Gå til innhold

Kunder har fått nok av Ice etter innføring av nytt system


Anbefalte innlegg

Hva skal man forvente for prisen? Jeg for min del har vært veldig fornøyd med å bruke så lite penger på mobil.. Det er uansett noen grunner for å bytte nå.

 

1 mms virker ikke, data virker av og til etter at jeg fikk lagt inn oppsettet manuelt.

2 det tar nesten 1 minutt å koble til nettverk når mobilen starter

3 mobilsvar kan ikke deaktiveres

4 Fakturaer går ikke ann å hente frem på "min side" og står som ubetalt selv om de er betalt

5 bank id får man ikke brukt med ICE.net enda.

 

En grunn for å bli værende som kunde er at databruk ut over det man har inkludert ikke koster noe ekstra, de bare setter ned hastigheten. Jeg tenker jo at dette er den perfekte mobil-operatør for de med barn som bruker mye data.

 

Håper at ICE får retta opp i problemene sine og ønsker de lykke til videre med kapre kunder fra ONECALL, TALKMORE, CHESS osv :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvorfor ICE bytter SIM-kort ? Hvilken funksjonalitet ligger i de nye som ikke var tilstede i de gamle ?

Det er fordi de tar i bruk deres egen infrastruktur. Hittil har de brukt Telia sitt nett, men de har sitt eget mobilnett som de "arvet" fra Network Norway, og som de videre bygger ut til 4G (de kaller det LTE). Det er meningen, i hvert fall fra det jeg har hørt, at de bruker Teila der de selv ikke har dekning. Ice er nemlig den 3. nettoperatøren i landet her. Telia og Telenor er de to andre. Alle andre mobiloperatører leier kapasitet av Telia og/eller Telenor. Så det er Ice som er den reelle konkurrenten til de to telegigantene.

 

Som nevnt over, jeg har ikke hatt nevneverdige problemer med mitt abonnement, og med prisen jeg nå betaler for mobilabonnementet mitt kommer ikke jeg til å bytte. Veldig fint å kunne slippe all den tilleggsfaktureringen jeg hadde med min gamle mobiloperatør, Chess. I hvert fall hadde juni-regningen blitt ganske stor hvis jeg hadde fortsatt med Chess. Byttet til Ice i mars i år, før de startet den voldsomme annonseringen de har kjørt nå i lengre tid. Jeg byttet SIM-kort sist mandag.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvorfor ICE bytter SIM-kort ? Hvilken funksjonalitet ligger i de nye som ikke var tilstede i de gamle ?

Det er fordi de tar i bruk deres egen infrastruktur. Hittil har de brukt Telia sitt nett, men de har sitt eget mobilnett som de "arvet" fra Network Norway, og som de videre bygger ut til 4G (de kaller det LTE). Det er meningen, i hvert fall fra det jeg har hørt, at de bruker Teila der de selv ikke har dekning. Ice er nemlig den 3. nettoperatøren i landet her. Telia og Telenor er de to andre. Alle andre mobiloperatører leier kapasitet av Telia og/eller Telenor. Så det er Ice som er den reelle konkurrenten til de to telegigantene.

 

Som nevnt over, jeg har ikke hatt nevneverdige problemer med mitt abonnement, og med prisen jeg nå betaler for mobilabonnementet mitt kommer ikke jeg til å bytte. Veldig fint å kunne slippe all den tilleggsfaktureringen jeg hadde med min gamle mobiloperatør, Chess. I hvert fall hadde juni-regningen blitt ganske stor hvis jeg hadde fortsatt med Chess. Byttet til Ice i mars i år, før de startet den voldsomme annonseringen de har kjørt nå i lengre tid. Jeg byttet SIM-kort sist mandag.

Takk.

 

Var klar over at de tar i bruk eget nettverk (eller i alle fall gjorde seg klar for dette) men viste ikke at de måtte bytte SIM kort for å få det til. Trodde de var klargjort for eget nettverk helt fra starten av.

Lenke til kommentar

Hjelper det ikke å slå av 4G på mobilen sin heller? Husker at når jeg kjøpte 4G-telefon, så måtte jeg slå av 4G for at telefonforbindelsen (Chess) skulle holde seg stabil. Jeg har siden ikke slått 4G på igjen på mobiltelefonen, da 4G ikke er ordentlig tilrettelagt.

 

Essensen i det, det er at det hjelper svært lite med en haug med 4G-master, dersom det ikke er en ordentlig veksling mellom mastene når man forlater den 4G-masten man hadde samtalen på. At det kan fungere med internett som tåler pakketap er en ting, men når en samtale blir brutt pga. samme utfall, så er det en svært kjedelig opplevelse. Det er rett og slett kroniske samtaleavbrudd på det Chess-abonnementet jeg har og den LG Spirit LTE mobiltelefonen jeg har når 4G er aktivert på mobilen. 3G er dønn stabilt hos Chess.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

 Det vil si at seksåringen kanskje ikke får telefonkontakt hvis noe kritisk skulle skje...

 

Seks(6)-åringen!!!

 

Når min datter(17) var 12, var vi veldig i tvil om det var litt tidlig å gi henne mobil...

