Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

3 måneder siden avhør.. Når får man vite noe mer?


Anbefalte innlegg

Jeg var i avhør for 3 måneder siden. Min tidligere mann hadde anmeldt meg for noe som jeg mener jeg bør gå fri fra pga hans delaktighet i situasjonen. 

 

Det er ganske trist å oppleve å bli anmeldt av en tidligere partner. Jeg vet ikke hvorfor politiet bruker så lang tid på saken. Er det til min ulempe, eller kan det være til min fordel? 

 

Dette er ganske belastende for meg, og livet mitt. Så jeg håper på at saken snart er avklart og ute av verden. 

Noen som vet hvordan slike prosedyrer foregår? Er det forståelig at det er belastende i og med at det er en tidligere partner som anmeldte? Jeg får liksom aldri slippe helt fri fra påkjenningene. Ønsker å glemme han, men jeg klarer det ikke så lenge dette pågår. 

 

Ønsker ikke hetsende kommentarerer. Jeg har det tøfft nok. Forsøker å være sterk, men det er en bekymring i å ha det sånn. Håper på å få noen gode råd om dette. 



Anonymous poster hash: 589b5...3be
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånt kan ta tid... hvis det er ord mot ord e.l så er det sjangse for at det blir henlagt pga bevisets stilling.. men du kan jo ringe og spørre hva som skjer med saken.. er det noe alvorlig så kan det ta månedsvis

 

Sant det. Jeg håper bare at alt ordner seg. Er en påkjenning for meg siden jeg hadde forhold med den mannen, og i og med at jeg mener at han er skyld i hendelsen selv. Det var ikke fare for han. 

 

Det er tøfft for meg at saken ikke er henlagt, men jeg håper på at noe skjer snart. For det er svært belastende å gå rundt med dette hengende på slep i det uendelige. 

Jeg ville trodd at dersom de anså saken som svært alvorlig, så ville de gjøre seg fort ferdig og ta konklusjoner. Men på grunn av at det er ord mot ord, så kan det være at politiet sliter med å ta konklusjoner? Jeg vet ikke. For det blir jo galt å gi meg bot/ straff når anmelder burde hatt bot han og. 

Håper det ordner seg snart. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

Vanskelig å gi noe fornuftig svar når det kan være alt mellom å ha hugget ned naboens tre og smugling av 20 kilo kokain...

 

Er dette noe som trengs å bruke tid på etterforsking? Har de beviser eller trenger de å samle beviser? Vitneavhør?

 

Er det naboeksempelet så legger de ofte slike ting i bunnen av en stor stabel.

Lenke til kommentar

Vanskelig å gi noe fornuftig svar når det kan være alt mellom å ha hugget ned naboens tre og smugling av 20 kilo kokain...

 

Er dette noe som trengs å bruke tid på etterforsking? Har de beviser eller trenger de å samle beviser? Vitneavhør?

 

Er det naboeksempelet så legger de ofte slike ting i bunnen av en stor stabel.

 

Har ingenting med narkotika eller smugling av narkotika å gjøre. Det har med et brudd å gjøre. Eksen og jeg kranglet i bruddfasen. Og så anmeldte eksen for ord han hevder er trusler. Jeg har aldri ment å true han. Trodde at jeg var blokkert på telefonen og mailen hans i og med at han ikke svarte. Men jeg hadde en del på han tilbake. Han har skrevet ord som jeg opplevde truende også, og han har lekt og tullet med meg på forkant. 

 

Politiet tror jeg så det. Men jeg har ikke fått noen beskjeder på hvordan saken ligger ann. 

 

Jeg tror ikke politiet gidder å etterforske alt dette. Men mulig så har de andre saker de prioriterer, og at saken er lagt til side.. jeg vet ikke? . 

Eller så bare lar de saken ligge fordi de ikke klarer å ta konklusjoner pga de forstår at anmelder har deltatt i dette. Umulig å si hva som er årsaken til at det tar så lang tid. Ikke er jeg en ond person, så huff dette er slitsomt, for jeg vil ha eksen ut av livet mitt, men jeg glemmer han ikke når saken ligger. Jeg synes det er ganske slitsomt og tungt istedet. Håper det ordner seg. 

