Gå til innhold

Slik jukser du på Pokémon Go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan virker dette, er den gåingen klassisk grinding for xp siden det ikke er noen mål, kun bevegelse?

Kunne du overstyre bevegelse sensor tjenesten kunne du lurt spillet :)

 

Minner meg om en gammel historie fra fatteren, de som ryddet veien for kommunen med traktor på den tiden hadde en ferdskriver i traktoren, denne registrerte vibrasjon, smartingene fant at de kunne rygge traktoren opp i snøhaugen utenfor kafeen å la den spinne så kunne de gå inn å drikke kaffe lenge å få betalt for det :)

 

 

Faren din var ingen luring, men en unnasluntrer som "stjal" penger fra folket som betalte skatt i din kommune...

Greit å holde seg til riktig tema, slike kommentarer hører hjemme på VG. :)

Lenke til kommentar

Nei, du har rett Sherlook, men siden han syntes at di som gjorde dette var smartinger, og det er en god sjanse for at sønn her er oppdratt fra sine fars normer, kunne det like greit vært faren hans....muligens.? Han sa ikke at det ikke var det heller? - folk gjør vell stort sett ting som di syntes er smarte så.. Ville bare poengtere at dette er unnasluntring og ikke smart. Det hadde du vært enig

Nå er det ikke nødvendigvis noen motsetning i det å være smart og å være en unnasluntrer/uetisk/umoralsk/kriminell så det ene utelukker ikke det andre.

 

Fullt mulig å være både en lat snylter og smart - de fleste smarte oppfinnelsene er vel ofte basert nettopp på at man ønsker et lettere og mer behagelig liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Litt av noen tips å komme med da spillet bruker GPS til å spore ens bevegelser. Sier seg selv at å feste mobilen til et stasjonært roterende objekt ikke vil fungere. 

 

Akkurat. Dette må jo være trolling. Jeg har ikke spilt PokeGo men jeg har spilt masse ingress og der er det kun GPS som gjelder og det er jo basert på det samme. Man får ingen effekt av å røre seg noen cm uten at GPS sporer bevegelsen eller man beveger seg inn i andre wifi hotspots.

Tror ikke det er kun GPS de bruker heller. Det nytter ikke å sitte stille i en bil for å klegge eggene f.eks.

Du må faktisk ut å gå :)

Uansett, må ikke spillet være aktivf på skjermen for at det skal virke da? Eller holder det at programmet er startet?

Dessverre suger spillet så mye batteri at det er ikke lange øktene man kan foreta ute uansett. Forhåpentligvis finner de en fiks på akkurat det

Fordi det er satt en maks-hastighet regel i spillet. Akkurat hva denne er, er ikke bekreftet men mange skriver rundt 15km/t.

Det skal egentlig holde med å ha startet programmet ved bruk av "battery saver"-funksjonen men denne fungerer ikke for øyeblikket.

Ved å skru av "Augmented Reality" vil du spare batteriet ditt betydelig, samt det blir lettere å fange pokemon.

Ellers er powerbanks en løsning.

Lenke til kommentar

 

1. Mock locations på Play Store

2. Mock mock locations på Xposed

3. ????

4. Profit

 

Og vips var du bannet fra spillet.

Mock Locations lar deg sette opp en rute der du bestemmer hastigheten med hvor stor variasjon denne skal ha. Bortsett fra dette gjelder det å bruke sunn fornuft. Du mocker ikke Oslo det ene minuttet før du tar deg New York neste.

Lenke til kommentar

 

Nei, du har rett Sherlook, men siden han syntes at di som gjorde dette var smartinger, og det er en god sjanse for at sønn her er oppdratt fra sine fars normer, kunne det like greit vært faren hans....muligens.? Han sa ikke at det ikke var det heller? - folk gjør vell stort sett ting som di syntes er smarte så.. Ville bare poengtere at dette er unnasluntring og ikke smart. Det hadde du vært enig

Nå er det ikke nødvendigvis noen motsetning i det å være smart og å være en unnasluntrer/uetisk/umoralsk/kriminell så det ene utelukker ikke det andre.

