot er helt elendig, og det må svært mye forbedringer til før den kan brukes i en selvkjørende bil. Jeg vil tro at tyskerne eller Google vil komme først fordi de har mye større ressurser.

 

Ellers er det selvsagt en god ide med førerløse drosjer, men jeg tviler sterkt på at Tesla klarer å kapre dette markedet. Tesla har heller ikke økonomi til å utvikle store kjøretøy, de går med store underskudd og har mer enn nok med å få Modell 3 på veien før den er fullstendig utdatert.

Problemene understrekes av at Musk nylig har hentet ut rundt 10 milliarder kroner fra Tesla. Først solgte han aksjer for 5 milliarder, så fikk han omtrent det samme i oppgjør når Tesls kjøpte Solar City.

 

Panasonic er ellers avventende med å investere i økt produksjonskapasitet på "gigafabrikken", og kommer med ulne uttalelser om at de KAN øke produksjonskapasiteten dersom Tesla ber om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Planen virker god for meg. Det har vært ganske åpenbart for meg at elektrisk varetransport og kollektivtransport vil skje, og det er bra at Tesla planlegger å ta en god bit av dette markedet. Om de klarer det får vi se, men jeg tror de har gode muligheter til å gjøre det, så lenge konkurrentene er for redde til å hoppe i det med begge bena først.

 

En plan som er fullstendig urealistisk er ikke god.

Det har vel hatarane sagt om kvar einaste plan Elon Musk har hatt til no, frå nettbank til rakettar og elektriske bilar, og hatarane har sanneleg teke feil kvar einaste gong. Elon Musk har levert. Dess meir urealistisk hatarane seier det er, dess hardare jobbar han, og leverer. Er du ikkje snart lei av å heie på dei som tek feil?

 

Teslas autopilot er helt elendig, og det må svært mye forbedringer til før den kan brukes i en selvkjørende bil.

 

Kan du ramse opp nokre bilar med betre autopilot enn Tesla? Eg kjem ikkje på nokon.

 

Dei første autopilotane i fly, kunne ikkje anna enn å styre flyet rett fram på kompasskurs. Dei kunne ikkje ein gong halde høgda. Dette går framleis som autopilot i småfly. Tesla er allereie forbi det stadiet. Gradvise forbetringar har ført til nesten sjølvgåande fly, og basert på eigne erfaringar med utvikling av programvare trur eg Tesla sin modell med gradvise forbetringar er ein mykje raskare veg til målet enn å satse på å utvikle noko som skal vere perfekt frå første dag.

 

Jeg vil tro at tyskerne eller Google vil komme først fordi de har mye større ressurser.

 

Hatarane trur mykje rart, medan Tesla leverer.

 

Ellers er det selvsagt en god ide med førerløse drosjer, men jeg tviler sterkt på at Tesla klarer å kapre dette markedet. Tesla har heller ikke økonomi til å utvikle store kjøretøy, de går med store underskudd og har mer enn nok med å få Modell 3 på veien før den er fullstendig utdatert.

 

Det er to bilprodusentar i USA som ikkje har gått konkurs. Ford og Tesla. Eg har meir tru på Tesla enn på Ford.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Planen virker god for meg. Det har vært ganske åpenbart for meg at elektrisk varetransport og kollektivtransport vil skje, og det er bra at Tesla planlegger å ta en god bit av dette markedet. Om de klarer det får vi se, men jeg tror de har gode muligheter til å gjøre det, så lenge konkurrentene er for redde til å hoppe i det med begge bena først.

 

En plan som er fullstendig urealistisk er ikke god. Teslas autopilot er helt elendig, og det må svært mye forbedringer til før den kan brukes i en selvkjørende bil. Jeg vil tro at tyskerne eller Google vil komme først fordi de har mye større ressurser.

 

Ellers er det selvsagt en god ide med førerløse drosjer, men jeg tviler sterkt på at Tesla klarer å kapre dette markedet. Tesla har heller ikke økonomi til å utvikle store kjøretøy, de går med store underskudd og har mer enn nok med å få Modell 3 på veien før den er fullstendig utdatert.