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

Det skal litt til før et samlivsbrudd blir prioritert av politiet. Det er ikke uvanlig at folk er idiotiske og slenger fra seg det ene og det andre uten at de egentlig mener det. Slapp av du, skal veldig mye til for at det skjer noe mer og hvis denne saken var tatt videre så hadde du nok hørt fra dem alerede. Tenker jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal litt til før et samlivsbrudd blir prioritert av politiet. Det er ikke uvanlig at folk er idiotiske og slenger fra seg det ene og det andre uten at de egentlig mener det. Slapp av du, skal veldig mye til for at det skjer noe mer og hvis denne saken var tatt videre så hadde du nok hørt fra dem alerede. Tenker jeg :)

 

Utifra mitt inntrykk av politiet, var at det virket som om politiet forsto at anmelder hadde bidratt sitt. Det virket som om politiet tok den med en gang. Dermed så regner jeg med at de forsto at dette var et kjipt samlivsbrudd som hadde gått litt for langt med tanke på at vi hadde kranglet på en dum måte etter bruddet begge to. Det var mer ord, som ingen av oss burde sagt. Både han og meg. Men han visste nok ikke at jeg hadde og har beviser for hans ord som var like gale som mine. Jeg sendte meldinger etter at han sa at jeg var blokkert på mobil, og mail, så jeg visste ikke at alt kom frem.

 

Ja, jeg tror at dersom poitiet hadde synes dette var noe veldig alvorlig som burde gripes fatt i, så hadde de tatt fatt og gjort noe med saken forlengst. Jeg ville bli overrasket om de ville gi meg bot, eller skyld i hele problemet. Da burde de gi bot til anmelder også. Men jeg tror personlig at poitiet forsto forklaringen min. De fikk beviser for hva som hadde hendt, og forsto det slik at de skjønte at dette var en "barnehagekonflikt" i en annledning et brudd. Mener at både meg og anmelder burde oppført oss bedre begge to. Men håper dette får den beste ending istedet for at det skal bli mer problemer. Og at livet kan gå videre. Er nok trist at det skulle ende på denne måten etter all kontakten vi hadde Jeg er kjempelei meg for det. Men det var ikke meg som ønsket en slik ending og at det skulle ende så vondt og tragisk. Det var han. Så jeg får derfor bare håpe at dette går bra.

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

Det skal litt til før et samlivsbrudd blir prioritert av politiet. Det er ikke uvanlig at folk er idiotiske og slenger fra seg det ene og det andre uten at de egentlig mener det. Slapp av du, skal veldig mye til for at det skjer noe mer og hvis denne saken var tatt videre så hadde du nok hørt fra dem alerede. Tenker jeg :)

 

 

Jeg får krysse fingrene, og slappe av så godt jeg kan. Det gjør jeg. Selv om det har vært en forferdelig tung belastning å ha en sak gående i over 90 dager etter avhør, så har jeg fått lide nok. Samt at anmelder har sin del i skylden, så jeg får håpe.

 

Det tunge er at jeg er mer enn nok lei meg og trist over at anmelder måtte anmelde meg, og for at han måtte behandle meg på den måten han har gjort. Men jeg kan ikke gjøre annet. Jeg var glad i han i den tiden vi hadde, men det er tungt når noe avsluttes slik Men jeg kan ikke gjøre noe mer enn jeg har gjort. Jeg vet at det er feil gjort fra begge kanter. Og håper på at jeg snart får dette ut av verden. Er nok tungt at jeg må leve med måten bruddet ble på. Jeg ville det ikke slik. Men det er ikke alt man kan styre. Når han ville bli kvitt meg på den måten så ble det slik. Nå er det om å gjøre å få roe ned, for det er mest sunt for meg selv. Og jeg regner med det du sier: at alt vil bli bra tiltross for at dette er som sagt sårt nok :)

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

Det kan ta måneder, eller det kan ta bare et par uker. En kompis av meg ble tatt for fyllekjøring og fartsovertredelse, han skulle få 14 dager i fengsel + 25000 i bot, men det tok over ett år før han ble innkalt til soning. Han gikk hele året og ventet på å få brevet i posten, for han måtte jo ta fri fra jobb de 2 ukene og det måtte planlegges.

