Gå til innhold

gtx 1060, under 10k


Anbefalte innlegg

Hei folkens, tenker å bygge meg en pc nå snart. tenkte å bygge for under 10k, så da tenkte jeg at gtx 1060 ville være det beste valget (dersom jeg tar feil, så er det bare å si ifra.) Vil ikke bruke mer enn 10k, men skulle ei heller tro at jeg trenger det, da jeg allerede har ssd og hdd, så da er to ting ferdig allerede. Maskinen skal kun bli brukt til gaming når det kommer til tunge oppgaver, bryr meg ikke noe særlig om 4k, så håper på solide 60fps på 1440. 

 

Noen som har noen tips til komponenter, utenom 1060 kortet da det ikke har kommet ut ennå? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke spill?

vel, jeg håper den vil klare det meste i 1440,men tenkte bl.a: battlefield 1, forza horizon 3, gears of war. Relativt krevende spill med andre ord, kanskje også dårligere optimalisere spill som ARK osv, men der blir jeg ikke sjokkert om jeg må skru ned litt på kvaliteten.
Lenke til kommentar

Per dags dato er det vanskelig å si hvor bra 1060 vil yte da ingen spill har kommet ut enda.

Det man vet er at ytelsen trolig vil være bedre enn RX 480 til Amd men Nvidia har ikke påpekt i hvilke spill dette skal gjelde og om det er konkrete ting ved spillene som gjør at det er bedre ytelse.

 

Med tanke på at dette i utgangspunktet er et 1080 kort som har en god del av kjernen deaktivert , mindre minnebåndbredde så burde man teoretisk kunne beregne max ytelse utifra dette. 

 

Siden kortet heller ikke er i salg enda er det trygt å vente og se på de første testene før du finner ut om du skal kjøpe et 1060 eller 1070 eller om budsjettet kun rekker til RX 480.

Lenke til kommentar

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3310188

 

Jeg har satt sammen en grunnpakke uten gpu skjerm og tastatur. 

jeg får bare opp et hovedkort, jeg som gjør noe feil?  :hm:

 

Per dags dato er det vanskelig å si hvor bra 1060 vil yte da ingen spilltester har kommet ut enda.

Det man vet er at ytelsen trolig vil være bedre enn RX 480 til Amd men Nvidia har ikke påpekt i hvilke spill dette skal gjelde og om det er konkrete ting ved spillene som gjør at det er bedre ytelse.

 

Med tanke på at dette i utgangspunktet er et 1080 kort som har en god del av kjernen deaktivert , mindre minnebåndbredde så burde man teoretisk kunne beregne max ytelse utifra dette. 

 

Siden kortet heller ikke er i salg enda er det trygt å vente og se på de første testene før du finner ut om du skal kjøpe et 1060 eller 1070 eller om budsjettet kun rekker til RX 480.

ja, har ikke pengene helt ennå, tenkte å bare se om det i det hele tatt gikk ann  :wee:

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Dette er en liste til omtrent 10.000 Kroner uten skjermkort , der fokuset mitt er på et greit og kraftig oppsett med støtte for Wifi direkte fra hovedkort.

 

Finnes mange andre alternativer , men hadde jeg selv ønsket å oppgradere hadde jeg valgt komponentene i listen , kan være jeg har revurdert hovedkortet om jeg finner noe bedre ( har lest få 1151 tester så må nesten sette meg litt grundigere inn i det ).

 

https://www.prisguide.no/liste/160986

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 (sjekk linken for gode pcer og fin guide)

 

Er nok ikke så lett å komme under 10k med kravene du stiller, men kan fint komme under 10k om du setter ned kravene dine en god del.

 

Du kan jo fjerne SSD'en i den til 12k så er du jo ned med over 1000 kroner, er jo ganske nærme det du vil bruke. 

Endret av DerpBoy
Lenke til kommentar

Haha, jaja. Har heldigvis skjerm så slipper å betale for det også. Blir litt mer penger, men er da ikke verdens undergang.

 

Mente du forresten 10.000 totalt eller bare på basen?