Snakk om å henge seg opp i ting som ikke har noe med saken å gjøre. Det kan være mange grunner til at en 6-åring har mobil. Kanskje hun er hjemme alene og trenger tryggheten eller at de ikke har fasttelefon lenger og dette er hennes eneste måte å kommunisere med venner og familie. Uansett, det er ikke det som er problemet hans. Problemet er ICE og deres måte å håndtere problemet som har oppstått med feil på mange SIM kort og ikke om en 6-åring skal ha telefon eller ei.

 

Snakk om trolling ......

Ikke trolling i det hele tatt, men andres meninger om småbarn skal ha mobil så tidlig..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjemme fikk ikke vi lov til å ha mobil så lenge vi ikke var 18. Men da jeg ble 18 ble jeg nærmest tvunget til å skaffe meg mobil, da foreldrene mine var lei av at jeg brukte hjemmetelefonen.

 

er vel andre tider nå, folk bruker mobil på en annen måte en før. Se for deg at du nekter barn å bruke internett frem til de er 18, er det ok ? Jeg hivde meg over teknologi så fort det kom på 80 tallet med C64 og senere Amiga. var vel 7 da jeg først begynte å bruke C64...

 

Forresten så handler denne saken om ICE og de nye simkortene de sendte ut...

Lenke til kommentar

Forresten så handler denne saken om ICE og de nye simkortene de sendte ut...

 

Nei, ikke bare om Ice SIM-kort:

Denne tråden ligger under diskuter artikler, og det ble linket til en artikkel, og i den artikkelen sto det også om en 6-åring som hadde mobil.

Lenke til kommentar

Jeg testet ice med et nr som sjelden brukes og fant fort ut-Nei takk!... 15-20 min å for å få en prat med kundeservice?! Ikke noe for meg...Kuttet dem fort ut.. Hos chess, hvor jeg har mitt hovednr, tar det godt under 40 sekunder å komme inn. Heller betale litt mer pr mnd hos operatør som svarer.:-)

Lenke til kommentar

Heller betale litt mer pr mnd hos operatør som svarer.:-)

Var Chess-kunde før, og det var ikke bare "litt" mer jeg betalte da, ift. nå.

 

Som sagt, det er gratis å ringe til Ice kundesupport fra et Ice-nr. Chess tar penger for det samme, fra et Chess-nr. Men er enig, 20 min er lenge. Og det var vel så lenge som jeg satt også. De har nok vokst litt for mye, for fort, og da kan typisk sånt skje.

 

Med det sagt, Telenor og Telia trenger konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ringe rimelig til ice kan en bruke nr som er beregnet fra utlandet. 815......nr er dyrt spesielt når ingen svarer. Men de som til slutt svarte var vennlige og greie og snakke med. Håper ice får orden på problemene etter hvert

Lenke til kommentar

Folk skulle bare visst hvordan arbeidsforhold de på kundeservice til ice jobber under. Spesielt de som sitter med mobilt bredbånd på teleperformance i moss......

 

Velger å kalle det arbeidsleir. Trøst en med såpass som at ingen der kan et kvekk teknisk, da samtlige (tilogmed lederne) er selgere som kun er interessert i en ting, nemlig salg og provisjon. Ansatte blir monitorert/overvåket konstant, får minimalt med pauser da pausene går ut over dems "inntjening". Folk kommer gjerne på jobb en halvtime før tiden også, for å være sikre på at de får logga inn på den TREIGE pc'en i tide. Er du et minutt for sent ute med å logge på så blir du gjerne trekt masse i lønn.

 

På grunn av at "vi tar sikkerhet på alvor" så må samtlige ansatte legge igjen alle sine eiendeler i et skap før de går inn. Tilogmed bilnøkler og mobiltelefon. Ringer de fra barnehagen og sier man må hente sykt barn så er jo det kjempebra..... Er du heldig og rekker ringe tilbake til barnehagen igjen innen de har ringt barnevernet så får man brått et nei fra sjefen, fordi det er ikke dems problem at du har syke unger....Ansatte har faktisk sluttet av den grunn, at de ikke taklet det. Sikkerheten tas på alvor, men det er bare å ringe på døra og traske rett inn. De åpner for alt som er, særlig fordi nye ansatte ikke får nøkkelkort før 2-3 måneder har gått.

 

 

Hadde vært artig og bare stilt opp på jobbintervju der og tatt opp lyden i smug, for så og gått til media med det. De hadde fått så øra flagra. Leder for hele sjappa der presterer å komme med utsagn som "Du er ikke mye sjuk? Jeg gidder ikke sånne sjuke jævler som ikke dukker opp på jobb". Det er en grunn til at dette blir sagt, nemlig fordi sykefraværet er syyyykt der.

 

Ice hadde vært et strålende produkt, hadde de bare driftet og styrt alt selv fremfor å benytte seg av outsourcing, særlig teleperformance.

 

 

Hverken jeg eller noen jeg kjenner skaffer ice-abonnement. Støtter ikke slavearbeid.

 

Hilsen X-ansatt over flere år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...