 

Jeg anmeldte et kredittkort tyveri som utviklet seg til fullt id tyveri, og fikk beskjed om at fyren var tatt 2 uker senere og satt i varetekt. Han satt så lenge i fengsel før rettssaken at han ble frifunnet rett etter rettssaken 8 måneder senere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har sittet i fengsel i mange år og vært mye borti politiet. Det har gått tre månende, det er kun trusler som er anmeldt (fra en tidligere kjæreste) og det er ord mot ord. Ut i fra det jeg leste så er jeg ganske sikker på at denne saken vil bli henlagt så sant du ikke har kriminelt rulleblad fra før noe jeg tror du ikke har siden du stilte det spørsmålet her. Har du derimot kriminelt rulleblad er saken annerledes, men det er likevel stor sannsynlighet for at denne saken blir henlagt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sittet i fengsel i mange år og vært mye borti politiet. Det har gått tre månende, det er kun trusler som er anmeldt (fra en tidligere kjæreste) og det er ord mot ord. Ut i fra det jeg leste så er jeg ganske sikker på at denne saken vil bli henlagt så sant du ikke har kriminelt rulleblad fra før noe jeg tror du ikke har siden du stilte det spørsmålet her. Har du derimot kriminelt rulleblad er saken annerledes, men det er likevel stor sannsynlighet for at denne saken blir henlagt uansett.

Ja ord mot ord. Og en eks som har brutt har anmeldt meg for det samme før for så å bryte besøksforbud som var rettet mot meg men allikevel gikk begge veier. Krangle og lyve for så å utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt. Jeg regner med at politiet ikke akkurat vil ha meg i fengsel etter at han selv har brutt et forbud mot å kontakte meg for så å krangle og utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt? Jeg synes det er merkelig dersom jeg blir dømt for det. Og se burde gripe fatt i det med en gang dersom de mente jeg var en trussel. For trussel det er jeg ikke. Jeg er snill. Og for snill. Men de snilleste kan også komme i trøbbel og havne dårlig i det blant annet i fengsel. Det vet jeg. Takk for råd. Gi meg gjerne flere råd om du vet noe om hvor lang tid politiet bruker og om jeg får beskjed om de tar det til domstol via brev eller telefon? Men jeg blir sjokket om de gjør. Og det vil nok alle bli utifra hans innspill i situasjonene.

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

Jeg har sittet i fengsel i mange år og vært mye borti politiet. Det har gått tre månende, det er kun trusler som er anmeldt (fra en tidligere kjæreste) og det er ord mot ord. Ut i fra det jeg leste så er jeg ganske sikker på at denne saken vil bli henlagt så sant du ikke har kriminelt rulleblad fra før noe jeg tror du ikke har siden du stilte det spørsmålet her. Har du derimot kriminelt rulleblad er saken annerledes, men det er likevel stor sannsynlighet for at denne saken blir henlagt uansett.

Jeg er ikke noe kriminell fra før av. Eksen trodde at jeg var. Men han missforstå en annen situasjon jeg har vært i. Han trodde at jeg hadde betalt en erstatning til en fyr tidligere via politiet men jeg har aldri blitt dømt av politiet. Politiet fortalte det til meg og spurte om de hadde gitt meg noen dom før utifra at eksen påstår det. Jeg sa ; nei det har dere ikke. Politiet har aldri dømt meg for noe. Men du vet ekser: de kan lage og sette sammen sine egne historier ;)

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

Det kan ta måneder, eller det kan ta bare et par uker. En kompis av meg ble tatt for fyllekjøring og fartsovertredelse, han skulle få 14 dager i fengsel + 25000 i bot, men det tok over ett år før han ble innkalt til soning. Han gikk hele året og ventet på å få brevet i posten, for han måtte jo ta fri fra jobb de 2 ukene og det måtte planlegges.