Problemene understrekes av at Musk nylig har hentet ut rundt 10 milliarder kroner fra Tesla. Først solgte han aksjer for 5 milliarder, så fikk han omtrent det samme i oppgjør når Tesls kjøpte Solar City.

 

Panasonic er ellers avventende med å investere i økt produksjonskapasitet på "gigafabrikken", og kommer med ulne uttalelser om at de KAN øke produksjonskapasiteten dersom Tesla ber om det.

Mange "frelste" her på TU...

 

Fra finansavisen 21.05.16:

 

"All in

 

Teslas resultatfremlegging av første kvartal var et merkelig skue hvor blodrøde resultater skulle pyntes med vanvittige vekstambisjoner.

 

Amerikanske analytikere sammenlignet Elon Musks uttalte ambisjon om å tidoble produksjonen fra 2015 til 2018 med et pokerbord hvor Tesla plutselig går all in.

 

Så sent som i mars uttalte den eneveldige sjefen at Tesla skulle være lønnsomme i 2016 og at det ikke var behov for noe kapitaltilførsel. (...)

 

Opprinnelig plan om 500k produserte biler i 2020 ble plutselig revidert rett før fremleggingen av første kvartalsresultatet. Nå skulle målet nåes allerede i 2018. Sannsynligvis en beslutning tatt nærmest på sparket av sjefen sjøl, uten noen realistisk gjennomføringsplan. Så tok da også begge de toppansvarlige for produksjon og pakket sammen da ambisjonen ble kjent. Ikke akkurat de beste oddsene fortsatt bilhistoriens raskeste ekspansjon.

 

Mange tunge aktører som Morgan Stanley, Forbes og Business Insider stiller nå store spørsmålstegn ved både dømmekraften og realitetsforståelsen til Musk. (...)"

 

Jeg er altså ikke alene om å være kritisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så utrolig dårlig er kvaliteten på TMS:

 

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/wrap-up.html

 

Klippet ut litt av testloggen til Edmunds langtest av Tesla S, regner med at Elon Musk vil ta kontakt med nettstedet for å få testen fjernet slik at link er nytteløst...

 

Legg spesielt merke til at det ble byttet motor 3 ganger og hovedbatteri 1 gang på 17 måneder. Dårligere kvalitet er det vel knapt mulig å få på en bil. Tesla har imidlertid blitt flinke til å bytte utsatte deler på service, men å eie en slik bil uten garanti vil jeg si er galskap

 

Problem Repair Cost

Suspicious noise Replace first drive unit Warranty

Car died roadside Replace second drive unit Warranty

Suspicious noise Replace third drive unit and ride height sensor Warranty

Car died roadside Replace main battery Warranty

Touchscreen froze Replace main display screen Warranty

Optional 21-inch rear tires worn to cords prematurely Replace rear tires and fix alignment Warranty

Car died roadside Replace 12-volt battery and cables Warranty

Steering wheel creak Shim and torque sub-frame bolts Warranty

Odd noise from undercarriage Rerouted logic harnesses per TSB Warranty

Sunroof will not work Replace broken sunroof deflector Warranty

Driver door opens automatically Replace driver door handle mechanism Warranty

Recall issued Battery shield kit installed Warranty

TSB issued Inspect joints for all lower control arm washers Warranty

TSB issued Update firmware to version 5.8.4 Warranty

TSB issued Update firmware to version 5.11 Warranty

TSB issued Replace front bumper carrier bolts Warranty

TSB issued Install rear upper camber bolts Warranty

TSB issued Replace side motor mount Warranty

TSB issued Replace front floor mats, install rear floor mats Warranty

Left radiator shutter faulty Replace center louvers Warranty

Lug nuts beginning to swell Replace all 20 lug nuts Warranty

Cracked vanity mirror hinge Replace cracked vanity mirror hinge Goodwill

Humming noise at start-up Install AC compressor NVH cover Goodwill

Vanity mirror hinge cracked Replace missing charge cord trim piece Goodwill

Touchscreen froze Manual reset (required 9 times during test) None

Windows lowered automatically Unresolved, happened twice None

TPMS confused Unresolved, happened once None

Condensation in taillight Unresolved prior to sale None

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Planen virker god for meg. Det har vært ganske åpenbart for meg at elektrisk varetransport og kollektivtransport vil skje, og det er bra at Tesla planlegger å ta en god bit av dette markedet. Om de klarer det får vi se, men jeg tror de har gode muligheter til å gjøre det, så lenge konkurrentene er for redde til å hoppe i det med begge bena først.

