Gå til innhold

Installerer USAs første havvindpark: Det norske fartøyet vil ruve 40 meter høyere enn Frihetsgudinnen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skumleste og kom til denne lille biten med tekst;

 

"Samtidig sier amerikansk lovgivning at frakt av gods skal skje med fartøy med amerikanske flagg. Det setter begrensninger på hva slags oppdrag europeiske aktører kan forvente seg i amerikansk havvindindustri i framtiden."

 

Jeg leste litt på den loven og det er (nesten) galskap. Skjønner greia da, bra tiltak på en måte og det går å få unntak fra denne loven. Men alikevel så var det definitivt dagens lille, kanskje månedens lille. Takk takk TU :lol:

 

Edit; Den loven er litt mer omfattende enn det TU skrev, derfor jeg skrev (nesten) galskap;

"requires that all goods transported by water between U.S. ports be carried on U.S.-flag ships, constructed in the United States, owned by U.S. citizens, and crewed by U.S. citizens and U.S. permanent residents"

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skumleste og kom til denne lille biten med tekst;

 

"Samtidig sier amerikansk lovgivning at frakt av gods skal skje med fartøy med amerikanske flagg. Det setter begrensninger på hva slags oppdrag europeiske aktører kan forvente seg i amerikansk havvindindustri i framtiden."

 

Jeg leste litt på den loven og det er (nesten) galskap. Skjønner greia da, bra tiltak på en måte og det går å få unntak fra denne loven. Men alikevel så var det definitivt dagens lille, kanskje månedens lille. Takk takk TU :lol:

 

Edit; Den loven er litt mer omfattende enn det TU skrev, derfor jeg skrev (nesten) galskap;

"requires that all goods transported by water between U.S. ports be carried on U.S.-flag ships, constructed in the United States, owned by U.S. citizens, and crewed by U.S. citizens and U.S. permanent residents"

Hilsen det landet i verden som promoterer kraftigst fordelen med frie markedskrefter! :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da venter vi på at hav-vindmøllene skal slå ihjel alle amerikanske ørner og at alle rikingene med strandtomt i Rhode Island skal få kreft.  :ph34r:

 

Hilsen det landet i verden som promoterer kraftigst fordelen med frie markedskrefter! :lol:

 

Og i noen stater i USA, f.eks. California, så  du melde deg inn fagforeningen for å få jobb - Norge fremstår som rene Texas i forhold til det der. Flere stater i USA har innført organisasjonsfrihet i arbeidslivet, men selvsagt ikke uten kraftig motstand fra de fagforeningene som har makten. Karikaturene av Europa som et sosialistparadis og USA som et land styrt av kristenfundamentalistiske markedsliberalister stemmer egentlig ikke så godt.

Endret av Gunnar Øie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...