Som sagt jeg hadde brukt 10.000 på selve pcen og det som kommer over dette på et bra skjermkort, siden intel har integrert gpu kan man jo i nød bruke pcen til basics og så oppgradere når man har fått spart opp til det skjermkortet du ønsker deg.

 

Eksempelvis noen ekstra vakter om man har en jobb hvor man kan spe på eller noe ekstra sommerjobbing.

I nød funker flaskepant også om du vet hvor du skal plukke opp, Pers greide jeg trolig å tjene rundt 200kr i 1999 når jeg brukte å spurte om morgenen og tok meg noen runder i midtbyen og plukket opp flasker... 20 dager og jeg hadde 4000 kr ekstra å bruke til ekstra ting...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Haha, jaja. Har heldigvis skjerm så slipper å betale for det også. Blir litt mer penger, men er da ikke verdens undergang.

Mente du forresten 10.000 totalt eller bare på basen?

Som sagt jeg hadde brukt 10.000 på selve pcen og det som kommer over dette på et bra skjermkort, siden intel har integrert gpu kan man jo i nød bruke pcen til basics og så oppgradere når man har fått spart opp til det skjermkortet du ønsker deg.

 

Eksempelvis noen ekstra vakter om man har en jobb hvor man kan spe på eller noe ekstra sommerjobbing.

I nød funker flaskepant også om du vet hvor du skal plukke opp, Pers greide jeg trolig å tjene rundt 200kr i 1999 når jeg brukte å spurte om morgenen og tok meg noen runder i midtbyen og plukket opp flasker... 20 dager og jeg hadde 4000 kr ekstra å bruke til ekstra ting...

det var da ekstreme pantesummer o.0, ja får sjå hvor langt budsjettet vil la seg gå.
Lenke til kommentar

 

 

Haha, jaja. Har heldigvis skjerm så slipper å betale for det også. Blir litt mer penger, men er da ikke verdens undergang.

Mente du forresten 10.000 totalt eller bare på basen?

Som sagt jeg hadde brukt 10.000 på selve pcen og det som kommer over dette på et bra skjermkort, siden intel har integrert gpu kan man jo i nød bruke pcen til basics og så oppgradere når man har fått spart opp til det skjermkortet du ønsker deg.

 

Eksempelvis noen ekstra vakter om man har en jobb hvor man kan spe på eller noe ekstra sommerjobbing.

I nød funker flaskepant også om du vet hvor du skal plukke opp, Pers greide jeg trolig å tjene rundt 200kr i 1999 når jeg brukte å spurte om morgenen og tok meg noen runder i midtbyen og plukket opp flasker... 20 dager og jeg hadde 4000 kr ekstra å bruke til ekstra ting...

det var da ekstreme pantesummer o.0, ja får sjå hvor langt budsjettet vil la seg gå.

 

 

Tja, når det ligger flasker rundt over alt ( og bokser ) tar det ikke lange tiden å få til noen slanter. Har man en fast rute og vet tidspunkt og hvor man kommer til å finne tomflaskene så er det enkle penger. Jeg brukte parkene , bussholdeplassene og ikke minst nede ved elva som en del av turen , problemet er at etter 08:00 som er når butikkene åpner er det større konkurranse enn tidligere på natta og har man sykkel med tilhenger er det langt enklere å få dette til. 

Begynner å bli lenge siden nå da det å ha familie og forplikteser gjør at man ikke har de samme mulighetene som før , men så lenge jeg kan ta vare på flaskene og de ikke er til ulempe for meg så plukker jeg fortsatt opp om jeg går forbi ( men ikke fra søppla direkte lenger ).

 

Det går fint å lage en rimeligere pc enn det jeg har skrevet ovenfor , men personlig mener jeg at man bør sette av omtrent 10.000 til de viktigste komponentene og så finne den prisen på skjermkortet som passer for deg , må du trekke feks 5000 kroner fra oppsettet over får du en ganske så dårlig base for å kose deg med og det mener jeg ikke er så bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...