 

Jeg anmeldte et kredittkort tyveri som utviklet seg til fullt id tyveri, og fikk beskjed om at fyren var tatt 2 uker senere og satt i varetekt. Han satt så lenge i fengsel før rettssaken at han ble frifunnet rett etter rettssaken 8 måneder senere.

Fysj håper ikke dette tar lang tid. Får man alltid svar om hvordan saken gikk?

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

 

Jeg har sittet i fengsel i mange år og vært mye borti politiet. Det har gått tre månende, det er kun trusler som er anmeldt (fra en tidligere kjæreste) og det er ord mot ord. Ut i fra det jeg leste så er jeg ganske sikker på at denne saken vil bli henlagt så sant du ikke har kriminelt rulleblad fra før noe jeg tror du ikke har siden du stilte det spørsmålet her. Har du derimot kriminelt rulleblad er saken annerledes, men det er likevel stor sannsynlighet for at denne saken blir henlagt uansett.

Ja ord mot ord. Og en eks som har brutt har anmeldt meg for det samme før for så å bryte besøksforbud som var rettet mot meg men allikevel gikk begge veier. Krangle og lyve for så å utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt. Jeg regner med at politiet ikke akkurat vil ha meg i fengsel etter at han selv har brutt et forbud mot å kontakte meg for så å krangle og utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt? Jeg synes det er merkelig dersom jeg blir dømt for det. Og se burde gripe fatt i det med en gang dersom de mente jeg var en trussel. For trussel det er jeg ikke. Jeg er snill. Og for snill. Men de snilleste kan også komme i trøbbel og havne dårlig i det blant annet i fengsel. Det vet jeg. Takk for råd. Gi meg gjerne flere råd om du vet noe om hvor lang tid politiet bruker og om jeg får beskjed om de tar det til domstol via brev eller telefon? Men jeg blir sjokket om de gjør. Og det vil nok alle bli utifra hans innspill i situasjonene.

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

 

Hvis politiet bestemmer seg for å henlegge saken får du brev i posten om at saken er henlagt. Dersom de bestemmer seg for å ta saken til domstolen vil du mest sannsynlig få brev i posten, men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Ut i fra hva du skriver så er jeg 99% sikker på at denne saken vil bli henlagt slik at det ikke får noen konsekvenser for deg :). Bare slapp av, men politet kan mange ganger bruke lang tid på å behandle saker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sittet i fengsel i mange år og vært mye borti politiet. Det har gått tre månende, det er kun trusler som er anmeldt (fra en tidligere kjæreste) og det er ord mot ord. Ut i fra det jeg leste så er jeg ganske sikker på at denne saken vil bli henlagt så sant du ikke har kriminelt rulleblad fra før noe jeg tror du ikke har siden du stilte det spørsmålet her. Har du derimot kriminelt rulleblad er saken annerledes, men det er likevel stor sannsynlighet for at denne saken blir henlagt uansett.

Ja ord mot ord. Og en eks som har brutt har anmeldt meg for det samme før for så å bryte besøksforbud som var rettet mot meg men allikevel gikk begge veier. Krangle og lyve for så å utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt. Jeg regner med at politiet ikke akkurat vil ha meg i fengsel etter at han selv har brutt et forbud mot å kontakte meg for så å krangle og utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt? Jeg synes det er merkelig dersom jeg blir dømt for det. Og se burde gripe fatt i det med en gang dersom de mente jeg var en trussel. For trussel det er jeg ikke. Jeg er snill. Og for snill. Men de snilleste kan også komme i trøbbel og havne dårlig i det blant annet i fengsel. Det vet jeg. Takk for råd. Gi meg gjerne flere råd om du vet noe om hvor lang tid politiet bruker og om jeg får beskjed om de tar det til domstol via brev eller telefon? Men jeg blir sjokket om de gjør. Og det vil nok alle bli utifra hans innspill i situasjonene.