 

Fullt mulig å være både en lat snylter og smart - de fleste smarte oppfinnelsene er vel ofte basert nettopp på at man ønsker et lettere og mer behagelig liv.

Selvfølgelig kan man være lat og smart, men gjøre noe på andres bekostning? lat og snylte med en "god" ide som dette- er det så smart?

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig kan man være lat og smart, men gjøre noe på andres bekostning? lat og snylte med en "god" ide som dette- er det så smart?

 

 

'Smart' er ikke knyttet til moral eller etikk - du kan ha smarte forbrytere, smarte psykopater og smarte diktatorer for den del.

 

Finnes til og med en del smarte advokater...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men ideen i seg selv er jo ikke mye smart? Eks hvis du betaler meg for å gå tur med hunden din og jeg går rundt hjørnet, setter meg i en bar og tar meg en øl og slapper av, for så å komme tilbake til deg etter 3 timer med hunden.. Og du da tror jeg har lufta bikkja di og betaler meg penger--- er jeg smart da?

Lenke til kommentar

Men ideen i seg selv er jo ikke mye smart? Eks hvis du betaler meg for å gå tur med hunden din og jeg går rundt hjørnet, setter meg i en bar og tar meg en øl og slapper av, for så å komme tilbake til deg etter 3 timer med hunden.. Og du da tror jeg har lufta bikkja di og betaler meg penger--- er jeg smart da?

 

 

Poenget er at hvorvidt ideén er smart eller ikke har lite og ingenting med hvorvidt den går på å snylte, lure og ha dårlige normer som du baserte din kommentar på.

 

Hadde du hevdet at den ikke var smart basert på at det var et forholdsvis åpenbart triks de brukte, og dermed ikke veldig smart, så hadde vi ikke vært uenige.

 

Så veldig uenige tror jeg uansett ikke at vi er - nei, det var ikke veldig smart. Men grunnen til at det ikke var smart var fordi det... vel - ikke var veldig smart. Ikke fordi de snyltet på skattebetalerene eller utviste dårlig karakter (ikke at det er formidlende på noe vis - det er bare ikke relevant for hvorvidt det var smart eller ikke)   :)

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Men det er jo nettopp kun denne historien det er snakk om. Disse folkene er ikke smarte. Fordi di setter en traktor i en snøfonn, starter den i gir og går inn å drikker kaffe, og di snylter på kommunens og felles penger, noe som i seg selv ikke er særlig smart fordi det kan få store konsekvenser hvis man blir tatt eller for felleskapet, og da med en så åpenlyst dårlig ide er den sjansen stor, også at di mangler forståelse for viktigheten bak jobben du har fått tildelt, altså måke for andre bilister så di ikke kjører seg fast eller ut. Med andre ord ,disse var ikke smartinger, og historien er beviset. Intelligens og smart er to forskjellige begreper, mulig di var flinke i symbolikk tester og da hadde intelligens på den måten, men der stoppet det liksom også..ikke særlig smarte! La oss bare si oss enige :-)

Lenke til kommentar

Høres ut som han "Luis" trengte å komme seg ut å gå ^^ Selv tar jeg mobilen med på sykkelturer som lett blir minst 10 en vei, per dag ^^. Blir mye "catch em" og klekking i løpet av det ^^ Dog den registrerer ikke alltid om jeg sykler for fort, som for eksempel i nedoverbakker i 50km/t +^^

Lenke til kommentar

Høres ut som han "Luis" trengte å komme seg ut å gå ^^ Selv tar jeg mobilen med på sykkelturer som lett blir minst 10 en vei, per dag ^^. Blir mye "catch em" og klekking i løpet av det ^^ Dog den registrerer ikke alltid om jeg sykler for fort, som for eksempel i nedoverbakker i 50km/t +^^

