Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc slo seg av, smalt og slo gnister ut pci-e strømkabel


Anbefalte innlegg

aldri skjedd før noe så drøyt. pc slo seg rett av uten forvarsel. fikk ikke starta den igjenn. slo av psu trakk ut kontakt. starta igjenn. så smalt det til litt og det kom bokstavelig talt gnister ut fra strømkontakten på skjermkortet mitt. HVA I HELVETTE? men, pc'en funker den. men det må vel være noe galt en plass vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gnister ut av PCI-e og pcen fungerte etterpå?

 

Uansett det må være noe som kortslutter eller har dårlig kontakt der du ser gnister. I godt lys se etter brennmerker eller løse kobbertråder som stikker ut.

Legg gjerne ut noen bilder.

Lenke til kommentar

har sjekke alt av kabler osv. ingen avvik egentlig. ingen torden og lyn i området heller. og alt av temps har vært akkurat som vanlig. alt av overklokking er godt innafor det som jeg har blitt fortalt er trygt og kjøre 24/7 ingen +mw på skjermkort og 1.27 v på cpu..

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

mistenker det er noe galt med skjemkortet. får plutselig driver failure når jeg idler i windows. en ting er ikke helt sikker hvor gnistene kom fra men det var jo rundt pci-e ingangen. logisk og tenke det kom derfra anyway.. tenker tilbake på da jeg brukte det med 6 pins i 8 pin slotten på kortet om det har ødelagt noe... har slurva litt eller ikke satt den fast godt nokk den siste delen til 8 pin kontakten til skjermkortet. men det fungerte helt feilfritt. lå merke til det ved en tilfeldighet for litt siden..

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...