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

 

Hvis politiet bestemmer seg for å henlegge saken får du brev i posten om at saken er henlagt. Dersom de bestemmer seg for å ta saken til domstolen vil du mest sannsynlig få brev i posten, men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Ut i fra hva du skriver så er jeg 99% sikker på at denne saken vil bli henlagt slik at det ikke får noen konsekvenser for deg :). Bare slapp av, men politet kan mange ganger bruke lang tid på å behandle saker. 

 

 

Jeg får håpe de bestemmer seg for å henlegge den. Årsaken til at de ikke har behandlet den raskere regner jeg med er pga at de forstår at dette er en anmeldelse der anmelder har vært en del av det hele. Derfor tror jeg at den er lagt langt ned i bunken deres. Tror nok at de har viktigere saker enn denne. 

 

Jeg er fortvilt over situasjonen. For denne situasjonen oppsto etter et vondt brudd. Jeg er fortsatt kjempelei meg over at eksen slo opp med meg på den måten han gjorde. Jeg er kjempe-lei meg for det. Og desto tyngre er det at saken ruller og går fortsatt. Det er som om eksens navn ikke vil slippe taket av meg pga saken ruller. Men jeg har begynt å lære meg å leve med det. Men livet mitt består i uvisshet. Jeg er hele tiden redd for hva som vil skje i fremtiden om saken. 

 

Kan politiet fortelle arbeidsgiveren min at jeg ble anmeldt og mistenkt? Jeg håper de ikke gjør, for jeg ønsker at livet skal gå videre, og at jeg kan ha et godt forhold til arbeidsgiver. Men dette har med privatlivet å gjøre og ikke jobben. Det triste er at jeg har fått vite av en jeg kjenner at utleieren min ble kontaktet i det de forsøkte å oppnå kontakt med meg mens jeg var på jobb før avhøret. Men utleier har ikke sagt noe. Og jeg tror at han forstår at jeg er et bra menneske som har hatt riktig uflaks og kommet i problemer med en eks. Regner med at han vil tro det. For han ser at jeg betaler leien i tide, og jeg er en snill og pålitelig person. Jeg fester aldri, og lever sunt. 

 

Ja, jeg får håpe dette går bra. Sliter litt med å gå ut fordi jeg er redd for hva folk kan tenke om meg. Men det viktigste er at jeg får håpe at saken snart er henlagt. Jeg kommer til å sette advokat i sving dersom den ikke blir henlagt. Det er ganske merkelig at en som leker og skriver stygge ord til meg, og lager drama og show, samt trosser et forbud mot å ta kontakt med meg, for så å utnytte meg på den måten han gjorde når han visste at jeg hadde følelser og så gjøre det på den simpleste måte, for så å gå tilbake til politiet å anmelde meg skal få meg bøtelagt eller i fengsel. 

 

Jeg håper det beste. Og som du sier: så vil jeg tro at dette skal gå bra. Jeg forsøker å leve noenlunde normalt tiltross for situasjonen. Men jeg har mine tunge stunder der angsten og frykten for hva som kan skje tar litt over. Men dette skal gå bra. Tror politiet forsto situasjonen, selv om de fortsatt ikke har sendt noe brev. 

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sittet i fengsel i mange år og vært mye borti politiet. Det har gått tre månende, det er kun trusler som er anmeldt (fra en tidligere kjæreste) og det er ord mot ord. Ut i fra det jeg leste så er jeg ganske sikker på at denne saken vil bli henlagt så sant du ikke har kriminelt rulleblad fra før noe jeg tror du ikke har siden du stilte det spørsmålet her. Har du derimot kriminelt rulleblad er saken annerledes, men det er likevel stor sannsynlighet for at denne saken blir henlagt uansett.