 

glemte "km" :p mente 10km :-)

Lenke til kommentar

 

Høres ut som han "Luis" trengte å komme seg ut å gå ^^ Selv tar jeg mobilen med på sykkelturer som lett blir minst 10 en vei, per dag ^^. Blir mye "catch em" og klekking i løpet av det ^^ Dog den registrerer ikke alltid om jeg sykler for fort, som for eksempel i nedoverbakker i 50km/t +^^

glemte "km" :p mente 10km :-)

 

 

Kz6U5rU.jpg

Lenke til kommentar

Pro-tip til de som kanskje har en togbane er å legge den igjennom huset.

La oss si du har et relativt langstrakt hus/leilighet der du kan få GPS signaler på begge ender, da kan du legge en togskinne fra den ene enden til den andre og mobilen vil oppdatere lokasjonen hver gang den når den andre siden.

 

PoGo bryr seg ikke om pedometeret eller gyroen hva gjelder avstand (slik for eksempel Google Fit gjør,) GPS koordinater er alfa&omega, og en slik løsning sørger for dette.

Det viktige er å slå av WiFi-scanning, da WiFi-scanning ofte tar prioritet over GPS-koordinater (og telefonen blir stående stille fordi det trådløse nettverket har én statisk posisjon.)

 

Mindre bevegelser som en vifte eller platespiller er ren bullshit, det beste du kan håpe på er at signalstyrken til GPSen er *akkurat* så dårlig at du ender opp med å hoppe mellom to nærliggende punkter som PoGo oppfatter som forandring i posisjon (kjent som GPS accuracy, men PoGo kompenserer for dette så veldig liten sannsynlighet for at dette fungerer.)

 

Hva gjelder GPS spoofing er det helt forståelig at folk ønsker å bruke det. Når du bor i bumfuck nowhere har du ikke noe annet valg om du faktisk vil prøve spillet.

Det er ikke sikkert Niantic blir å slå hardere ned på GPS spoofing in fremtiden, ikke i den nærmeste fremtiden ihvertfall. Prosessen med å få det til er nemlig nokså infløkt.

 

Du trenger på Android root, som for de fleste telefoner betyr å låse opp bootloaderen, som betyr at hele telefonens minne blir resatt til standardoppsett (du mister *alt*), i hvilket tilfelle du må igang med backups. De fleste PoGo-spillere har ikke engang teknisk kompetanse (eller ønske) til å få det til uansett.

iPhone må tilsvarende jailbreakes som jeg ikke har noen erfaring med, men dét er også slik jeg har forstått det for spesielt interesserte.

Med andre ord er det er forsvinnende liten del av klientene som spoofer, og spoofing i seg selv er ikke veldig alvorlig da du ikke vil være istand til å bryte fysikkens lover uten å bli bannet.

Flytter du GPS koordinatene dine fra Trondheim til Oslo i løpet av en 10-min periode vil systemet automatisk banne deg i 45m/6t (eller mer, vi er ikke helt sikre på konsekvensene ennå, spillet er nytt.) Alt i alt gir ikke spoofing mange fordeler over å bare dra ut med sykkelen og cruise rundt i 10km/t, jeg har testet det selv og foretrekker i grunn å bare ta meg en gå- eller løpetur. Hovedgrunnen til at jeg prøvde det var å se hvor mye bedre det virkelig var i Oslo i forhold til her i en liten by på 5k innbyggere... Det er natt og dag. Hvor gøy spillet er er direkte linket opp mot hvor mange personer som jevnt over registreres i området ditt (bestemt av mobilnettverksdata, dvs hvor mange som bruker en telefon i et gitt område).

På Aker Brygge vil det til enhver tid være tusenvis av mobilbrukere og tilsvarende er området fullt av pokemons, mens på et lite tettsted er du heldig om du finner 2-3 pokemons på en time. Da er det ingen hensikt med å spille i første omgang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...