 

En plan som er fullstendig urealistisk er ikke god.

Det har vel hatarane sagt om kvar einaste plan Elon Musk har hatt til no, frå nettbank til rakettar og elektriske bilar, og hatarane har sanneleg teke feil kvar einaste gong. Elon Musk har levert. Dess meir urealistisk hatarane seier det er, dess hardare jobbar han, og leverer. Er du ikkje snart lei av å heie på dei som tek feil?

 

Teslas autopilot er helt elendig, og det må svært mye forbedringer til før den kan brukes i en selvkjørende bil.

 

Kan du ramse opp nokre bilar med betre autopilot enn Tesla? Eg kjem ikkje på nokon.

 

Dei første autopilotane i fly, kunne ikkje anna enn å styre flyet rett fram på kompasskurs. Dei kunne ikkje ein gong halde høgda. Dette går framleis som autopilot i småfly. Tesla er allereie forbi det stadiet. Gradvise forbetringar har ført til nesten sjølvgåande fly, og basert på eigne erfaringar med utvikling av programvare trur eg Tesla sin modell med gradvise forbetringar er ein mykje raskare veg til målet enn å satse på å utvikle noko som skal vere perfekt frå første dag.

 

Jeg vil tro at tyskerne eller Google vil komme først fordi de har mye større ressurser.

 

Hatarane trur mykje rart, medan Tesla leverer.

 

Ellers er det selvsagt en god ide med førerløse drosjer, men jeg tviler sterkt på at Tesla klarer å kapre dette markedet. Tesla har heller ikke økonomi til å utvikle store kjøretøy, de går med store underskudd og har mer enn nok med å få Modell 3 på veien før den er fullstendig utdatert.

 

Det er to bilprodusentar i USA som ikkje har gått konkurs. Ford og Tesla. Eg har meir tru på Tesla enn på Ford.

Tapere kjennetegnes ofte ved at de prøver å ta mannen når de ikke klarer å ta ballen. Jeg hater ingen, og jeg håper du klarer å holde deg mer seriøs i dine fremtidige innlegg!

 

Teslas autopilot er ekstremt dårlig, og vedlagt ligger to linker som understreker dette. Tesla har skyldt på motlys som årsak til dødsulykken, men på videoen under hvor Teslaen krasjer er det lav hastighet, dagslys, opplett og gode føreforhold.

 

 

http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

http://www.dagbladet.no/2015/10/27/nyheter/bil/tesla/test/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller at Modell S skal holde 1 million miles når motor må skiftes på hver service.

Det har vært problemer med noen drive units, men disse er nå byttet/reparerte. Det vil alltid være slik at det er noen barnesykdommer som må lukes ut.

Sannheten er at Tesla sliter med fallende salg, Modell X som flopper og konkurrener som innhenter dem.

Salget øker, Model X blir hyllet i anmeldelser og konkurrentene kan ikke sees noe sted. Det kan hende det kommer noen konkurrenter til S/X i 2018-ish, men vi får se.

For 4 år siden var Modell S en revolusjon og konkurrerte mot iMiev og Leaf.

Model S har aldri konkurrert med Leaf eller i-MiEV. Tesla har hele tiden konkurrert med BMW 5-, 6-, 7-serie, Mercedes E- og S-klasse, Audi A6, A7, A8, mf.

Nå kommer straks Ampera og nye Leaf med like lang rekkevidde til halve prisen.

Leaf kommer ikke med like lang rekkevidde som Model S med det første - kanskje halvparten av rekkevidden i 2017. Og Ampera-e har bare rundt to tredjedeler av rekkevidden.

 

Disse bilene konkurrerer ikke med Model S/X, men de vil til en viss grad konkurrere med Model 3. Men Model 3 vil være billigere og bedre enn Bolt/Ampera-e, og Leaf vil ha betraktelig dårligere rekkevidde, ytelser og teknologi. Det er lett å se at Model 3 vil være svært attraktiv, og vil lett kunne få mye større volum enn Leaf og Ampera-e. 400.000 reservasjoner sier sitt.