Ja ord mot ord. Og en eks som har brutt har anmeldt meg for det samme før for så å bryte besøksforbud som var rettet mot meg men allikevel gikk begge veier. Krangle og lyve for så å utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt. Jeg regner med at politiet ikke akkurat vil ha meg i fengsel etter at han selv har brutt et forbud mot å kontakte meg for så å krangle og utnytte meg for sex og så anmelde meg på nytt? Jeg synes det er merkelig dersom jeg blir dømt for det. Og se burde gripe fatt i det med en gang dersom de mente jeg var en trussel. For trussel det er jeg ikke. Jeg er snill. Og for snill. Men de snilleste kan også komme i trøbbel og havne dårlig i det blant annet i fengsel. Det vet jeg. Takk for råd. Gi meg gjerne flere råd om du vet noe om hvor lang tid politiet bruker og om jeg får beskjed om de tar det til domstol via brev eller telefon? Men jeg blir sjokket om de gjør. Og det vil nok alle bli utifra hans innspill i situasjonene.

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

 

Hvis politiet bestemmer seg for å henlegge saken får du brev i posten om at saken er henlagt. Dersom de bestemmer seg for å ta saken til domstolen vil du mest sannsynlig få brev i posten, men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Ut i fra hva du skriver så er jeg 99% sikker på at denne saken vil bli henlagt slik at det ikke får noen konsekvenser for deg :). Bare slapp av, men politet kan mange ganger bruke lang tid på å behandle saker. 

 

 

Regner med at politiet bruker kort tid på de viktigste sakene. Mens de bruker lengre tid på mindre viktige saker, men jeg vet ikke. Har aldri blitt dømt for noe av politiet før. Og har ingen anelse om hva som skjer nå. Eksen hadde surfet på noe og trodde at jeg hadde blitt straffet av politiet for noe før, og fått bøter og slikt. Og nå vil jeg ha en god sum erstatning av deg samt lage et helvete for livet til deg og din familie. Så jeg vet ikke hva som er vitsen hans med å holde på sånn. Jeg har aldri fått en eneste bot eller blitt idømt noe av politiet. Dette er første gangen jeg har fått besøksforbud fra politiet. Så jeg tok det veldig vondt, men vi er nok flere som har vært igjennom og vet litt om hvordan det føles. Det er alltid to sider av en sak, men dette er en ren bruddkrangel. 

 

Jeg puster ut, og slapper av. Nå går jeg en tur i postkassen og ser om det er noe brev. Den dagen jeg får fred fra dette skal det feires. 3 og en halv måned, tung tid, men jeg har lært meg å "danse i regnet". 

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Vanskelig å gi noe fornuftig svar når det kan være alt mellom å ha hugget ned naboens tre og smugling av 20 kilo kokain...

 

Er dette noe som trengs å bruke tid på etterforsking? Har de beviser eller trenger de å samle beviser? Vitneavhør?

 

Er det naboeksempelet så legger de ofte slike ting i bunnen av en stor stabel.

 

Har ingenting med narkotika eller smugling av narkotika å gjøre. Det har med et brudd å gjøre. Eksen og jeg kranglet i bruddfasen. Og så anmeldte eksen for ord han hevder er trusler. Jeg har aldri ment å true han. Trodde at jeg var blokkert på telefonen og mailen hans i og med at han ikke svarte. Men jeg hadde en del på han tilbake. Han har skrevet ord som jeg opplevde truende også, og han har lekt og tullet med meg på forkant. 

 

Politiet tror jeg så det. Men jeg har ikke fått noen beskjeder på hvordan saken ligger ann. 

 

Jeg tror ikke politiet gidder å etterforske alt dette. Men mulig så har de andre saker de prioriterer, og at saken er lagt til side.. jeg vet ikke? . 

Eller så bare lar de saken ligge fordi de ikke klarer å ta konklusjoner pga de forstår at anmelder har deltatt i dette. Umulig å si hva som er årsaken til at det tar så lang tid. Ikke er jeg en ond person, så huff dette er slitsomt, for jeg vil ha eksen ut av livet mitt, men jeg glemmer han ikke når saken ligger. Jeg synes det er ganske slitsomt og tungt istedet. Håper det ordner seg. 

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

 

Dette høres ut som det politiet på fagspråket kaller "peanøtter"...

 

Om et halvår får du nok brev om at saken er henlagt pga. manglende kapasitet. :)

Lenke til kommentar

 

 

Vanskelig å gi noe fornuftig svar når det kan være alt mellom å ha hugget ned naboens tre og smugling av 20 kilo kokain...

