Gå til innhold

Samordna Opptak: Hvilket studiet kom du inn på?


Visum

Anbefalte innlegg

Kjære nye og håpfulle studenter!

 

Nå er opptaket fra samordnaopptak klart!

 

Vennligst bruk formatet nedenfor for å beskrive hvordan studieønsket ditt er oppfylt :)

 

Et eksempel er gitt nedenfor (dette er bare ett eksempel):

 

Studie: Medisin

Studiested: Universitet i Tromsø

Din poengsum: 63,5 

Nedre poenggrense: 58,8

Prioritet: 1.valg

Fornøyd: Ja, endelig kom jeg inn på medisinstudiet!!! :)

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye flinke folk her, gratulerer! 

 

Studie: Elektroingeniør

Studiested: HSH

Din poengsum: aner ikke

Prioritet: 1.valg

Fornøyd: Veldig fornøyd da jeg søkte direkte opptak til 3 studieår, har tatt første året på UiS pga de ikke var nok søkere på HSH sist år, nå får jeg hoppe frem til de som startet året før og sliper å pendle til UiS, det blir digg :)

Lenke til kommentar

Studie: Byggingeniør, Bachelor.

Studiested: NTNU Gjøvik

Din poengsum: 53.2

Nedre poenggrense: 38

Prioritet: 1. valg

Fornøyd: Uten et ønske om å fremstå som arrogant, så var det vel egentlig forventet at jeg kom inn. Usikker på om det er noe for meg, men man må vel bare starte et sted :) 

Lenke til kommentar

Studie: Matematikk informatikk og teknologi

Studiested: UIO

Din poengsum: 51.2 (Egentlig høyere poengsum, men meldte ikke fra til Samordna om ekstrapoeng for over 60 stp og sendte ikke inn kompetansebevis for privatisteksamener jeg tok i år)

Nedre poenggrense: 49.3

Prioritet: 5. valg.

Fornøyd: Spiller ingen rolle, søkte egentlig på juss og satt dette som 5. valg av en eller annen grunn. Søkte før jeg bestemte meg for å droppe juss og fortsette med finans, men glemte å trekke søknaden. Frister faktisk litt å ta første året på MIT da de fagene er veldig relevante for finans.

Lenke til kommentar

Gratulerer til alle som har fått studieplass! :)

Studie: 
Informasjonsbehandling, årsstudium, nettbasert (kan forlenges til bachelor, campus de 2 siste årene)

Studiested: HiT

Din poengsum: 50.0

Nedre poenggrense: 47.9

Prioritet: 3. valg.

Fornøyd: Ikke fornøyd. Stor konkurranse om de nettbaserte studiene i år, tydeligvis.

1. ønske var informasjonsbehandling ved NTNU, 2. ønske var økonomi og ledelse ved NTNU (begge er bachelor). Ikke klar for å måtte fullføre bachelor på campus, passer særdeles dårlig.

Er forøvrig nr. 24 på venteliste ved begge studiene, så alt håp er ikke ute  :)  

Noen med erfaring fra ventelistene, ender man noen sinne opp med å faktisk få studieplass?

Endret av AEO
Lenke til kommentar

Studie: Marin teknikk, siving


Studiested: NTNU


Din poengsum: 55,4


Nedre poenggrense: 54,3


Prioritet: 2.valg


Fornøyd: Nja, ville egentlig komme inn på energi og miljø(55,4), er nr 2 ventelista der, litt kjipt at jeg har lik poengsum, men kommer fortsatt ikke inn på pga at jeg er født så sent på året..


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...