Teslas Modell 3 er helt i det blå, selv om Musk prøver å innbille oss noe annet.

Klarer ikke helt å se hva som gjør at du tror det. Vi vet at de har bygget flere prototyper som er kjørbare og grei kvalitet og at det endelige designet er låst.

At han forsvarer bruken av en livsfarlig autopilot er helt utrolig.

På ingen måte. I dag er det nok slik at autopiloten ikke bidrar ekstremt mye til å bedre veisikkerheten, men den vil jo bli bedre og bedre, med trådløse oppdateringer. Jeg har ingen tvil om at autopiloten vil bli en bedre sjåfør enn et menneske på sikt.

Du tar feil om du tror at TMS ikke konkurrerer med andre elektriske biler. Svært mange av kjøperne kjøper TMS fordi de vil ha en elektrisk bil med lang rekkevidde, og fordi det hittil ikke har vært andre alternativer. Når Ampera kommer med 60 kwt batteri er det nok svært mange som heller vil satse på denne.

 

Jeg er ellers imponert over at du vet hvor lang rekkevidde nye Nissan Leaf får, så vidt jeg vet er dette ikke offisielt.

 

For de som ønsker en elektrisk bil med lang rekkevidde og et solid forhandlerapperat er det bare å cashe inn depositumet på Modell 3 og satse på Opel Ampera som du kan bestille fra september. Modell 3 vil trolig aldri se dagens lys, og Tesla vil levere til USA først, og deretter til de kundene som bestiller mest ekstrautstyr. De rimelige utgavene vil trolig ikke bli levert før 2020.

 

Hvorofor er det bare jeg som evner å se alternativer til Tesla, og stiller kritiske spørsmål ved måten de driver på? Har alle her inne Tesla på hjernen? Er det Tesla som poster innleggene selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pastor Musk beroliger menigheten med "Masterplan".

 

I et pyramidespill må det alltid være mye show og store ord, og Musk skuffer ikke.

 

Nå har han lagt frem en ny langtidsplan, eller "masterplan" som Musk kaller det. Egentlig veldig lite nytt og veldig lite substans i denne planen, men det pleier ikke å bety noe i en menighet. De tror gjerne at folk går på vannet og at en fisk kan mette 1000 mennesker. Eller at Modell S skal holde 1 million miles når motor må skiftes på hver service.

 

Sannheten er at Tesla sliter med fallende salg, Modell X som flopper og konkurrener som innhenter dem. For 4 år siden var Modell S en revolusjon og konkurrerte mot iMiev og Leaf. Nå kommer straks Ampera og nye Leaf med like lang rekkevidde til halve prisen. Teslas Modell 3 er helt i det blå, selv om Musk prøver å innbille oss noe annet.

 

At han forsvarer bruken av en livsfarlig autopilot er helt utrolig.

 

Det er vell heller du som høres ut som en meninghetsmann, ikke Tesla eiere.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Pastor Musk beroliger menigheten med "Masterplan".

 

I et pyramidespill må det alltid være mye show og store ord, og Musk skuffer ikke.

 

Nå har han lagt frem en ny langtidsplan, eller "masterplan" som Musk kaller det. Egentlig veldig lite nytt og veldig lite substans i denne planen, men det pleier ikke å bety noe i en menighet. De tror gjerne at folk går på vannet og at en fisk kan mette 1000 mennesker. Eller at Modell S skal holde 1 million miles når motor må skiftes på hver service.

 

Sannheten er at Tesla sliter med fallende salg, Modell X som flopper og konkurrener som innhenter dem. For 4 år siden var Modell S en revolusjon og konkurrerte mot iMiev og Leaf. Nå kommer straks Ampera og nye Leaf med like lang rekkevidde til halve prisen. Teslas Modell 3 er helt i det blå, selv om Musk prøver å innbille oss noe annet.

 

At han forsvarer bruken av en livsfarlig autopilot er helt utrolig.

 

Det er vell heller du som høres ut som en meninghetsmann, ikke Tesla eiere.. 