 

Er dette noe som trengs å bruke tid på etterforsking? Har de beviser eller trenger de å samle beviser? Vitneavhør?

 

Er det naboeksempelet så legger de ofte slike ting i bunnen av en stor stabel.

 

Har ingenting med narkotika eller smugling av narkotika å gjøre. Det har med et brudd å gjøre. Eksen og jeg kranglet i bruddfasen. Og så anmeldte eksen for ord han hevder er trusler. Jeg har aldri ment å true han. Trodde at jeg var blokkert på telefonen og mailen hans i og med at han ikke svarte. Men jeg hadde en del på han tilbake. Han har skrevet ord som jeg opplevde truende også, og han har lekt og tullet med meg på forkant. 

 

Politiet tror jeg så det. Men jeg har ikke fått noen beskjeder på hvordan saken ligger ann. 

 

Jeg tror ikke politiet gidder å etterforske alt dette. Men mulig så har de andre saker de prioriterer, og at saken er lagt til side.. jeg vet ikke? . 

Eller så bare lar de saken ligge fordi de ikke klarer å ta konklusjoner pga de forstår at anmelder har deltatt i dette. Umulig å si hva som er årsaken til at det tar så lang tid. Ikke er jeg en ond person, så huff dette er slitsomt, for jeg vil ha eksen ut av livet mitt, men jeg glemmer han ikke når saken ligger. Jeg synes det er ganske slitsomt og tungt istedet. Håper det ordner seg. 

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

 

Dette høres ut som det politiet på fagspråket kaller "peanøtter"...

 

Om et halvår får du nok brev om at saken er henlagt pga. manglende kapasitet. :)

 

 

Det tror jeg også. Inntrykket jeg fikk av politiavhøret var at politimannen tolket det som en bruddkrangel, som begge to hadde vært delaktig i. Politiet sa at utifra meldingene han fikk se så var han med på det jeg forklarte om at vedkommende tullet og drev humor av både politiet og mot meg. Det var det vedkommende gjorde på forhånd. Han drev å spøkte om politiet for så å skrive at han ville ha sex osv. Han forvirret meg rett og slett hele tiden. Jeg ble rett og slett helt forvirret av anmelderen. 

 

Jeg er ikke farlig for anmelderen heller. Men jeg håper selvsagt på at jeg aldri treffer han noensinne igjen. For dette har vært forferdelig vondt for meg. Jeg er ikke farlig for han. Vet ikke hvilke motiver han har for å gjøre det han gjorde. Vet ikke hva han vil oppnå, om det var et forsøk på å få voldsoffererstatning som han sa at han ville ha på telefonen til meg. Eller få meg i fengsel. Men som sagt: det er jo ikke riktig at han skal få det når han har drevet på å tullet seg slik som han gjorde på forhånd. 

 

Ja, jeg får håpe det går bra. Jeg mistenker at politiet kan la saken ligge et halvt år til, og så får jeg brev om at saken er henlagt. . 

 

Utifra hva jeg vet om lover og regler så er det noe som heter at : personen har utnyttet meg i en sårbar situasjon - og det formilder en straff. Samtidig så er det nok noen lover som går på at vedkommende har bidratt i situasjonen og vært delaktig i det, samt brutt et forbudt og drevet løgner om at han fikk lov å kontakte meg. 

 

Jeg tror jeg skal slappe av og at det skal gå bra. Noe annet høres veldig usannsynlig ut. Men jeg vet ingenting om politiet kan gi en bot til oss begge. Men tror ikke at de vil bøtelegge kun meg. Om jeg får bot så regner jeg med at han får samme boten pga delskyld, men jeg får håpe at jeg går helt fri. 

 

Er nok mange "peanøttsaker" som havner i hendene hos politiet. Hørte en som jobbet i politiet som fortalte meg en gang at det er ofte anmelderen som kan være vanskelig. Anmelderen kan være en sær og sur vanskelig person. Men lurt å passe seg fra drama. Det er ikke noe greit å ha det hengende over seg. 

 

Anonymous poster hash: 589b5...3be

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...