Javel, og hvilken menighet er du mener at jeg tilhører. Jeg stiller kun det jeg mener er betimelige spørsmål rundt Musk og Tesla, og blir angrepet fra alle kanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemene understrekes av at Musk nylig har hentet ut rundt 10 milliarder kroner fra Tesla. Først solgte han aksjer for 5 milliarder, så fikk han omtrent det samme i oppgjør når Tesls kjøpte Solar City.

Elon Musk har ikke hentet ut penger fra Tesla. For det første utøvde han aksjeopsjoner der han måtte selge unna noe aksjer for å dekke skatten. Totalt sett satt han igjen med en større andel av Tesla. For det andre har ikke oppkjøpet av Solar City blitt gjennomført ennå, og han vil motta aksjer i Tesla for sin posisjon i Solar City, ikke penger.

 

Når du klarer å ta så feil på så enkle ting, hvorfor skal noen høre på deg? Er du bare et troll?

Panasonic er ellers avventende med å investere i økt produksjonskapasitet på "gigafabrikken", og kommer med ulne uttalelser om at de KAN øke produksjonskapasiteten dersom Tesla ber om det.

Panasonic holder på å investere rundt 2 mrd USD i Gigafactory. Ingenting tyder på at de er på noen som helst måte avventende, men så klart er det slik at om Tesla ikke kjøper celler fra Panasonic, så har Panasonic ingen grunn til å produsere cellene. En bestilling vil alltid komme før produksjonen.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Klippet ut litt av testloggen til Edmunds langtest av Tesla S, regner med at Elon Musk vil ta kontakt med nettstedet for å få testen fjernet slik at link er nytteløst...

 

Legg spesielt merke til at det ble byttet motor 3 ganger og hovedbatteri 1 gang på 17 måneder. Dårligere kvalitet er det vel knapt mulig å få på en bil. Tesla har imidlertid blitt flinke til å bytte utsatte deler på service, men å eie en slik bil uten garanti vil jeg si er galskap

Dette var en av de første bilene produsert hos Tesla. Det var en rekke barnesykdommer som har siden blitt utbedret.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Teslas autopilot er ekstremt dårlig, og vedlagt ligger to linker som understreker dette. Tesla har skyldt på motlys som årsak til dødsulykken, men på videoen under hvor Teslaen krasjer er det lav hastighet, dagslys, opplett og gode føreforhold.

 

http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

http://www.dagbladet.no/2015/10/27/nyheter/bil/tesla/test/

Autopiloten oppførte seg akkurat som forventet. Det finnes neppe noe system på markedet som ville oppført seg annerledes.

 

Fakta er at radarteknologien ikke er veldig god på å detektere stasjonære objekter. De blir i all hovedsak filtrert bort da man ikke vil at autobrems skal aktiveres hver gang man kjører forbi et veiskilt eller under en bro. Tesla jobber med å forbedre systemet, men inntil videre er det et krav om at sjåføren skal følge med og være klar til å gripe inn om forholdene tilsier det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Problemene understrekes av at Musk nylig har hentet ut rundt 10 milliarder kroner fra Tesla. Først solgte han aksjer for 5 milliarder, så fikk han omtrent det samme i oppgjør når Tesls kjøpte Solar City.

Elon Musk har ikke hentet ut penger fra Tesla. For det første utøvde han aksjeopsjoner der han måtte selge unna noe aksjer for å dekke skatten. Totalt sett satt han igjen med en større andel av Tesla. For det andre har ikke oppkjøpet av Solar City blitt gjennomført ennå, og han vil motta aksjer i Tesla for sin posisjon i Solar City, ikke penger.

 

Når du klarer å ta så feil på så enkle ting, hvorfor skal noen høre på deg? Er du bare et troll?

Panasonic er ellers avventende med å investere i økt produksjonskapasitet på "gigafabrikken", og kommer med ulne uttalelser om at de KAN øke produksjonskapasiteten dersom Tesla ber om det.

Panasonic holder på å investere rundt 2 mrd USD i Gigafactory. Ingenting tyder på at de er på noen som helst måte avventende, men så klart er det slik at om Tesla ikke kjøper celler fra Panasonic, så har Panasonic ingen grunn til å produsere cellene. En bestilling vil alltid komme før produksjonen.

Det er mulig at Musk får oppgjør fra salget av Solar City i aksjer i Tesla, det vil vel ta seg for dårlig ut om han krever cash. Kursen på Solar City har stupt de siste årene, og Musk føler vel seg tryggere med å eie aksjer i Tesla. Uansett er det faktum at Musk har solgt aksjer for 5 milliarder kroner, og han kommer sikkert til å selge mer. Hvilken unnskyldninger han finner på for å selge er mindre interessant.

 

At han har laget en ordning der han får enorme opsjonspakker av Tesla er vel heller ingen bombe. Its all about the money!

Lenke til kommentar

Tapere kjennetegnes ofte ved at de prøver å ta mannen når de ikke klarer å ta ballen. Jeg hater ingen, og jeg håper du klarer å holde deg mer seriøs i dine fremtidige innlegg!

Dersom du ynskjer seriøse svar, kan du byrje med å skrive seriøse innlegg. Du kjem med dei same påstandane som hatarane har gjort kvar gong Elon Musk har presentert ein plan, som han seinare har gjennomført. Kvifor tvilar du på gjennomføringsevna til Elon Musk?

 

Teslas autopilot er ekstremt dårlig, og vedlagt ligger to linker som understreker dette.

 

Den andre lenkja di er dau. Eg ba deg liste opp andre autopilotar som er betre. Kvar er lista di? Når du hevdar at autopiloten til Tesla er elendig, må du då for svingande klare å komme på minst 4-5 autopilotar som er betre. Mykje betre for at autopiloten til Tesla skal kunne kallast "elendig".

 

Kor mykje erfaring har du med utvikling av programvare? Ein autopilot er nokre sensorar og veldig mykje programvare for å tolke bileta frå sensorane. Det er enkelt å installere nokre sensorar her og der. Programvaren tek derimot tid å utvikle. Planen til Tesla er å starte med dei grunnleggjande funksjonane, sleppe dei når dei er betre enn ein gjennomsnittleg sjåfør, og byggje vidare derifrå. Basert på mine eigne erfaringar er det ein svært god plan. Du kan ikkje berre skrive eit program heilt ferdig og det i bruk. Programvare vert til gjennom kontinuerleg testing og forbetring. "Iterate fast and release often." Tesla er allereie fleire år føre konkurrentane, uansett kor mykje dei prøvar å overtyde deg om det motsette. Systemet lærer av 5 millionar kilometer køyrt på autopilot kvar einaste dag. Kor mange andre produsentar kan skilte med eit tilsvarande erfaringsgrunnlag?

 

Tesla har skyldt på motlys som årsak til dødsulykken, men på videoen under hvor Teslaen krasjer er det lav hastighet, dagslys, opplett og gode føreforhold.

 

Du anar ikkje kor mange ulukker som skjer i låg fart og elles gode forhold. Det er mange. Tesla har aldri påstått at autopiloten er perfekt, men at han har avverga mange ulukker er eit faktum. Poenget med autoplioten, i både bilar og fly, er å assistere sjåføren, ikkje å ta over jobben hans. Det er lett å leggje skulda på autopiloten når noko går gale, og mange gjer det. Det er faktisk ei side dedikert til det her: http://blameautopilot.com/
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Teslas autopilot er ekstremt dårlig, og vedlagt ligger to linker som understreker dette. Tesla har skyldt på motlys som årsak til dødsulykken, men på videoen under hvor Teslaen krasjer er det lav hastighet, dagslys, opplett og gode føreforhold.

 

http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

http://www.dagbladet.no/2015/10/27/nyheter/bil/tesla/test/

Autopiloten oppførte seg akkurat som forventet. Det finnes neppe noe system på markedet som ville oppført seg annerledes.

 

Fakta er at radarteknologien ikke er veldig god på å detektere stasjonære objekter. De blir i all hovedsak filtrert bort da man ikke vil at autobrems skal aktiveres hver gang man kjører forbi et veiskilt eller under en bro. Tesla jobber med å forbedre systemet, men inntil videre er det et krav om at sjåføren skal følge med og være klar til å gripe inn om forholdene tilsier det.

"Fakta er at radarteknologien ikke er veldig god på å detektere stasjonære objekter.". Fantastisk bra svart! Å stoppe for stasjonære hindringer bør vel være høyt prioritert for en autopilot? Eller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...